Skip to main content

Ik heb al geruime tijd internet bij KPN over oude ADSL lijn met daarbij 4g Buitengebied.
Merk dat de snelheid soms erg traag is.
Op dit moment krijg ik met speedtest max 2.8 mbps download / 0,9 mbps upload. Dat is voor mijn ADSL lijn zelfs traag 😞 Zie link speedtest

Heb al meerdere keren alles gereset, alle lampjes branden zoals het hoort en heb 2 streepjes ontvangst op 4g modem. Ben wel klaar met trage internet hier.

Dat is wel heel er traag inderdaad. Welke snelheid meet je met een bekabelde pc of laptop zonder aangesloten 4gmodem?

Ik heb nu de 4g modem uit gezet en test op PC met kabel aansluiting.
Dan zit ik nu op download 4.4 mbps / 0.6 upload

Lijkt er toch echt op dat 4g niet bijschakelt. Dit was in het verleden zeker wel het geval.

speedtest zonder 4g

Even een update.
Inmiddels weer aantal keer test gedaan en lijkt toch iets van storing bij 4g netwerk ofzo geweest te zijn.

De snelheid is nu weer zoals je zou verwachten download 29.5 mbps / 8.4 upload
Speedtest met 4g

Het zal nooit super snel worden, belangrijk is dat het wel betrouwbaar is. Ga het wel in de gaten houden of deze dip vaker voorkomt, heb gisteren hele avond waardeloos internet gehad 😣

Liefst zou ik overstappen op glasvezel, maar dat lijkt hier niet heel snel te gaan gebeuren helaas.

Hoi @Alfa75qv91, welkom op onze community! Wat een verschillen! Kun je hierover eens met ons bellen op 0800-0402 als het weer terug komt? Mijn collega's kunnen dan meteen de lijn uitlezen en even meedenken!

Hoi @Alfa75qv91, welkom op onze community! Wat een verschillen! Kun je hierover eens met ons bellen op 0800-0402 als het weer terug komt? Mijn collega's kunnen dan meteen de lijn uitlezen en even meedenken!

Bedankt voor de reactie. Ik zal het in de gaten houden en jullie benaderen mocht het weer zo traag zijn.

Reageer