Skip to main content

Bij gebruik van Experia Wifi’s i.c.m. een V10 wordt de wifi op de V10 door KPN uitgeschakeld. Dit is zo ingebouwd door KPN. Volgens KPN moet je 1 experia wifi in de buurt van de V10 plaatsen en 1 elders. Wil je op elke verdieping wifi dan zul je er dus eentje extra aan moeten schaffen voor de begane grond.


Het rare is dat ik twee kastjes toegestuurd heb gekregen terwijl ik heb aangegeven dat ik op 3 verdiepingen slechte WiFi heb. Nu zet KPN de WiFi op de Experiabox uit, is het WiFi signaal boven beter dan voorheen maar is de wifi vanuit de meterkast (Experiabox) heel slecht. Dus eigenlijk krijg ik de keuze van KPN: wil je boven of beneden slechte WiFi? 
De oplossing is dus dat ik zelf een extra kastje moet kopen omdat KPN de WiFi beneden gemakshalve heeft uitgezet. Erg vreemd en niet erg vriendelijk.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Welke Experia Box heb je?


Welke Experia Box heb je?


10, zo'n witte


De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.


De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.


Kom jij dan de kabels trekken naar de eerste verdieping en naar zolder?? Wat kan ik hier nu weer mee??? Het gaat er toch om dat KPN de WiFi in de meterkast heeft uitgezet?? Eerst was het goed maar door de nieuwe kastjes voor boven staat WiFi beneden nu uit. 
Fijne dag verder


De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.

Hallo @Joep1965 Als het IS/RA-punt in de meterkast zit moet je volgens KPN je modem daar ook aansluiten.

Hoe korter de DSL-kabel naar het modem hoe beter, toch:thinking:


Hallo @DontEatYellowSnow , ik vind het ook niet slim om de WiFi op het modem uit te zetten, dan 2 EW's te moeten kopen, waarvan 1 de uitgezette WiFi op de modem vervangt en de andere EW een extra WiFi punt moet creëren. Zo kun je goed omzet creëren.

Ik had vorig jaar 1 EW gekocht en de modem zover gekregen (zie mijn eerdere reactie binnen dit topic) dat de WiFi toch aan bleef, maar het gaat steeds weer fout als de modem, al dan niet automatisch, weer opstart, dan is de WiFi weer uit.

In jouw geval kun je als optie voor Devolo powerlines met ingebouwd stopcontact en ingebouwde WiFi kiezen, kies dan de nieuwste set die het G.hn-protocol ondersteunt en bij voorkeur op een geaard stopcontact aansluiten, want dan doet de aardedraad mee voor optimale snelheid, want je kunt ook nog bekabeld aansluiten op de powerlines als netwerkkabels trekken geen optie is.

Succes.

P.S. Ik heb eventueel een 3-delige set van Ziggo (Comtrend) te koop die volgens het G.hn-protocol werkt, daar bij mij gisteren alles van LAN-kabels is voorzien.

De set is voorzien van de laatste software.

Je kunt me eventueel een PB sturen voor nadere info.

 

 

 


Hi @DontEatYellowSnow, welkom. Goede naam trouwens. 🙂 Als een extra Experia Wifi voor jou de oplossing is, dan doe ik daar niet moeilijk over. Het is natuurlijk wel zo dat een Experia Wifi altijd bekabeld aangesloten moet worden, dus die kabel zal wel getrokken moeten worden. Het is niet mogelijk om de WiFi weer aan te zetten (en aan te houden) van de V10.. Laat maar weten of het zin heeft om zo'n ding op te sturen.


Ik heb niets meer van je gehoord @DontEatYellowSnow dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik heb niets meer van je gehoord @DontEatYellowSnow dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Sorry had uw bericht even gemist. Ik maak graag gebruik van uw aanbod! Alvast bedankt. 


Geen probleem, gaan we regelen. Ik stuur je een privébericht met de details. :slight_smile: