Skip to main content

test opstelling

ik wil de 2 kpn wifis eens naast elkaar gaan testen

dat ga ik dan ook binnenkort doen zonder stoorzenders in een grote kelder

zwembad biljart sauna garage hal alles op de zelfde grond (kelder)

eerste aansluiting naast elkaar blijkt kwa signaal het zelfde

en toen pats weg en nu zijn ze 1 geworden

de data komt uit een netgear r9000 router

betreft menu en instellingen zijn ze vrijwel gelijk

ik ga ze testen

 

 

 

test opstelling

ik wil de 2 kpn wifis eens naast elkaar gaan testen

dat ga ik dan ook binnenkort doen zonder stoorzenders in een grote kelder

zwembad biljart sauna garage hal alles op de zelfde grond (kelder)

eerste aansluiting naast elkaar blijkt kwa signaal het zelfde

en toen pats weg en nu zijn ze 1 geworden

Bedoel je dat ze in ieder geval nu hetzelfde SSID hebben?

Heb je ook gekeken welke frequentieband (kanaal of kanalen) ze zitten  als ze zo naast elkaar staan?

Wat mij vooral goed lijkt om te weten is hoe snel en naadloos je van de 1 naar de ander overgaat. Dat is dan wel weer een andere testopstelling, eigenlijk 1 per ruimte b.v. En hangt ook beetje af van welke smartphone of laptop er gebruikt wordt.

de data komt uit een netgear r9000 router

Weet je ook of ze kunnen werken zonder internetverbinding, m.a.v. zijn ze afhankelijk van een clouddienst ergens van KPN?

betreft menu en instellingen zijn ze vrijwel gelijk

ik ga ze testen

 


Ik heb de SuperWifi's nog niet achter mn eigen router getest. De Experia WiFi's wel, dat werkt prima.

De SuperWifi's heb ik (nog) rechtstreeks aan de Experiabox zitten. Als je dan de webinterface van de SuperWifi's wil bereiken vanaf een pc die achter de 2de router zit, dan lukt dat niet. De webinterface van de Experiabox kan ik wel gewoon openen.


Ik heb de SuperWifi's nog niet achter mn eigen router getest. De Experia WiFi's wel, dat werkt prima.

De SuperWifi's heb ik (nog) rechtstreeks aan de Experiabox zitten. Als je dan de webinterface van de SuperWifi's wil bereiken vanaf een pc die achter de 2de router zit, dan lukt dat niet. De webinterface van de Experiabox kan ik wel gewoon openen.


achter de experiabox kan ik zo niet testen omdat ik een fritzbox in gebruik heb

voor de afwikkeling itv en in de toekomst telefoon dect centrale

wou het gisteren even snel testen op 2 losse ssid en speedtests gaan doen door de kelder

maar hij pakte gelijk de gegevens uit de experia wifi

ik ben nu even met andere dingen bezig

en zet de super wifi even in de bar boven en krijg volk vanavond kan ik gelijk even kijken of hij stabiel blijft werken

de kelder test komt nog

Â