Skip to main content

Binnenkort wordt bij ons het kpn pakket voor de glasvezel aangesloten, hier heb ik wat vragen over :

  1. Wij willen de router ( experiabox) in de woonkamer geplaatst hebben. Gaat de installatiemonteur die datakabel trekken ( bestaande leiding)en datacontactdozen aansluiten in meterkast en woonkamer, of moeten we dat zelf verzorgen ?
  2. Zo ja, heeft die monteur dan de spullen daarvoor bij zich, want ik kan nergens aangeven dat er extra werkzaamheden verricht moeten worden ?
  3. De bestaande telefoonleidingbuis gaat gebruikt worden voor die datakabel, omdat de oude telefoonleiding niet meer gebruikt gaat worden. Ik heb begrepen dat ik die zelf niet mag afknippen, maar kan die toch wel opgerold in de meterkast neerleggen?                                                                                                             Alvast bedankt voor de info.

Goedemorgen @HansaanZet, leuk dat je binnenkort aangesloten wordt op glasvezel. Ik snap wel dat dat vragen met zich mee brengt, goed dat je ze stelt.

De installatiemonteur zal je ter plekke helpen met en inlichten over de mogelijkheden. Hij heeft de middelen bij zich om kabels voor je te trekken waar nodig. Hij neemt dan ook eventuele kosten voor meerwerk met je door. 

  1. De monteur kan de kabel voor je trekken, dat is geen probleem.
  2. Ja, hij maakt zo veel mogelijk gebruik van het geleverde installatiepakket en heeft anders de benodigde kabels bij zich.
  3. Ik raad je inderdaad aan om zelf niet een oude aansluiting door te knippen. De monteur kan er even voor je naar kijken, je kan de kabel er gerust opgerold neerleggen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, laat het gerust weten als je nog vragen hebt.