Skip to main content

De laatste weken hebben we grote problemen met onze Experia Box v8. Wifi netwerk valt vaak weg, wordt wel gedetecteerd maar dan is er geen internet. Dit geldt zowel voor telefoon als ook voor laptops. Verder is het internet erg inconsequent (de ene keer heel slecht en de keer daarna wat beter), op de PC (bekabeld) is de snelheid zo’n 5 mb/s, het duurde een hele nacht om spel van 40gb te downloaden.

Al verschillende keren de Experia box gereset. Oplossing nu is iedere keer het modem opnieuw opstarten als er geen signaal wordt ontvangen, de internet snelheden blijven dan nog traag.

We zouden graag een oplossing willen.

Welkom bij ons op het forum @Van der Woude. Een wegvallende verbinding is niet prettig natuurlijk, en dat is dus zowel met een kabel als draadloos als ik je goed begrijp. Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan met de lampjes op de V8? Blijven die aan, veranderen die of gebeurt er iets anders? Zou je dat kunnen toelichten en je forumprofiel volledig invullen zodat ik ook een blik op je verbinding kan werpen?


Hallo Jasper,

Bedankt voor jou reactie.

Het ledje bij “internet” knippert snel en blijft dan af en toe branden.

Gr Sjoerd


Bedankt voor de gegevens @Van der Woude, dat dat lampje knippert is niet zo erg, dat betekent dat er activiteit is. Op het moment dat je de verbinding verliest, wat gebeurt er dan met de lampjes op het glasvezelkastje? Blijven die wel branden of veranderd daar iets?


De lampjes blijven gewoon knipperen.

Overigens is het nu weer een week goed. Het is echter wel een regelmatig terug kerend fenomeen.


Ik zag inderdaad ook geen recente verbrekingen meer @Van der Woude, daardoor is het moeilijk om te zeggen of het uit het modem kwam, of uit de verbinding. Laten we even aankijken of het weer gebeurt, en als jij alle lampjes bekijkt op dat moment kunnen we vanaf dat punt samen verder kijken. Het kan ook handig zijn om op dat moment zelf met 0800-0402 te bellen, zij kunnen dan tijdens de verbreking nog meteen met je meekijken naar de verbinding. 


Halo Jasper,

Vandaag weer geen WIFI…

Na opnieuw opstarten weer verbinding. 

Gr Sjoerd


Hmm, het is duidelijk nog niet beter @Van der Woude. Ik denk dat het wijsheid is om het modem te vervangen, ik stuur je daarvoor een privébericht met de details.