Skip to main content

Hallo, sinds een week heb ik een Experiabox V12b omdat mijn Experiabox v10a problemen vertoonde met het draadloos netwerk. De problemen waren destijds vooral tijdens videobellen en het online gamen. Mijn stream happerde en mijn ping schoot de lucht in.

Sinds ik deze nieuwe Experiabox heb ondervind ik echter andere problemen namelijk dat het wifi op alle devices wegvalt en daarna opnieuw verbind. Dit betekend echter dus dat dat alles stop. Mijn streams, video’s, game sessies etc stoppen er allemaal mee. 

Als ik inlog in het modem zie ik dat de devices allemaal op hetzelfde moment disconnected van het netwerk en daarna stuk voor stuk weer connecten. Het modem geeft echter wel aan dat de wifi verbinding sinds het opstarten niet weggevallen is. In de logging zie ik ook dat er soms voordat dit gebeurd een aantal error log meldingen langs komen dat er devices zijn die verkeerde credentials gebruiken. Echter vind ik dit wel bijzonder want ik heb sinds ik de nieuwe Experiabox heb ontvangen de volgende stappen ondernomen:

  1. Modem gereset naar fabrieksinstellingen, dit betekend dus dat de gegevens die achterop het modem staat weer actief zijn geworden.
    1. Alle devices zijn daarna weer handmatig gekoppeld, maar het probleem treed nog steeds op.
  2. Wifi weer opnieuw ingesteld onder een andere SSID (wifi naam) inclusief een nieuw wachtwoord.
    1. Alle devices zijn daarna weer handmatig gekoppeld, maar het probleem treed nog steeds op.
  3. Ik heb de wifi kanalen van zowel het 2.4g als het 5g vastgezet zodat deze niet meer wisselen en mogelijk het netwerk onderbreken. 
    1. Maar het probleem treed nog steeds op.
    2. Wisselen van kanaal heeft ook geen effect gehad.
  4. De probleem gevallen, devices die error logging veroorzaken, opnieuw verbonden met het netwerk door eerst de wifi verbinding te vergeten en weer opnieuw te laten verbinden.
    1. Ook dit heeft geen effect gehad.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee en nog tips voor mij?

 

In mijn netwerk heb ik de volgende devices:

Tado (via ethernet)

Philips Hue (via ethernet)

2x telefoon

1x playstation 5

1x MacBook

2x Windows laptops

1x iPad

1x Nest videodeurbel

1x Nest Indoor wired camera

1x Nest display

1x Chromecast ultra 4k

1x Siemens oven

1x LG TV1x SolarEdge omvormer (geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan)

 

Log rapport:

 

Hallo, sinds een week heb ik een Experiabox V12b omdat mijn Experiabox v10a problemen vertoonde met het draadloos netwerk. De problemen waren destijds vooral tijdens videobellen en het online gamen. Mijn stream happerde en mijn ping schoot de lucht in.

Sinds ik deze nieuwe Experiabox heb ondervind ik echter andere problemen namelijk dat het wifi op alle devices wegvalt en daarna opnieuw verbind.

Nou ja ... zoveel verschil zie ik niet. Uw WiFi was *** en is nog steeds ***.

Waar staat het modem? Heeft u WiFi versterkers? 


Hoi @Timo Meijer ,

Bekabeld valt dus ook uit, begrijp ik?

Heb je koper of glasvezel?

Siemens ovens geven soms nog wel eens problemen, zou je deze willen afkoppelen ter test?

geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan

Het bereik van de Box 12 is inderdaad slechter dan van de V10a, je zou wel een Superwifi(draadloos of bekabeld, dat laatste heeft de voorkeur) of een Experia wifi(alleen bekabeld, en enkel nog te koop via kanalen als marktplaats).Of een eigen wifi systeem, dat kan natuurlijk ook🙂


Hallo, sinds een week heb ik een Experiabox V12b omdat mijn Experiabox v10a problemen vertoonde met het draadloos netwerk. De problemen waren destijds vooral tijdens videobellen en het online gamen. Mijn stream happerde en mijn ping schoot de lucht in.

Sinds ik deze nieuwe Experiabox heb ondervind ik echter andere problemen namelijk dat het wifi op alle devices wegvalt en daarna opnieuw verbind.

Nou ja ... zoveel verschil zie ik niet. Uw WiFi was *** en is nog steeds ***.

Waar staat het modem? Heeft u WiFi versterkers? 

Hoi Nick, het is inderdaad niet beter geworden eerder slechter. Ik heb een glasvezel verbinding. Geen WiFi versterkers.


Hoi @Timo Meijer ,

Bekabeld valt dus ook uit, begrijp ik?

Heb je koper of glasvezel?

Siemens ovens geven soms nog wel eens problemen, zou je deze willen afkoppelen ter test?

geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan

Het bereik van de Box 12 is inderdaad slechter dan van de V10a, je zou wel een Superwifi(draadloos of bekabeld, dat laatste heeft de voorkeur) of een Experia wifi(alleen bekabeld, en enkel nog te koop via kanalen als marktplaats).Of een eigen wifi systeem, dat kan natuurlijk ook🙂

Ik, zal de oven eens uit het netwerk gooien kijken of dat helpt. Ook al heeft die geen enkele foutmelding veroorzaakt. 

 

De twee bekabelde systemen (philips en tado) hebben overigens geen problemen het zit dus alleen in het wifi.

Het modem staat in de meterkast en de meeste apparaten bevinden zich binnen 5meter van de meterkast.

Ik heb verder geen WiFi versterkers aangezien ik bij de V10 nooit een probleem was. Ik had internet tot op de zolder waar de omvormer hangt echter heeft die dus nu geen bereik meer.


Heeft u de mogelijkheid om het modem aan de buitenkant van de meterkast te hangen? Even gaatje boren, snoertjes er door... schroefjes in de muur om hem netjes op te hangen. Beetje hoog...


Heeft u de mogelijkheid om het modem aan de buitenkant van de meterkast te hangen? Even gaatje boren, snoertjes er door... schroefjes in de muur om hem netjes op te hangen. Beetje hoog...

Ik ben niet van plan om een gat in een muur te boren om dat ding in mijn woonkamer te plaatsen. Lijkt mij ook een beetje gek om dat als advies te geven vooral omdat de systemen zich op korte afstand bevinden van het modem.


Hoi @Timo Meijer ,

Bekabeld valt dus ook uit, begrijp ik?

Heb je koper of glasvezel?

Siemens ovens geven soms nog wel eens problemen, zou je deze willen afkoppelen ter test?

geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan

Het bereik van de Box 12 is inderdaad slechter dan van de V10a, je zou wel een Superwifi(draadloos of bekabeld, dat laatste heeft de voorkeur) of een Experia wifi(alleen bekabeld, en enkel nog te koop via kanalen als marktplaats).Of een eigen wifi systeem, dat kan natuurlijk ook🙂

Ik, zal de oven eens uit het netwerk gooien kijken of dat helpt. Ook al heeft die geen enkele foutmelding veroorzaakt. 

 

De twee bekabelde systemen (philips en tado) hebben overigens geen problemen het zit dus alleen in het wifi.

Het modem staat in de meterkast en de meeste apparaten bevinden zich binnen 5meter van de meterkast.

Ik heb verder geen WiFi versterkers aangezien ik bij de V10 nooit een probleem was. Ik had internet tot op de zolder waar de omvormer hangt echter heeft die dus nu geen bereik meer.

Hallo @Timo Meijer ,

Bijna dagelijks kun je hier op het forum een topic terugvinden met WiFi-problemen sinds de aansluiting van Box 12. 

Ook bij mij thuis werd de WiFi een flink stuk slechter na de vervanging van mijn oude modem door de Box 12. Ik heb dat opgelost door het plaatsen van twee SuperWifi-punten. Dat kost je geld, maar dan heb je wel weer goede WiFi in huis:

Tip: Grote kans dat je via de WiFi-manager in aanmerking komt voor korting op SuperWifi: 

https://www.kpn.com/search.htm?q=WiFi+

 


Vanmiddag komt er een monteur langs om naar het probleem te kijken. Tot op heden heb ik nog geen goede oplossing gevonden. 


De monteur is langs geweest en kon zien dat er PPP of PPPoE onderbrekingen waren op het netwerk. Dit werd volgens hem veroorzaakt door het modem. Het modem is vervangen in de hoop dat het nu is opgelost.

Het probleem schijnt zich voor te doen op meerdere ExperiaBox V12 modellen en ze kunnen er niet achter komen wat het veroorzaakt. Enigste optie is dus vervangen.


Laat maar weten of het nu goed blijft.

 

Heb je nu een nieuwe box 12 of een ander type?


Nieuwe V12 ontvangen. Advies van de monteur was deze nog een keer proberen en anders terug naar de V10a.


Hoi @Timo Meijer ,

Bekabeld valt dus ook uit, begrijp ik?

Heb je koper of glasvezel?

Siemens ovens geven soms nog wel eens problemen, zou je deze willen afkoppelen ter test?

geen wifi bereik meer nadat we de Experiabox v12 hebben, signaal komt niet aan

Het bereik van de Box 12 is inderdaad slechter dan van de V10a, je zou wel een Superwifi(draadloos of bekabeld, dat laatste heeft de voorkeur) of een Experia wifi(alleen bekabeld, en enkel nog te koop via kanalen als marktplaats).Of een eigen wifi systeem, dat kan natuurlijk ook🙂

Ik, zal de oven eens uit het netwerk gooien kijken of dat helpt. Ook al heeft die geen enkele foutmelding veroorzaakt. 

 

De twee bekabelde systemen (philips en tado) hebben overigens geen problemen het zit dus alleen in het wifi.

Het modem staat in de meterkast en de meeste apparaten bevinden zich binnen 5meter van de meterkast.

Ik heb verder geen WiFi versterkers aangezien ik bij de V10 nooit een probleem was. Ik had internet tot op de zolder waar de omvormer hangt echter heeft die dus nu geen bereik meer.

Hallo @Timo Meijer ,

Bijna dagelijks kun je hier op het forum een topic terugvinden met WiFi-problemen sinds de aansluiting van Box 12. 

Ook bij mij thuis werd de WiFi een flink stuk slechter na de vervanging van mijn oude modem door de Box 12. Ik heb dat opgelost door het plaatsen van twee SuperWifi-punten. Dat kost je geld, maar dan heb je wel weer goede WiFi in huis:

Tip: Grote kans dat je via de WiFi-manager in aanmerking komt voor korting op SuperWifi: 

https://www.kpn.com/search.htm?q=WiFi+

 

@Timo Meijer Ik snap niet helemaal goed dat dit ‘het beste antwoord’ is ?!

Je hebt internet wat (overal) uit valt, maar na de aanschaf van 2 super-wifi-punten zou het ineens weer goed moeten werken??

Ik snap dat de 2 wifipunten zorgen voor een goede wifi door het hele huis, maar ook voor een stabiele verbinding? 

Dat zou dus eigenlijk betekenen dat als je een v12 hebt, dat je dan ook verplicht bent om 2 superwifi punten te kopen…. beetje vreemd naar mijn mening.

 

Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij hebt/had, maar ga nog wel even verder zoeken dan...


Reageer