Skip to main content

Ik wil de Wifi kanalen scheiden op de Experia 10a, op het forum staat dat je dit met de servicetools kan doen, maar deze werkt niet bij mij, zijn er weer problemen met de servicetools of doe ik iets fout.

Ik bedoel hier natuurlijk 2,4 en 5 GHz.
Heeft iemand een idee?
 


Ha @Grote Smurf, het moet inderdaad lukken met de servicetools. Is dat inmiddels het geval? Wil je anders een de cookies, cache etc. verwijderen en/of een nieuwe browser proberen? Bij mij doet ‘ie het op dit moment wel gewoon in Chrome in ieder geval. 


Hoi

Ha @Grote Smurf, het moet inderdaad lukken met de servicetools. Is dat inmiddels het geval? Wil je anders een de cookies, cache etc. verwijderen en/of een nieuwe browser proberen? Bij mij doet ‘ie het op dit moment wel gewoon in Chrome in ieder geval. 

Helaas, lukt niet met Chrome, Firefox en Edge.

Op mijn mobiel werkt de tool ook niet.
Ik krijg de melding: Servicetool kan niet verder.

 


Vreemd.. Ik ga dit intern eens uitzoeken. Heb je nog randapparatuur, zoals een eigen modem, switch, Experia Wifi etc. aangesloten? Kan je, voordat ik het bij de collega's voorleg, eens proberen of het werkt als je deze even loskoppelt? 


Vreemd.. Ik ga dit intern eens uitzoeken. Heb je nog randapparatuur, zoals een eigen modem, switch, Experia Wifi etc. aangesloten? Kan je, voordat ik het bij de collega's voorleg, eens proberen of het werkt als je deze even loskoppelt? 

Ik ga vanavond even testen, ik heb nl zowel de Experia Wifi als de Draadloze Wifi Versterker in huis en hiervoor staat Wifi op de Experia V10a uit, dat zal volgens mij het probleem weleens kunnen zijn. Ik ga vanavond de Wifi versterkers uitzetten en dan de Wifi op de Experia V10a aanzetten. Ik kom er nog op terug.


Ah, dat is het inderdaad. Als je de Experia Wifi of de Draadloze Wifi Versterker (die we tegenwoordig Super Wifi punt noemen) aangesloten hebt, dan kan je geen gebruik van deze servicetool maken. Het is ook dan juist de bedoeling om 2.4 en 5 GhZ niet te scheiden. 


Ah, dat is het inderdaad. Als je de Experia Wifi of de Draadloze Wifi Versterker (die we tegenwoordig Super Wifi punt noemen) aangesloten hebt, dan kan je geen gebruik van deze servicetool maken. Het is ook dan juist de bedoeling om 2.4 en 5 GhZ niet te scheiden. 

Ja, maar ik juist heel veel problemen met mijn Sonos speakers, deze zijn af en toe niet bereikbaar en ook SmartThings heeft connectie problemen met de de Samsung TV's. Op de Forums van Sonos en Samsung lees ik dat de oplossing kan zijn om de 2,4 en 5 Ghz wifi te scheiden. Smartlife krijgt soms ook geen verbinding met de Wifi apparatuur.

 


We horen meer klachten over de Sonos inderdaad, dit hebben we intern ook aangekaart, zodat we daar hopelijk iets mee kunnen doen! Voor nu heb ik helaas geen mogelijkheid om de 2.4 en 5 GhZ te splitsen 😞.


We horen meer klachten over de Sonos inderdaad, dit hebben we intern ook aangekaart, zodat we daar hopelijk iets mee kunnen doen! Voor nu heb ik helaas geen mogelijkheid om de 2.4 en 5 GhZ te splitsen 😞.

Het Forum van Sonos staat vol met klachten, maar ook die van Samsung lees je veel over problemen met 2.4 en 5 Ghz. Bedankt zover voor je hulp.


Servicetools werkte prima, bij mij stond, voor de Wifi versterkers, de Wifi uit op de Experia V10a. Nadat ik deze had aangezet werkte Servicetools uitstekend.