Skip to main content

Hallo,

sinds kort hebben we glasvezel abonnement van KPN. We waren klant van Telfort. Maar bij het overgaan is de experia box 8 niet vervangen en hebben we nu wel heel erg slecht WiFi . Al van alles gedaan op de WiFi te verbeteren. Maar mensen met de experia box 10 hebben geen van slechte of trage WiFi. Met al die jaren bij Telfort zal mijn box wel verouderd zijn. Graag zou ik deze willen vervangen in een experia box 10. Ik hoor graag of dat kan.

Goedemiddag @cruelty73 en welkom hier op het KPN Forum :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed je je probleem kenbaar maakt. In principe kan ik een Experia Box alleen om laten ruilen wanneer deze defect is maar ik denk dat er een veel beter 'alternatief' is. Tegenwoordig is alleen een Experia Box die een Wi-Fi signaal uitzendt niet meer voldoende. Er zijn de afgelopen jaren veel Wi-Fi netwerken bijgekomen (en apparatuur die ermee is verbonden) waardoor het steeds drukker wordt; al die signalen gaan al snel in elkaars vaarwater zitten en daar hebben we een hele goede oplossing voor in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die het signaal van de Experia Box overnemen (deze wordt uitgeschakeld) en je kunt hiervoor in aanmerking komen door de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen. De Wi-Fi Manager is een tool die de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen door kan voeren. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis deze apparatuur (KPN Experia Wi-Fi) aangeboden. Wil je hier eens mee aan de slag gaan en me laten weten wat hier uit is gekomen? Alvast bedankt!


Hoi @cruelty73 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht!


Hoi @cruelty73 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht!

Hallo,

excuus voor mijn late reactie.

ik haal de 20 mb niet tenzij je naast de modem zit. Op 2de verdieping kan je het bijna vergeten. Ik vraag me af waarom zo’n KPN Experia Wi-Fi het dan beter moet doen dan de experia box zelf. Moet ik dan gaan bekabelen? en is de reikwijdte beter dan van de modem?

En hoeveel KPN Experia Wi-Fi apparaten heb ik nodig om de 2 verdiepingen in mijn huis goed van wifi te voorzien?

Ik hoor het graag.

 


Geen punt @cruelty73 en alsnog bedankt voor de terugkoppeling :)

Dan dien je de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen uit de buurt van het modem (Experia Box). Deze tool zou dan moeten zien dat de snelheid onder die 20 Mbit/s ligt en vervolgens de KPN Experia Wi-Fi aan moeten bieden als oplossing. Op dit moment is je Experia Box het apparaat die de Wi-Fi uitzendt; zodra dit signaal naar de 2e verdieping gaat, zal het eerst door het plafond heen moeten en dat heeft invloed op de kwalitiet van het signaal. Zeker als het bijvoorbeeld om een goed geïsoleerd plafond gaat. Zulke problemen kun je oplossen door op de 2e verdieping een Wi-Fi versterker te plaatsen. Op die manier kun je daar voortaan een signaal gebruiken dat niet eerst nog door het plafond heen moet. Deze apparatuur (KPN Experia Wi-Fi) dien je inderdaad wel bekabeld aan te sluiten op de Experia Box. Vaak zijn 2 van deze apparaatjes voldoende om voor de gewenste verbetering te zorgen. Mijn advies is dan ook om eens met de Wi-Fi Manager aan de slag te gaan en laten we dan vanuit daar verder kijken, indien nog nodig. Laat je me weten wat de uitkomst hiervan is?


Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

 

ik ben al een keer of 5 met de wifi manager bezig geweest. elke keer word er een poort veranderd.

En elke keer geen verbetering . Mijn modem stamt uit de tijd dat ik bij telfort zat. 4 jaar of zo iets?

Ik ken mensen die hebben een nieuwere versie van de experia box en hebben geen klachten van trage wifi verbinding. Ook niet op de 2de verdieping.. Uit de speed test van kpn blijkt dat ik  beneden 19 mb heb en boven niet eens de 10 mb haal. Bij telfort had ik zo wie zo wifi met de modem die ik nu heb, maar sind de overgang naar KPN is de wifi slecht.


Geen punt en goed om te lezen dat je al wel bezig bent geweest met de Wi-Fi Manager @cruelty73 alleen jammer dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Het modem (Experia Box) is niet het eerste waar ik trouwens aan denk en deze kunnen we ook alleen voor je omruilen wanneer deze defect is. Ik denk dat we er voor moeten zorgen dat er een setje KPN Experia Wi-Fi jouw kant op komt en dat we de problemen op die manier kunnen verhelpen. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik kijken of ik je een setje KPN Experia Wi-Fi toe kan sturen!


Reageer