Skip to main content

na overgang van xs4all naar kpn heb ik een mobiel internet van 5 GB. zit nu in duitsland en wil extra bundel kopen via MijnKPN en zie wel als extra optie bundel in NL en EU, maar vervolgens kan ik niets klikken. wat nu?

Hallo @BertM33 ,

Je kunt een sms sturen : 

1 GB

7,99

Sms 1GB AAN naar 1266

 

Of regel het via de Mijn KPN-app :

Extra Bundel aanzetten via MijnKPN app

  1. Kies in het MijnKPN app menu Producten > Mobiel > Uw extra Opties > Extra opties wijzigen of toevoegen
  2. Selecteer een extra MB's/min/sms bundel en bestel
  3. Onder Producten > Mobiel > Uw extra opties staat de bundel die is besteld aan
  4. Je ontvangt een sms wanneer de extra bundel geactiveerd is

bron : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


beste Noordzee; dank voor je reactie, maar een sms versturen kost dus mij dus weer 0,25 euro en via mijnkpn zie ik wel de extra optie “binnen nl en eu” maar vervolgens kan ik verder niets bestellen.


Hallo @BertM33

Is het inmiddels gelukt om de bundel te bestellen?


Lijkt op een zogenaamde GEO blok.

Wat binnen de EU overigens niet mag!


Hallo @BertM33

Is het inmiddels gelukt om de bundel te bestellen?

Nee, tot op heden lukt het niet via MijnKPN

hieronder zie ik dus wel de extra optie, maar vervolgens werkt dat niet.

 


 

Hallo @BertM33

Is het inmiddels gelukt om de bundel te bestellen?

Nee, tot op heden lukt het niet via MijnKPN

hieronder zie ik dus wel de extra optie, maar vervolgens werkt dat niet.

 

Ik heb hetzelfde probleem. En ik ken iemand die het probleem ook heeft.

Ergens anders is gezegd dat je een maand na de omzetting moet wachten. Ik ben ruim een maand geleden overgezet. 

Zowel in de App als in de browser zie je dit scherm. Er gebeurt niets als je er op klikt. Zelfs geen duidelijke melding! De gebruiker mag weer eens raden!

Wanneer wordt dit opgelost?


@BertM33, @MinneH, zouden jullie beiden eens het mobiele internetabonnement willen ontkoppelen van je MijnKPN. En hem daarna weer koppelen. Kijk dan of de bundel dan wel te bestellen valt. Als dat niet zo is, laat het weten. Dan kunnen we hier verder onderzoek naar doen. 


Dag @Erik_ Dat wil ik best doen. Maar dan loop ik wéér tegen een KPN raadseltje aan. Overal op geklikt (denk ik), nergens een optie gezien om een product te ontkoppelen (kan aan mij liggen hoor, het is nog vroeg).


beste Erik, mobiel internet ontkoppelen lukt mij ook niet; wel nogmaals toegevoegd (wat wel lukt?!) maar nog steeds kan ik geen extra bundel kopen via mijnKPN


Ontkoppelen kan, via de app, op twee manieren:

  1. Profiel > Abonnementen > Kies thuisadres of mobiel nummer > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 
  2. Selecteer Mobiel of Internet > Kies Meer opties bekijken > Scroll naar beneden en klik onder Beheer op Abonnement > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 

Wil je het nog eens proberen, @MinneH? Als dat niet lukt of niet helpt, laat het weten. Vul dan ook je forumprofiel in.

 

@BertM33, da's gek. Je zou niet moeten kunnen toevoegen als het abonnement er nog in staat.  Wil je jouw forumprofiel invullen? Reageer hier als je dit gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


beste Erik, het forumprofiel is met relevante info ingevuld.


Ontkoppelen kan, via de app, op twee manieren:

  1. Profiel > Abonnementen > Kies thuisadres of mobiel nummer > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 
  2. Selecteer Mobiel of Internet > Kies Meer opties bekijken > Scroll naar beneden en klik onder Beheer op Abonnement > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 

Wil je het nog eens proberen, @MinneH? Als dat niet lukt of niet helpt, laat het weten. Vul dan ook je forumprofiel in.

 

 

Beste @Erik_ ,

Ten eerste. Ik ben best bereid om te helpen en waardeer je inbreng. Maar als iemand mij vraagt om te "ontkoppelen", dan zoek ik op die term en niet iets anders. Verbergen suggereert onzichtbaar en is iets anders dan ontkoppelen. Als het verborgen is, is het dan ook echt ontkoppeld? Waarom wordt dat dan  niet zo genoemd. Lijkt me duidelijker voor de klant.

Ten tweede. Ik had problemen om de producten te koppelen om MB's te kunnen delen. Een vriendelijke collega van jou heeft dat gedaan. Maar als er een webpagina is om die koppeling te maken, waarom werkt dat dan niet en waarom moet je daar een KPN medewerker voor hebben? Erg frustrerend omdat je in eerste instantie denkt dat je zelf de fout gemaakt heb en eerst van alles probeert voordat je hulp zoekt. In dit forum lees ik echter dat dat vaker gebeurd. 
Dus mijn vraag is nu: kan ik daarna wel weer op de "normale” manier koppelen of werkt dat nog steeds niet.

Ik heb nog wat gegevens aan mijn profiel toegevoegd. Als je nog meer nodig hebt, hoor ik het graag.


Ontkoppelen kan, via de app, op twee manieren:

  1. Profiel > Abonnementen > Kies thuisadres of mobiel nummer > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 
  2. Selecteer Mobiel of Internet > Kies Meer opties bekijken > Scroll naar beneden en klik onder Beheer op Abonnement > Klik onderaan het overzicht op ‘Dit abonnement verbergen’ 

Wil je het nog eens proberen, @MinneH? Als dat niet lukt of niet helpt, laat het weten. Vul dan ook je forumprofiel in.

Beste @Erik_ ,

Ten eerste. Ik ben best bereid om te helpen en waardeer je inbreng. Maar als iemand mij vraagt om te "ontkoppelen", dan zoek ik op die term en niet iets anders. Verbergen suggereert onzichtbaar en is iets anders dan ontkoppelen. Als het verborgen is, is het dan ook echt ontkoppeld? Waarom wordt dat dan  niet zo genoemd. Lijkt me duidelijker voor de klant.

 

Ja, dit is inderdaad niet ideaal. De originele termen zijn koppelen en ontkoppelen. Zo heet het in de webversie van de MijnKPN nog steeds. Alleen in de app heeft men ervoor gekozen om over te gaan op de term verbergen. Ik vind daar ook iets van, juist om de reden die jij ook al noemt. Het is echter precies hetzelfde. Verbergen in de app is het loskoppelen van je abonnement van het KPN ID.

 

Ten tweede. Ik had problemen om de producten te koppelen om MB's te kunnen delen. Een vriendelijke collega van jou heeft dat gedaan. Maar als er een webpagina is om die koppeling te maken, waarom werkt dat dan niet en waarom moet je daar een KPN medewerker voor hebben?

 

Dit is echter een los iets. Voor MB's delen is koppelen aan een KPN ID niet nodig. Het enige wat daarvoor nodig is, is dat de abonnementen in kwestie op hetzelfde adres staan. En dat ze aangemeld zijn voor een huishouden. Dit is iets wat een klant normaal zelf kan doen via dit husselvoordelen aanmeldformulier. Soms lukt dit echter niet, dan kunnen wij het voor je doen. Maar deze ‘koppeling’ aan een huishouden staat los van het koppelen aan een KPN ID. 

 

Dus mijn vraag is nu: kan ik daarna wel weer op de "normale” manier koppelen of werkt dat nog steeds niet.

Voor deze vraag geldt dan: ja. Het ontkoppelen verwijdert alleen het abonnement uit je KPN ID. Het huishouden voor het MB's delen blijft intact. Opnieuw koppelen aan je KPN ID zal geen problemen opleveren.

Laat me weten hoe dit loopt, en of het na ontkoppelen en opnieuw koppelen wel lukt om de bundel aan te schaffen, @MinneH. Als het niet lukt, dan kan ik aan de hand van de gegevens die je al hebt ingevuld hier verder naar kijken.

 

 

beste Erik, het forumprofiel is met relevante info ingevuld.

Dank, @BertM33! Ik zie hier geen gekke dingen. Dus ik kan niet direct verklaren waarom het niet werkt. Betekent dat ik dit even bij een andere afdeling ga navragen, en dat ik hier dan volgende week op terugkom.


Ik heb in de app het 0970 nummer verborgen. Gechecked in de webversie en het nummer is inderdaad verdwenen. Weer in de app toegevoegd, na invoeren van de SMS code staat het nummer weer in de app en de webversie. Bevestingmail gekregen dat het product succesvol is gekoppeld 😄aan mijn KPN ID.

Daarna in zowel de app als de webversie 0970 geselecteerd en “Eenmalig MB’s bijkopen” (in de app) of “Extra MB’s en bundels bijkopen” (in de webversie) geselecteerd. 1)

Klikken op “Binnen NL & EU” doet niks. In de app ook niet. Het probleem is dus nog steeds aanwezig.

 1) Het wordt naar mijn mening toch tijd dat binnen de IC afdeling van KPN iemand zich bezighoudt met gelijktrekken van terminologie in de app en webversie. Dat is véél duidelijker voor de gebruikers.


 

(...) binnen de IC afdeling van KPN (...)

Binnen de ICT afdeling bedoel ik. Het blijkt dat na verloop van tijd de functie "Bewerk" is uitgeschakeld in dit forum.


Dank voor het testen, @MinneH! Dan neem ik jou ook mee in mijn navraag. Kom ik dan na vandaag op terug, want het is een feestdag, dus ik verwacht dat de betreffende afdeling er niet is vandaag.


Ik heb helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Ik heb er een herinnering achteraan gestuurd. Ik kom hier volgende week verder op terug.


Ik heb inmiddels iets meer info hierover. Volgens alle signalen zou dit gewoon moeten kunnen. Maar de praktijk is weerbarstig. Er wordt nu gekeken of dit een MijnKPN dingetje is. Of dat het toch nog onder water ergens iets te maken heeft met het feit dat jullie van XS komen. Zodra ik meer weet kom ik er verder op terug.


@Erik_ Het probleem bestaat nog steeds….. Wordt er nog aan gewerkt?


Ik heb nog geen verdere update gehad. Ik ga er even opnieuw achteraan.


Ze hebben het probleem kunnen reproduceren. Dus nu gaan ze uitzoeken wáárom dit gebeurt, zodat ze het daarna kunnen herstellen. Ik kom er hier op terug zodra ik meer weet. In de tussentijd kun je via sms de bundel bestellen.

 

 


Het is erg stil mbt dit probleem. En het probleem bestaat nog steeds. Is er al wat meer nieuws @Erik_?


Helaas, nog geen nieuws, @MinneH :( Ik heb er zojuist een herinnering achteraan gestuurd. 


Ik heb hier verdere terugkoppeling over. Zoals eerder gezegd, ze hebben het probleem kunnen reproduceren. Het is nu ook duidelijk waar het vandaan komt. Alleen, we gaan het niet op korte termijn fixen. De huidige manier waarop bundels en dergelijke worden aangeschaft via de app wordt aangepast naar een nieuw systeem (onder water). Daarom willen we nu geen tijd meer steken in het fixen van dingen in de huidige manier als dat toch straks weer overbodig is. Als er meer info is over wanneer de nieuwe manier live is, dan laten we dat weten.

 

In de tussentijd kun je dan de extra bundel bestellen door te sms’en.

 

Of door de webversie van de MijnKPN te gebruiken. Dit kan ook op een mobiel apparaat Daar volg je in de basis dezelfde stappen als in de app:

  • Ga naar Producten
  • Selecteer het mobiele abonnement
  • Onder Direct regelen, klik op Extra MB's en bundels bijkopen
  • Op de volgende pagina kun je dan verder selecteren welke bundel je moet hebben

Zelfde probleem hier, nu een jaar verder. Maar ook de poging om (dure) extra MB's te kopen loopt steeds vast op een foutmelding. Zowel in de app op de iPad en de iPhone, maar ook in de webversie op de iPhone en iPad en bovendien ook op de desktop. Het lukt dus gewoon niet om een extra databundel op het 097-nummer aan te schaffen. Zelfde probleem als @MinneH  

Zou MB's delen moeten werken tussen mobiel nummer en datanummer of is dat weer een ontbindende voorwaarde uit de kleine lettertjes?


Reageer