Skip to main content

Hallo,

Ik heb vandaag de het SSID en bijbehorend wachtwoord gewijzigd van mijn Wifi netwerk. De huidige setup is een Experia V10a op de begane grond, een versterker op de eerste verdieping en een tweede versterker op de tweede verdieping. Dit ging altijd prima, tot vandaag.

De tweede versterker die ik toevoeg aan het netwerk word automatisch gebruikt als repeater in plaats van access point. Hieronder de setup zoals hij nu is. Allebei de versterkers zijn rechtstreeks bekabeld met mijn router. Zowel “Bedroom” als “Study” zouden dus direct aangesloten moeten zijn en als access point moeten fungeren. 

Het vreemde is ook dat wanneer ik via het IP address inlog op een van de versterkers ik automatisch word doorgestuurd naar de 1e versterker. Ik kan dus niet eens bij de tweede versterker om eventuele wijzigen door te brengen.

Ik heb allebei de versterkers ook al teruggebracht naar de fabrieksinstellingen maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem.

Overigens, nu staat Bedroom als 1e, maar wanneer ik ze andersom aan zet (dus eerst Study en dan Bedroom) dan staat Study bovenaan. Ze komen nooit als twee losse access points, ondanks dat ze dus wel allebei bekabeld zijn.

Dit heeft ook een gigantische impact op mijn snelheid. Voorheen was de snelheid 179mbps, nu slechts 49mbps.

Wie helpt mij uit de brand? Alvast bedankt!

 

Alles wat u hier beschrijft hoort zo. Het plaatje klopt ook, er is niets verkeerd. U kunt inderdaad niet inloggen op de 2de versterker, u word automatisch doorgestuurd naar de eerste, dat klopt. De 2de versterker neemt automatisch dezelfde instellingen aan als de eerste versterker. Daarom staat dat lijntje zo getekend. 

U zegt dat u de WiFi naam en wachtwoord gewijzigd heeft. Waar heeft u dat gedaan? Bij de versterkers? Heeft u dat ook op de Experiabox gedaan?