Skip to main content

goedemorgen, ik heb de Experia box V8 icm Super wifi. Nu heb ik een videobel  aangeschaft. wanneer ik deze wil aanmelden op de Experia box krijg ik de melding op mijn smartphone: momenteel hebt u via de router verbinding met een wifi netwerk in de 5G band. wijzig dit in de 2,4GHz-frequentieband. Mijn vraag is hoe doe ik dit waarbij ik niet wil inleveren op de wifi die ik nu heb. icm superwifi.

 

 

Hallo @roes003, welkom op ons forum! De SuperWifi ondersteunen bandsteering. Dat houdt in dat de SuperWifi wifi uitzenden op 2.4 en 5 GHz en dat het beste netwerk automatisch geselecteerd wordt. Erg handig, want zo heb je altijd goed wifi. Alleen kan jouw deurbel hier dus niet goed mee overweg. Je kunt ervoor kiezen om 5 GHz op jouw SuperWifi tijdelijk uit te schakelen, puur voor het installeren van de deurbel. 

  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.150
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord (wachtwoord staat op de sticker aan de achterkant van je SuperWifi punt) in.
  • Kies Inloggen.
  • Ga vervolgens naar Instellingen
  • Je kunt hier wifi over 5 GHz uitschakelen.

Wanneer je de deurbel hebt geïnstalleerd zou ik 5 GHz weer inschakelen, aangezien dit netwerk sneller is dan 2.4 GHz.