Skip to main content

Experia Wifi niet genoeg

  • February 15, 2020
  • 10 reacties
  • 109 keer bekeken

DontEatYellowSnow
Topper
Forum|alt.badge.img

Bij gebruik van Experia Wifi’s i.c.m. een V10 wordt de wifi op de V10 door KPN uitgeschakeld. Dit is zo ingebouwd door KPN. Volgens KPN moet je 1 experia wifi in de buurt van de V10 plaatsen en 1 elders. Wil je op elke verdieping wifi dan zul je er dus eentje extra aan moeten schaffen voor de begane grond.


Het rare is dat ik twee kastjes toegestuurd heb gekregen terwijl ik heb aangegeven dat ik op 3 verdiepingen slechte WiFi heb. Nu zet KPN de WiFi op de Experiabox uit, is het WiFi signaal boven beter dan voorheen maar is de wifi vanuit de meterkast (Experiabox) heel slecht. Dus eigenlijk krijg ik de keuze van KPN: wil je boven of beneden slechte WiFi? 
De oplossing is dus dat ik zelf een extra kastje moet kopen omdat KPN de WiFi beneden gemakshalve heeft uitgezet. Erg vreemd en niet erg vriendelijk.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 15, 2020

Welke Experia Box heb je?


DontEatYellowSnow
Topper
Forum|alt.badge.img

Welke Experia Box heb je?


10, zo'n witte


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 15, 2020

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.


DontEatYellowSnow
Topper
Forum|alt.badge.img

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.


Kom jij dan de kabels trekken naar de eerste verdieping en naar zolder?? Wat kan ik hier nu weer mee??? Het gaat er toch om dat KPN de WiFi in de meterkast heeft uitgezet?? Eerst was het goed maar door de nieuwe kastjes voor boven staat WiFi beneden nu uit. 
Fijne dag verder


  • February 15, 2020

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.

Hallo @Joep1965 Als het IS/RA-punt in de meterkast zit moet je volgens KPN je modem daar ook aansluiten.

Hoe korter de DSL-kabel naar het modem hoe beter, toch:thinking:


  • February 15, 2020

Hallo @DontEatYellowSnow , ik vind het ook niet slim om de WiFi op het modem uit te zetten, dan 2 EW's te moeten kopen, waarvan 1 de uitgezette WiFi op de modem vervangt en de andere EW een extra WiFi punt moet creëren. Zo kun je goed omzet creëren.

Ik had vorig jaar 1 EW gekocht en de modem zover gekregen (zie mijn eerdere reactie binnen dit topic) dat de WiFi toch aan bleef, maar het gaat steeds weer fout als de modem, al dan niet automatisch, weer opstart, dan is de WiFi weer uit.

In jouw geval kun je als optie voor Devolo powerlines met ingebouwd stopcontact en ingebouwde WiFi kiezen, kies dan de nieuwste set die het G.hn-protocol ondersteunt en bij voorkeur op een geaard stopcontact aansluiten, want dan doet de aardedraad mee voor optimale snelheid, want je kunt ook nog bekabeld aansluiten op de powerlines als netwerkkabels trekken geen optie is.

Succes.

P.S. Ik heb eventueel een 3-delige set van Ziggo (Comtrend) te koop die volgens het G.hn-protocol werkt, daar bij mij gisteren alles van LAN-kabels is voorzien.

De set is voorzien van de laatste software.

Je kunt me eventueel een PB sturen voor nadere info.

 

 

 


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • February 19, 2020

Hi @DontEatYellowSnow, welkom. Goede naam trouwens. :) Als een extra Experia Wifi voor jou de oplossing is, dan doe ik daar niet moeilijk over. Het is natuurlijk wel zo dat een Experia Wifi altijd bekabeld aangesloten moet worden, dus die kabel zal wel getrokken moeten worden. Het is niet mogelijk om de WiFi weer aan te zetten (en aan te houden) van de V10.. Laat maar weten of het zin heeft om zo'n ding op te sturen.


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • February 25, 2020

Ik heb niets meer van je gehoord @DontEatYellowSnow dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


DontEatYellowSnow
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb niets meer van je gehoord @DontEatYellowSnow dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Sorry had uw bericht even gemist. Ik maak graag gebruik van uw aanbod! Alvast bedankt. 


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • February 25, 2020

Geen probleem, gaan we regelen. Ik stuur je een privébericht met de details. :slight_smile: