Skip to main content

Sinds het begin van mijn abonnement in maart 2020 heb ik last van extreem lage download snelheden in de avonduren. Abonnement is 500 up- en down. Onderstaand vind je mijn laatste testresultaten van maandagavond 18 mei. Overdag lijkt er niet veel aan de hand, hoewel de downloadsnelheid wel altijd wat lager is dan de upload snelheid. 

De tests van 18 mei zijn allen uitgevoerd op 2 mtr afstand van acces point via 5ghz Wifi. 

Speedtest resultaten 18 mei in de avond

Begin april heb ik telefonisch contact gehad met KPN, uiteindelijk met de Technische dienst. Deze kwam na wat tests en uitgebreide antwoorden van mij tot de conclusie dat dit een probleem is welke alleen via een monteur van de buitendienst opgelost kan worden. Alleen is mij gevraagd of ik wil wachten tot na de corona gekte. Wanneer de snelheid (bij problemen) onder de 20 Mbit/s zou blijven, mocht ik weer contact opnemen om het dan wel op te lossen. 

Vorige week maandag heb ik weer contact opgenomen met KPN omdat het probleem mij toch wel elke avond blijft hinderen, uiteindelijk is er weer een monteur (telefonisch) ingepland tussen 15:00 en 17:00. Jammer genoeg belde deze mij ruim een uur te vroeg. Toen ik vermelde dat ik nog niet thuis was, vroeg hij of ik wel wat vragen wilde beantwoorden. 

Op basis van mijn antwoorden heeft deze monteur mij afgewimpeld met hetzelfde verhaal dat ik maar moest wachten tot na de corona crisis. Ook vermelde hij dat Wifi een luxe product is. Ook wist hij me te adviseren dat ik evt kon kijken in mijn buurt of iemand toevallig niet een illegale radiozender oid had die in de avonduren uitzend, dit had hij eerder meegemaakt. Op de vraag hoe lang het nog kon duren had hij geen antwoord. 

Eerlijk gezegd schrok ik van bovenstaand gesprek. Zeker omdat ik tot die tijd elke keer erg klantvriendelijk ben geholpen, ondanks dat bovenstaand probleem vooralsnog niet opgelost is. 

Het enige wat ik wil is dat er een monteur langs komt die het probleem kan gaan oplossen. Hoe krijg ik dit in deze tijd voor elkaar?

Morgen maar weer bellen. 

Hoi @Evil_Twin, welkom op het KPN forum. Je bent hier aan het juiste adres met vragen over je thuisnetwerk en Wifi. De community hier bestaat uit een diverse groep van deskundigen, die jou kan bijstaan met advies en inzichten. 

Klopt, helaas kunnen we geen monteur naar je huis sturen om wifi-problemen aan te pakken. Onze monteurs voeren momenteel minder werkzaamheden uit en nemen extra veiligheidsmaatregelen. Alleen bij dringende storingen en het zeker stellen van een internetverbinding komen onze monteurs aan huis. Dit is noodzakelijk om de verspreiding van het coronavirus te beperken. We begrijpen zeer goed dat het niet ideaal is, maar gezien de omstandigheden waar we nu in verkeren is er geen andere optie. Hopende op je begrip hiervoor. Onze monteurs geven telefonische consults, om op afstand het probleem aan te pakken. Zo te lezen heb je die ook gehad. Helaas was je toen niet thuis. Dat is niet handig van de monteur.

Je geeft aan dat in de avonduren de snelheid van je Wifi drastisch zakt. Tot onder de 20 Mbit/s! Dat is zeer laag. Welke apparaten heb je allemaal aangesloten op je thuisnetwerk? En als je 's avonds een speedtest bekabeld uitvoert, wat is dan de gemeten snelheid?


Hey Evil_Twin, heb je mijn bericht nog gelezen? Of is het probleem al verholpen. Ik hoor graag van je :)


Reageer