Skip to main content

Beste allemaal,

 

Ik neem internet/bellen van KPN af en heb daarvoor een Experia Box v8.

Nu loop ik al enige tijd tegen het probleem aan dat het internet in zijn volledigheid stopt met werken. Enige optie is dan de Experia Box handmatig uit en aan zetten. 

 

Zowel wifi als bedaard internet vallen geheel weg. Afhankelijk van het apparaat komt de melding 'ongeldige ip configuratie’ of 'standaard gateway’ niet beschikbaar. De standaard gateway is inderdaad niet beschikbaar en direct in de Experia Box zelf inpluggen maakt geen verschil.

 

Zoals ik al aangaf speelt dit al enige tijd. Ik heb het tot nu toe genegeerd, maar nu we allemaal meer thuis zitten begint het wel echt verschrikkelijk irritant te worden dat alles ineens wegvalt terwijl je bezig bent. Sinds de laatste reset, eind vorige week, heb ik de Experia Box teruggezet naar factory en niet meer aangeraakt. Normaal gesproken heb ik namelijk wat statische IPs en open poortjes. Helaas gebeurt het met de factory settings dus nog steeds.

Er draait overigens nog wel een access point achter de Experia Box, aangezien de ingebouwde access point van de v8 nou eenmaal niet top is.

 

Na even snel te hebben rondgekeken op het fora zag ik soortgelijke vragen maar veelal zonder concrete oplossing.

 

 

Groetjes

Heb je de kabel tussen het modem en de experiabox al gecontroleerd of vervangen?


Heb je de kabel tussen het modem en de experiabox al gecontroleerd of vervangen?

Ik heb de oude kabel uit het PTT kastje geschroefd, een nieuwe gestript en geïnstalleerd. Ik zal kijken of het probleem terugkeert...


Goedemorgen @Gorby8, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat internet constant wegvalt en je hierna de Experia Box moet herstarten. Al helemaal niet nu iedereen thuis zit inderdaad, dat gaat opvallen en irriteren! Heeft de nieuwe kabel hierin geholpen of speelt het probleem nog steeds? Indien het nog speelt kijk ik graag met je mee, dus laat je het even weten? :smile:


Goedemorgen @Gorby8, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat internet constant wegvalt en je hierna de Experia Box moet herstarten. Al helemaal niet nu iedereen thuis zit inderdaad, dat gaat opvallen en irriteren! Heeft de nieuwe kabel hierin geholpen of speelt het probleem nog steeds? Indien het nog speelt kijk ik graag met je mee, dus laat je het even weten? :smile:

 

Goedemiddag,

 

Probleem is nog niet teruggekeerd. Ik kijk het nog even aan want in het verleden zat er soms ook 7 tot 10 dagen tussen de storingen. Als het weer gebeurt hoor je het.

 

Groetjes


Hi Gorby, dat is fijn om te lezen. Laat het ons weten mocht het nodig zijn. :)


Hi @Alex_P ,

 

Het ging enige tijd goed redelijk goed. Sinds mijn laatste bericht (ongv. 1 maand geleden) heeft hetzelfde probleem zich 3 keer (weer) voorgedaan. Alleen vonden de laatste 2 beide plaats in de afgelopen 24 uur. Nummer drie was al enkele weken geleden.

 

Zoals in mijn originele post staat is de standaard gateway niet beschikbaar.

Op de experia box zelf blijft het internet lampje aan de voorkant solide branden wanneer dit probleem plaatsvindt. Normaal gesproken knippert dit lampje continu.

 

 

Als ik een nieuw draadje moet openen (omdat hier reeds een antwoord is geaccepteerd) hoor ik dat graag :)

 

Groetjes


Duidelijk. Bedraad aangesloten valt dit ook weg gaf je aan. Is dan die computer/laptop bedraad aangesloten op de access point of op de Exepriabox? Ik vraag dit om te achterhalen of die access point hier problemen geeft. 

Zou je dus op het moment dat dit weer gebeurt met een laptop willen testen of het rechtstreeks op de Experiabox ook niet werkt met een kabel? 


Beste @Alex_P ,

 

Bedankt voor je reactie.

 

De bedraden apparaten zijn alle rechtstreeks met de experia box verbonden, niet met het access point. 

Maandag en dinsdag was het weer raak. Heb toen ook voor het eerst gecontroleerd of de telefoon nog wel werkte. Dit is niet het geval. Oproepen vanaf mobiel kwamen niet door. Het is dus niet alleen het internet dat niet werkt op zulke momenten. Na herstarten kwamen oproepen weer door.


Laten we in ieder geval beginnen met het omruilen van je modem. Dit zal gebeuren bij een Post NL bij jou in de buurt, in dit geval bij Jumbo Bruins, Wingerd 251. De modem zal morgen voor je klaarstaan daar vanaf 15 uur. 

Neem de oude modem mee in een doosje en vergeet je ID-bewijs ook niet. 

Laat je ook even weten of dit de oplossing is?


Laten we in ieder geval beginnen met het omruilen van je modem. Dit zal gebeuren bij een Post NL bij jou in de buurt, in dit geval bij Jumbo Bruins, Wingerd 251. De modem zal morgen voor je klaarstaan daar vanaf 15 uur. 

Neem de oude modem mee in een doosje en vergeet je ID-bewijs ook niet. 

Laat je ook even weten of dit de oplossing is?

Goedemiddag,

 

Ik heb de nieuwe experia box in gebruik genomen.

Ik houd je op de hoogte.

 

Groetjes