Skip to main content

@peter-keetfmWaar haal je die wijsheid vandaan? Een reset kan helpen. Maar niet altijd. En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, interessante gespreksstof, maar leidt af van de vraag van de topic starterĀ 

@rpkoops

Grootste Onzin

Een experiabox is niet gekoppeldĀ 

Alleen de instellingen wissen door een fabriek reset is aan te radenĀ 


@peter-keetfm en @Nick83 bij glasvezel wordt je Experiabox wel gekoppeld aan je accountā€¦ weet niet of het je adres is. Bij xDSL weet ik niet hoe het zitā€¦ Dus ik betwijfel of @rpkoops complete onzin uitkraamt...


@soundwork

Laten we niet af dwalen en on topic blijvenĀ 

En dat geld voor @rpkoopsĀ ook

Begin er dan een eigen topic overĀ 

GraagĀ 

@RHZĀ heeft u de fabriek reset van de v12 al geprobeerdĀ 


@rpkoops

Leg uit zou ik zeggenĀ 

En begin er een topic over ik ben benieuwdĀ 


Ik zal mij 1 keer over uit breiden. De topic starter geeft aan een v9 geleent te hebben. Ik geeft daarbij de opmerking dat deze v9 mogelijk niet meer goed gaat werken bij die vrienden als deze weer word terug geplaatst.Ā  Uw geeft zonder onderbouwing aan dat dit grote onzin is.Ā  Vervolgens roept iemand anders nogmaals dat dit onzin is.

Ā 

Ik vraag u en anderen die dat denken van onder bouw dat eens. Inplaats alleen maar te roepen dat onzin is. Zowel u als @nick83 geven daar geen gehoor aan.

Daarnaast vind u nodig om mij en @soundwork opmerking te geven dat we ontopic moeten blijven of ergens anders een topic moeten starten.

Terwijl ik reageerde op de topic starter dat deze een v9 had geleent. Daarnaast proberen wij hem allemaal te helpen.

Het enige wat ik aangeef is dat: vind u iets onzin, onderbouw dat. Dan is het klaar namelijk.

Het enigste wat u nu doet is roeptoeteren.

Maar voor mij hoeft niet zo. Ik weet waar ik over heb. En mocht u wat over willen weten mag u mij prive daar over benaderen.

Ā 

Ā 

Voor de topic starter is het enigste wat deze kan doen een vervangende box 12 aanvragen.

Ā 


@rpkoops

Ik zeg toch een eigen topicĀ 

Doe dat dan ookĀ 

Dat draadloze instelling is al getestĀ 


@rpkoops

Ik zeg toch een eigen topicĀ 

Doe dat dan ookĀ 

Dat draadloze instelling is al getestĀ 


Misschien moet je even wat minderen. Ik ga niet weg omdat jij dat vind.


@peter-keetfmWaar haal je die wijsheid vandaan? Een reset kan helpen. Maar niet altijd. En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Sorry maar dat klopt niet helemaal. Administratief wordt het gekoppeld aan een klant maar dat maakt voor de werking niets uit. Bij het aansluiten van een geleende of andere Experiabox wordt er niet gecontroleerd in de administratie of dat wel degene is die KPN ooit aan de klant uitgafĀ 

Als dat wel zo zou zijn zou een monteur ook nooit een nieuwe of andere Experiabox uit de auto kunnen pakken en bij de klant kunnen installeren binnen een paar minuten.


@rpkoops

Ik zeg toch een eigen topicĀ 

Doe dat dan ookĀ 

Dat draadloze instelling is al getestĀ 


Misschien moet je even wat minderen. Ik ga niet weg omdat jij dat vind.

Ik vind helemaal niksĀ 

Ja dat jij alles beter weet zekerĀ 

Ik stel voor om on topic te blijvenĀ 

Niks mis mee tochĀ 

Vat het niet persoonlijk zou ik zeggenĀ 


@rpkoops

Ik zeg toch een eigen topicĀ 

Doe dat dan ookĀ 

Dat draadloze instelling is al getestĀ 


Misschien moet je even wat minderen. Ik ga niet weg omdat jij dat vind.

Ik vind helemaal niksĀ 

Ja dat jij alles beter weet zekerĀ 

Ik stel voor om on topic te blijvenĀ 

Niks mis mee tochĀ 

Vat het niet persoonlijk zou ik zeggenĀ 

Dat zelfde advies wil ik jou ook geven dus hou er over op en blijf on topic.


Of topicĀ 

@Ward_Ā graag een oplossingĀ 

@rpkoops

Benaderd mij privateĀ 

Ik ben hier niet van gediendĀ 

Ā 


Of topicĀ 

@Ward_

@rpkoops

Benaderd mij privateĀ 

Ik ben hier niet van gediendĀ 

Ā 

Klopt, ik vroeg je of ik je een uitleg mocht geven. Gewoon een Nee was voldoende. Maar duidelijk.

Ā 


Het voelt als een dreigementĀ 

Laten we het a.u.b. Los laten en on topic blijvenĀ 


En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Een Experia Box wordt niet gekoppeld aan een abonnement houder.

Je kunt een Experia Box dan ook probleemloos gebruiken op een ander abonnement, geen enkel probleem.


En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Een Experia Box wordt niet gekoppeld aan een abonnement houder.

Je kunt een Experia Box dan ook probleemloos gebruiken op een ander abonnement, geen enkel probleem.


Dank voor de opheldering @wjbĀ 

Op glasvezel wordt dus wel een controle gedaan op een Experiabox, maar welke dit is maakt dus niet uit.

Er wordt een controle op gedaan (voordat je eigen apparatuur kan aansluiten)

Ā 

@peter-keetfm aangezien je niet van KPN bent en ook geen moderator van dit board, bepaal jij niet wat on-topic of off-topic is.

Alleen moderators (KPN webcare medewerkers) mogen een mod-break inlassen als het de verkeerde kant opgaat.


En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Een Experia Box wordt niet gekoppeld aan een abonnement houder.

Je kunt een Experia Box dan ook probleemloos gebruiken op een ander abonnement, geen enkel probleem.


Dank voor de ophelderingĀ @wjbĀ 

Op glasvezel wordt dus wel een controle gedaan op een Experiabox, maar welke dit is maakt dus niet uit.

Er wordt een controle op gedaan (voordat je eigen apparatuur kan aansluiten)

Ā 

@peter-keetfmaangezien je niet van KPN bent en ook geen moderator van dit board, bepaal jij niet wat on-topic of off-topic is.

Alleen moderators (KPN webcare medewerkers) mogen een mod-break inlassen als het de verkeerde kant opgaat.


ik bepaal helemaal niks het is gewoon een advies om ontopic te blijven

en op glasvezel wordt echt geen controle gedaan



Dank voor de ophelderingĀ @wjbĀ 

Op glasvezel wordt dus wel een controle gedaan op een Experiabox, maar welke dit is maakt dus niet uit.

Er wordt een controle op gedaan (voordat je eigen apparatuur kan aansluiten)

Ā 

Ā 

onzin heb je een bron ?


Op glasvezel wordt dus wel een controle gedaan op een Experiabox, maar welke dit is maakt dus niet uit.

Als een Experia Box aangesloten wordt op het netwerk dan worden de gegevens van het abonnement dat op die aansluiting actief isĀ naar die Experia Box gepusht.

Het abonnement is dus niet gekoppeld van de Experia Box maar aan de netwerkaansluiting.Ā 

Er is ookĀ geen controle van de aangesloten Experia Box, de Experia Box neemt de abonnementsgegevens automatisch over op basis van de netwerkaansluiting waar deze op aangesloten wordt.

Ā 

Overigens hoef je ook helemaal geen Experia Box te gebruiken, zelf gebruik ik een EdgeRouter.


Als een Experia Box aangesloten wordt op het netwerk dan worden de gegevens van het abonnement dat op die aansluiting actief isĀ naar die Experia Box gepusht.

Ā 

Ā 

Ā 

daarom heb ik ook een fritzbox

ā€œeigen beheerā€

die firmware updates enz. van de experiabox worden ook gepusht

Ā 


Op het moment dat er een modem aangesloten wordt, dan wordt het serienummer gekoppeld aan de verbinding, niet aan het contract. Wordt er daarna een nieuw modem aangesloten (bijvoorbeeld als ik eentje bij een klant vervang) dan wordt dat serienummer gekoppeld aan de verbinding. Het vervangen modem (de oude dus) kan ik danĀ overal opnieuw inzetten en aansluiten, dit serienummer wordt dan weer gekoppeld aan de nieuwe verbinding waar deze op staat. De daadwerkelijke ā€œkoppelingā€ is niet meer dan het registreren van het laatste modem dat aangesloten is geweest aan de verbinding, en heeft totaal niks te maken met contracten.


@jordy.vanderboltĀ 

bedankt voor de uitleg

dat is wat ik en @Nick83 dus bedoelen

oke nu weer on topic


En de experia boxen en box 12 worden gekoppeld aan abonnement houder.

Een Experia Box wordt niet gekoppeld aan een abonnement houder.

Je kunt een Experia Box dan ook probleemloos gebruiken op een ander abonnement, geen enkel probleem.


HoiĀ @wjb , graag wil ik even op jou in gaan.

Alle boxen worden gekoppeld in motif aan de poort van de klant. Je kan dit ook zien is systeem dat er een goede koppeling is of niet. Daarnaast zie ik regelmatig als de koppeling te vaak veranderd wordt dat deze handmatig door infra of RTR ge-unlockt moet worden en gecleant. Pas dan kan er op die poort weer andere box aangesloten worden.


Alle boxen worden gekoppeld in motif aan de poort van de klant.Ā 

Zoals ik al zei, de Experia Box wordtĀ niet gekoppeld aan het abonnement maar aan de netwerkaansluiting (poort).

Ā 

Daarnaast zie ik regelmatig als de koppeling te vaak veranderd wordt dat deze handmatig door infra of RTR geunloxkt moet worden en gecleant. Pas dan kan er op die poort weer andere box aangesloten worden.

Dat is dus geen issue van de Experia Box maar van de centrale administratie. DeĀ Experia Box zelf kan ook in die situatie gewoon op een willekeurig ander adresĀ gebruikt worden.


Alle boxen worden gekoppeld in motif aan de poort van de klant.Ā 

Zoals ik al zei, de Experia Box wordtĀ niet gekoppeld aan het abonnement maar aan de netwerkaansluiting (poort).

Ā 

Daarnaast zie ik regelmatig als de koppeling te vaak veranderd wordt dat deze handmatig door infra of RTR geunloxkt moet worden en gecleant. Pas dan kan er op die poort weer andere box aangesloten worden.

Dat is dus geen issue van de Experia Box maar van de centrale administratie. DeĀ Experia Box zelf kan ook in die situatie gewoon op een willekeurig ander adresĀ gebruikt worden.


Ja en poort is gekoppeld aan de klant.

En als in systeem het mac adres van de box ergens anders al voorkomt in systeen(gekoppeld aan de poort). Dan gaat die bij de ander mogelijk niet doen. Dit zie je terug in telefoon dienst die niet activeer of itv die niet doorloopt. Ik ben dit helaas hier tegen komen heeft mij met aantal andere collega's van monteurs ingang een aardige zoektocht opgeleverd.


En toch @rpkoops, met alle respect, een Experia Box behoortĀ altijd op een willekeurig adres te gebruiken te zijn, er is geen enkele instelling die dat belemmert behalve dan wellicht fouten in de administratieve systemen.


En tochĀ @rpkoops, met alle respect, een Experia Box behoortĀ altijd op een willekeurig adres te gebruiken te zijn, er is geen enkele instelling die dat belemmert behalve dan wellicht fouten in de administratieve systemen.

Mee eens, en in de meeste gevallen werkt het wel. Het gaat ook om een systeem fout die optreed. Maar goed, ik had ook gezegt dat gekoppeld werd aan abonnement. En dat klopt niet. Dus mijn uitleg was niet helemaal vlekkeloos. Gaat er om dat geen onzin is. En het gebeurt. Maar we zijn er over eens dat optie of instelling is.


Reageer