Skip to main content

Hallo,

om ook boven (2e en 3e verdieping) een goede wifi dekking te hebben maken wij gebruik van de Devolo dLAN 500 WiFi (set). Nu blijkt dat op zolder ondanks via een devolo connector, dat het wifi  signaal erg slecht is.

voor het gamen is er een kabel getrokken die rechtstreeks ingeplugd is in de router. 

Nu dacht ik dat met een experia wifi dit probleem op te lossen maar nu blijkt dat bij connecten van de experia wifi dat de wireless op de experia V10 uitgezet wordt. (hierdoor hebben we beneden weer een slechte wifi connectie)

Nu las ik dat JE een tweede experia wifi moet hebben om en deze bij de modem moet plaatsen en de andere op zolder te plaatsen. (locatie waar het wifi signaal het zwakst is)

Voordat ik een tweede ga bestellen is mijn vraag of dat het wifi signaal net zo sterk is als die van wireless van modem? (of heb je al verlies vanwege het aansluiten van een apparaat)

alvast bedankt voor je reactie.

jespha

Hallo @Jespha , inderdaad, bij de V10 wordt de wifi uitgeschakeld als je een experia wifi koppelt.

Je kunt dan een 2e aanschaffen om het verlies van de wifi van het modem op te heffen en ook een derde om het wifiverlies op zolder op te vangen.

 


Hi @JanD,

bedankt voor je reactie. dus ik heb er 2 nodig om de zolder ook een goede wifi verbinding te krijgen.

weet jij zo of dat er nog verlies is tussen de modem en de experia wifi?

 

 

 


Als u er 1 op zolder bekabeld aansluit en de andere raad ik aan om naast de tv ontvanger te zetten. De kabel die nu in de ontvanger zit doet u in de experia wifi en met de korte bijgeleverde kabel verbindt u de experia wifi met de ontvanger. En als u een derde koopt voor de 1ste etage en ook bekabeld aansluit op de v10…...Nou dan komt het helemaal goed:wink: Trouwens heeft u de wifimanager wel gedaan? Bij echt slecht wifi kan de uitkomst zomaar zijn dat u er 2 gratis krijgt. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login wel alle aansluitingen even uit de v10 halen.


@Joep1965 topicstarter heeft nu nog geen antwoord op zijn vraag :smile:

"Voordat ik een tweede ga bestellen is mijn vraag of dat het wifi signaal net zo sterk is als die van wireless van modem?"

Topicstarter wil gewoon ja of nee als antwoord. En niks anders. Ik zou zeggen: ja. WiFi van de versterker is zeker net zo goed of beter zelfs. Dit omdat wifi van de v10 eigenlijk helemaal niet als zo goed te boek staat. Bovendien heeft de versterker 5 GHz wifi aan boord, wat de v10 niet heeft volgens mij. Maar ik kan u geen garanties geven.


@Nick83je hebt een punt. Ik was een beetje te enthousiast. Overigens zeg ik ook ja maar verder ben ik het deze keer niet helemaal met je eens. Ik heb de V10 en de wifi is echt prima en heeft wel 5Ghz aan boord.


Ok 👍


Hoi Jespha, welkom op het forum! Met de reacties van Jan, Joep en Nick heb je alle benodigde informatie. Voor meelezers zet ik het nog even kort op een rijtje:

 

  • Bij een V10 wordt de wifi uitgeschakeld als je Experia Wifi aansluit
  • Wil je dan ook op meerdere plekken goede wifi, heb je meerdere Experia Wifi nodig
  • Zet de eerste bij de Experia Box, de rest kan dan waar je ze hebben welt
  • Experia Wifi sluit je bekabeld aan, er is dan geen verlies in signaal tussen Experia Box en Experia Wif
  • Je kunt overige apparatuur (tv ontvanger, pc etc...) ook bekabeld aansluiten op een Experia Wifi