Skip to main content

Ik heb een vraag.

Ik heb geen contract met KPN meer ( einddatum was 07.01.2020), maar ik krijg nog steeds facturen te betalen. De eerste factuur heb ik teruggeboekt, maar volgende kan ik niet terugboeken.

Ik heb drie weken geleden jullie al gebeld, en mevrouw heeft me gezegd dat het is al geregeld, maar het is niet.

Wat kan ik doen?

Hallo @Pako11450 , omdat de factuurdatum niet gelijk loopt met jouw opzegdatum krijg je in februari nog een slotfactuur waarin het teveel of te weinig betaalde wordt verrekend.

De abokosten betaal je namelijk vooraf en de variabele kosten achteraf.

Dus de betreffende facturen even goed controleren en waar nodig alsnog betalen.

 


Je snap me niet.

Ik heb overgestapt naar Tmobile en een slotfactuur van KPN heb ik al in december gekregen.

Dan in januari en febuari nog 2 facturen, zoals heb ik nog steeds een abonament bij KPN gehad, maar dat klopt niet.


Hallo @Pako11450 , ik begrijp je heel goed, als je contract op 7 januari afgelopen is kun je nooit een slotfactuur in december hebben gehad, dus ik denk dat je ergens een denkfout maakt en storneren maakt het alleen maar erger.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


@Pako11450 Welkom op het forum. Wat @JanD zegt klopt, op het moment dat je abonnement tot 07-01-2020 loopt is het niet mogelijk dat je in december al je slotfactuur ontvangt. Ik zou graag even met je mee willen kijken. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik met je meekijken hoe het zit met de facturatie. 


Ik heb het gedaan.

Gisteren heb ik alweer klantservice gebeld, en pas nu heb ik een e-mail met Bevestiging opzegging gekregen en daar staat dat ik krijg nog een slotfactuur.

Maar wat dan met die 2 facturen dat heb ik eerder gekregen ?


Maar wat dan met die 2 facturen dat heb ik eerder gekregen ?

Gewoon betalen. Alles wat je niet gebruikt wordt verrekend in de slotfactuur. Dat is daardoor vaak een terugstorting namelijk.

Storneren verstoort dit systeem.


@Pako11450 Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb het even voor je nagelopen en ik zie dat er nu inderdaad een opzegging is gedaan. Voor de periode vanaf 07-01-2020 zal een vergoeding volgen op de slotfactuur. Het is inderdaad wel verstandig om de andere facturen gewoon te betalen, omdat anders inderdaad het proces verstoord wordt. Met de slotfactuur zal dit dan dus worden hersteld.