Hallo, sinds een week heb ik een Experiabox V12b omdat mijn Experiabox v10a problemen vertoonde met het draadloos netwerk. De problemen waren destijds vooral tijdens videobellen en het online gamen. Mijn stream happerde en mijn ping schoot de lucht in.
Sinds ik deze nieuwe Experiabox heb ondervind ik echter andere problemen namelijk dat het wifi op alle devices wegvalt en daarna opnieuw verbind. Dit betekend echter dus dat dat alles stop. Mijn streams, video’s, game sessies etc stoppen er allemaal mee.Â
Als ik inlog in het modem zie ik dat de devices allemaal op hetzelfde moment disconnected van het netwerk en daarna stuk voor stuk weer connecten. Het modem geeft echter wel aan dat de wifi verbinding sinds het opstarten niet weggevallen is. In de logging zie ik ook dat er soms voordat dit gebeurd een aantal error log meldingen langs komen dat er devices zijn die verkeerde credentials gebruiken. Echter vind ik dit wel bijzonder want ik heb sinds ik de nieuwe Experiabox heb ontvangen de volgende stappen ondernomen:
- Modem gereset naar fabrieksinstellingen, dit betekend dus dat de gegevens die achterop het modem staat weer actief zijn geworden.
- Alle devices zijn daarna weer handmatig gekoppeld, maar het probleem treed nog steeds op.
- Wifi weer opnieuw ingesteld onder een andere SSID (wifi naam) inclusief een nieuw wachtwoord.
- Alle devices zijn daarna weer handmatig gekoppeld, maar het probleem treed nog steeds op.
- Ik heb de wifi kanalen van zowel het 2.4g als het 5g vastgezet zodat deze niet meer wisselen en mogelijk het netwerk onderbreken.Â
- Maar het probleem treed nog steeds op.
- Wisselen van kanaal heeft ook geen effect gehad.
- De probleem gevallen, devices die error logging veroorzaken, opnieuw verbonden met het netwerk door eerst de wifi verbinding te vergeten en weer opnieuw te laten verbinden.
- Ook dit heeft geen effect gehad.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en nog tips voor mij?
Â
In mijn netwerk heb ik de volgende devices:
Tado (via ethernet)
Philips Hue (via ethernet)
2x telefoon
1x playstation 5
1x MacBook
2x Windows laptops
1x iPad
1x Nest videodeurbel
1x Nest Indoor wired camera
1x Nest display
1x Chromecast ultra 4k
1x Siemens oven
1x LG TV1x SolarEdge omvormer (geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan)
Â
Log rapport:
Â