Skip to main content

Experiabox 8 voormalig Telfort. De Nokia 8 van mijn vrouw én de Samsung A7 van mijzelf. Verbinding valt ongemerkt weg, je merkt het omdat je bundelwaarschuwing afgaat. Experiabox uit en weer aan en dan werkt het weer. Komt inmiddels elke week voor. KPN service is waardeloos: “ga maar met de wifimanager kijken waar het slecht is in huis en bestel 2 wifiversterkers en ga lekker draden  trekken. Of investeer zelf in een draadloze versterker”. Probleem zit in die experia-box.  Wifi verbinding valt weg, bij aanmelden kom je eindeloos in de wacht. enige optie is weer dat apparaat uit en aan totdat het weer gebeurt.

Na 3 uur prutsen en 2 gesprekken met KPN de Wifi manager gedownload, gezien hoe beroerd wifi plaatselijk is vanuit de experia v8 (en hoe goed op een andere plaats). Krijg nu twee versterkers/repeaters. Ben erg benieuwd of dit het probleem gaat oplossen.


Welkom bij ons op het forum @NdBr. De WiFi Manager heeft je al op weg geholpen begrijp ik. Heb je de Experia WiFi's al kunnen aansluiten? Hoe gaat het daarmee?


Dag Jasper, dankjewel voor je reactie! Ik heb inmiddels de experia wifi versterkers vlot ontvangen en de installatie was een peuleschil. Helaas vandaag tijdens een overleg toch ineens haperingen en vervolgens volledig wegvallen van de wifi. Dus maar doorgaan op 4g…. Na het overleg de experia v8 weer uit en aan moeten zetten. Dus ik ben er nog niet gerust op. 


De Wi-Fi op de v8 moet uit. En gebruik beslist geen draadloze verbindingsets of iets wat data verstuurd vis het electriciteitsnetwerk. 


De Experia WiFi's zetten de WiFi van de V8 automatisch uit inderdaad, ze nemen de functie volledig over. Als het alleen de WiFi was die wegviel had de V8 daar geen aandeel in. Was het alleen de WiFi die wegviel, of viel er meer weg (bedraad internet, tv)? Als er meer wegvalt zou het bij de Experia Box kunnen zitten, als het echt alleen de WiFi was zou je de WiFi Manager nog eens kunnen doen om te kijken of het netwerk anders ingesteld kan worden.


Ik ga met de wifi manager nog een rondje doen deze week. Verdere storing is even uitgebleven dus ik wacht af of dit een eenmalige hickup is geweest.