Skip to main content

Ik heb de experia box 10a. Het WiFi-bereik is kleiner dan de v10. Ik heb een witte WiFi versterker en 2 zwarte experia WiFi’s, waarvan 1 op zolder is aangesloten. Op zolder zie ik alleen de 2.4 band, beneden via de v10a ook de 5g band. Wat moet ik doen om ook op de 1e verdieping en zolder de 5g band te zien/koppelen? Netwerknaam zelfde of andere naam geven? Dank voor jullie tips.

Hi BartFlevo, erg jammer dat het bereik boven niet optimaal is! Helemaal als je al versterkers gebruikt natuurlijk.

 

Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat je boven alleen het 2,4 GHz netwerkt ziet.  Zoals je het beschrijft, vermoed ik dat het te maken heeft met hoe je de versterkers hebt aangesloten en dat je boven met de witte versterker verbonden bent. Haal die laatste er dan ook eens (tijdelijk) tussenuit. Belangrijk is verder dat de eerste Experia Wifi met een kabel op de V10a is aangesloten. De tweede kun je ook op de V10a of op de eerste Experia Wifi aansluiten. Om het signaal te verbeteren kan het helpen ze iets, voor zover de bekabeling het toelaat, te verplaatsen. 

 

Laat me vooral weten of het zo is gelukt en wat er uit is gekomen.


Reageer