Skip to main content

Hallo allemaal,

ik heb de volgende vraag en hoop dat iemand me verder kan helpen. Wij hebben al een aantal maanden het probleem dat de tv om de zoveel tijd gebrekkig internet heeft: Videoland, Netflix, YouTube en spotify laden dan niet meer of haperen constant. De normale tv doet het wel. Nu ben ik me gaan verdiepen in de lampjes op het modem. Het lampje van de ethernetkabel naar de tv geeft een groen lampje en het andere lampje is uit. In dit forum vond ik dat dat betekent dat er slechts 10 mbps doorheen gaat. Dacht dat het aan de kabel lag dus zojuist een andere kabel eraan gekoppeld (deze kabel geeft naar mijn laptop groen/oranje lampje = 100 mbts). Zodra ik ‘m in de tv stop, wordt hij direct weer groen / uit. Kan iemand mij vertellen waar het dan aan kan liggen (blijkbaar niet aan de kabel). Hoor graag ideeen of tips.

 

alvast bedankt!

groetjes


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


@DKem

Bijna alle netwerkapparatuur heeft dergelijke lampjes. Wat de verschillende kleuren precies betekenen is volgens mij niet echt een standaard voor.

De Experia Box v10 houdt het simpel (100Mbps of 1Gbps)

speed        activity                             betekenis

uit              uit                                    geen link

uit              groen (knipperend)        100Mbps

oranje        groen (knipperend)         1 Gbps

Zie meer info: (oude topic) 

De netwerk interface van de "afnemer" bepaalt de geleverde verbindingssnelheid.


 


@DKem

Bijna alle netwerkapparatuur heeft dergelijke lampjes. Wat de verschillende kleuren precies betekenen is volgens mij niet echt een standaard voor.

De Experia Box v10 houdt het simpel (100Mbps of 1Gbps)

speed        activity                             betekenis

uit              uit                                    geen link

uit              groen (knipperend)        100Mbps

oranje        groen (knipperend)         1 Gbps

Zie meer info: (oude topic) 

De netwerk interface van de "afnemer" bepaalt de geleverde verbindingssnelheid.

De lampjes knipperen niet, ook de groene niet.

Met het onderstaande kan ik niet uit de voeten, weet niet wat je ermee bedoelt. Wat moet ik concreet checken? 


Ik ben erg benieuwd naar jullie indruk.


Ik ben erg benieuwd naar jullie indruk.


 


 



De netwerk interface van de "afnemer" bepaalt de geleverde verbindingssnelheid.

Met het onderstaande kan ik niet uit de voeten, weet niet wat je ermee bedoelt.

Daarmee bedoel ik, dat de TV en/of PC de beperkende factor zijn. De PC heeft zo te zien een 1 Gbit/s netwerkkaart terwijl de TV kennelijk maar 100Mbit/s ondersteunt. Of er is een slecht contact in de connector.  Heb je een InteractieveTV ontvanger aangesloten?


De netwerk interface van de "afnemer" bepaalt de geleverde verbindingssnelheid.

Met het onderstaande kan ik niet uit de voeten, weet niet wat je ermee bedoelt.

Daarmee bedoel ik, dat de TV en/of PC de beperkende factor zijn. De PC heeft zo te zien een 1 Gbit/s netwerkkaart terwijl de TV kennelijk maar 100Mbit/s ondersteunt. Of er is een slecht contact in de connector.  Heb je een InteractieveTV ontvanger aangesloten?

Bedankt voor jouw reactie! 

wat zou ik nog concreet kunnen proberen? 
ik vraag me af of het zo kan zijn dat mijn tv inderdaad maar 100 mbts kan ontvangen. Mijn PC is namelijk minstens 6 jaar oud, de tv 1,5 jaar. Het is een nieuwe Samsung.


Hi D, welkom op het forum. 

Als ik het goed lees heb je bij de televisie ook een televisieontvanger voor het kijken van tv. Die werkt goed, dit klopt? Wat gebeurt er wanneer je de netwerkkabel die in de ontvanger zit in de televisie zelf plaatst en dan Netflix probeert? 

Mag ik ook weten welke televisie je precies hebt? Merk en modelnummer? 100 Mbps is overigens meer dan zat voor een Smart TV.


Hallo allemaal,

ik heb de volgende vraag en hoop dat iemand me verder kan helpen. Wij hebben al een aantal maanden het probleem dat de tv om de zoveel tijd gebrekkig internet heeft: Videoland, Netflix, YouTube en spotify laden dan niet meer of haperen constant. De normale tv doet het wel. Nu ben ik me gaan verdiepen in de lampjes op het modem. Het lampje van de ethernetkabel naar de tv geeft een groen lampje en het andere lampje is uit. In dit forum vond ik dat dat betekent dat er slechts 10 mbps doorheen gaat. Dacht dat het aan de kabel lag dus zojuist een andere kabel eraan gekoppeld (deze kabel geeft naar mijn laptop groen/oranje lampje = 100 mbts). Zodra ik ‘m in de tv stop, wordt hij direct weer groen / uit. Kan iemand mij vertellen waar het dan aan kan liggen (blijkbaar niet aan de kabel). Hoor graag ideeen of tips.

 

alvast bedankt!

groetjes

Hoi DKem,

Ik zie dat KPN zelf ook al bezig is maar heb je toevallig (nog) een andere kabel in huis (bijvoorbeeld die bij het tv kastje zat) waarmee je kan testen. Ik weet dat de arris ontvanger die ik ook heb niet verder gaat dan 100mb. Het zou dus zomaar een defecte kabel of los zittende kabel kunnen zijn.

Ik zou zeggen loop alle kabeltjes eens goed na, en kijk of deze goed in de poortjes zitten, daarna een andere kabel testen, gezien het hiervoor wel goed heeft gewerkt. En je kan ook het modem nog even van de stroom halen en na een 30 seconde weer aanzetten

Succes!