Skip to main content

3 Vragen

1

Is firmware buid V 5.00.00 Build 447 de laatste versie voor de experia V10a? Ik kan geen berichten vinden welke versie actief moet zijn.

2

KPN Fon staat bij de WAN interfaces in de web interface op uit, echter is die wel actief als zichtbare open WiFi interface. KPN Fon is door de KPN in augustus afgeschaft. Hoe krijg ik KPN Fon uit?

3

In de system log staan iedere 3 minuten vier regels dat IPV6 niet beschikbaar is, echter is in de newerk WAN IP interface IPV6 disabled. Blijft maar doorgaan. regels zoals:

Oct 26 13:28:03 VRV9517 daemon.warn radvd[4351]: resetting ipv6-allrouters membership on br0

Oct 26 13:28:03 VRV9517 daemon.err radvd[4351]: can\'t join ipv6-allrouters on br0

Oct 26 13:28:03 VRV9517 daemon.warn radvd[4351]: problem checking all-routers membership on br0

Oct 26 13:28:03 VRV9517 daemon.warn radvd[4351]: sendmsg: Network is unreachable

Hoe voorkom ik dat?

Vraag 3 vervalt. IPV6 staat nu op “IPV6 - Automatic”. IPV6 is nu beschikbaar.(niet zelf ingesteld)


@Bart_2020 Welkom op het forum. 

  1. Op je eerste vraag is het antwoord ja, voor de V10a is build 447 inderdaad de meest recente software versie. 
  2. Je tweede vraag kan ik ook beantwoorden, wat je zegt klopt. De dienst staat inderdaad uit, niet alleen op de Experiabox maar helemaal. KPN Fon is namelijk gestopt, door een fout in het modem blijft het netwerk wel zichtbaar. Ik verwacht dat dit bij de volgende software update opgelost zal zijn. 
  3. Vraag 3 heb je zelf al opgelost. 🙂

Hallo Rutger_,

  1. Mooi dat V 5.00.43 Build 447 de laatste is.
  2. De volgende V10a update wachten we wel af.  (KPN Fon is actief op ander MAC adres netwerk dan de andere WiFi netwerken.
  3. Is opgelost.

Dank je Rutger.


@Rutger_ Hoi Rutger,

Ik heb hier ook een Experia Box v10A, maar die zit in de doos omdat ik een eigen modem gebruik (Fritz!Box 7490). Als ik de Experia Box ooit weer eens aansluit en een reset uitvoer, haalt-ie dan automatisch de nieuwste updates binnen? Dat wil ik graag weten in verband met het dan alsnog uitschakelen van het KPN Fon-netwerk.

Piet.


@P.J.M. van der Vooren Op het moment dat je de Experiabox aansluit en reset dan haalt hij inderdaad automatisch de nieuwste updates binnen. Houd er rekening mee dat dit even kan duren.


Hallo Rutger_,

  1. ExperiaBox V10a firmwareversie is V 5.00.43 Build 447.
  2. KPN Fon is verdwenen. Na het stroomloos maken van de Experia, wat vaker is gedaan.
  3. IPV6 is eerder opgelost. Ik heb nu  een IPV6 “2A02” adres.

Alles is nu opgelost, blijkbaar helpt een tijdje wachten.:expressionless: