Skip to main content

Hebben de laatste tijd veel problemen met internet en wifi. Dit is vervelend, omdat wij vanwege corona allebei thuiswerken. Alles al geprobeerd om ontvangst te verbeteren. Is onze Experiabox V8 onderhand aan vervanging toe? Wil geen geld meer investeren in andere oplossingen.

In principe voldoet de v8 nog prima. Tegen welke problemen loop je? Anno 2020 is het bijna niet meer mogelijk om goed Wi-Fi te hebben met alleen een modem.  U zal met Wi-Fi versterkers aan de slag moeten. Bij slecht Wi-Fi krijg je die vaak gratis.  Die moeten wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Heeft u de Wi-Fi manager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


De Wifi-manager meerdere malen geprobeerd. Wifi-versterkers aangeschaft. Weinig of geen resultaat. Misschien moeten wij toch overwegen om naar een andere provider over te stappen. Voelen ons door KPN aan het lijntje gehouden.


Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Wat is het probleem precies? Welke WiFi versterker heeft en zijn die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch? Gebruikt u ergens draadloze verbindingsets? Welke snelheid meet u met een bekabelde pc?


Welkom op ons KPN Forum @Renatus! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor je topic. Aii, wifi problemen kunnen aardig op je zenuwen werken, al helemaal als er gewerkt moet worden :weary:. 
Wat zuur dat jullie geen verbetering zien met de wifi versterkers.  Wat mij betreft zou slechte wifi geen reden van overstappen hoeven zijn, dus ik zoek graag mee naar een oplossing. 
Om je beter te kunnen helpen vraag ik me af waar jullie precies tegenaan lopen. Joep stelt al een aantal interessante vragen. Hebben daarnaast jullie problemen met het bereik, trage verbindingen of bijvoorbeeld wegvallende verbindingen? Maken jullie gebruik van glasvezel of koper en is het puur een wifi probleem of ervaren jullie dezelfde problemen als de laptops bekabeld zijn aangesloten. 
(Bijna) laatste vraag: Welke versterkers hebben jullie aangeschaft?  Ook wil ik alvast vragen of jij jullie gegevens wilt invullen in je profiel. Zodat ik eventueel mee kan kijken achter de schermen. 
 


Hey Lisa, 

Wij hebben draadloos internet en sedert een aantal jaren glasvezel. In onze werkruimte in een aanbouw aan onze woning hebben wij geen bereik, zodat wij daar niet kunnen werken. Was eerder wel het geval. Toen ik daar enkele dagen geleden een meting heb uitgevoerd, kreeg ik de melding om een afspraak te maken met de monteur, maar gelet op corona kon dat langere tijd duren.

Wij maken gebruik van wifiversterkers van TP-link.


@Renatus , Bedankt voor je reactie. Hmm.. Als er een melding komt om een afspraak te maken met een monteur, dan kan het zijn dat er meer aan de hand is. 
De kans zit er tevens dik in dat de monteur het modem gaat vervangen en eventueel versterkers plaatst, mocht dit nodig zijn. 
Hebben jullie reeds een afspraak gemaakt met de monteur? Zo niet, dan raad ik dit zeker aan. :hugging:


Reageer