Skip to main content

KPNIk heb een vraag momenteel heb ik de Experia Box V8. Alleen met deze box haal ik via wifi geen hoger snelheid dan 60Mbit terwijl met internet verbinding 120Mbit is. In de Box zag ik ook niet mogelijkheid voor Wifi 5Ghz voor hogere snelheid. Is er een mogelijkheid om deze moet te vervangen voor Experia Box V9 of V10 waar dit wel mogelijk is

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Een hele goedemiddag en top dat je ons via het Forum hebt weten te vinden :)

 

Op het moment dat je draadloos gaat werken, zul je altijd snelheid verliezen. Het Wi-Fi signaal is niks meer dan een radiosignaaltje dat zich door de lucht verplaatst. De snelheid waarvoor je een contract afsluit, heeft dan ook altijd betrekking op je bekabelde verbinding (dus wat er aan snelheid op het modem binnenkomt). Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat een snelheid van 60 Mbit/s via de Wi-Fi echt heel erg netjes is; dat is een prima snelheid waarmee je alles zou moeten kunnen!

Wat betreft je Experia Box V8; het klopt dat deze alleen een Wi-Fi signaal uitzendt via de 2.4 GHz band. Zolang de Experia Box goed functioneert, kunnen we deze echter niet voor je omruilen. Gezien de snelheid die je draadloos haalt (60 Mbit/s) is dit ook niet nodig. Mocht de snelheid van je Wi-Fi ooit drastisch omlaag gaan, dan hebben we daar wel een oplossing voor in de vorm van de KPN Wi-Fi manager (https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login). Deze tool kan de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart brengen. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, dan krijg je helemaal gratis KPN Experia Wi-Fi toegestuurd. Dit zijn versterkers die je bekabeld op het modem aan kunt sluiten om er zo voor te zorgen dat de kwaliteit van de Wi-Fi beter wordt. 

 

Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het me dan vooral weten!


Reageer