Skip to main content

Ruim meer dan een HALF UUR aan de telefoon om een fout in een wijziging gecorrigeerd te krijgen voordat een medewerkster me echt te woord staat! 

Had ik na heel lange wachttijd EINDELIJK een medewerker aan de lijn, moest hij me doorverbinden naar een collega ... 

Na meerdere minuten ... werd de verbinding verbroken!? Inmiddels was de verwachte wachttijd opgelopen tot 15 minuten!? 

Bijna een reden om mijn abonnement ALSNOG op te zeggen, want wijziging was naar aanleiding van verlenging na initiële opzegging.

Na 20 minuten - dus alweer langer dan de verwachte wachttijd - kreeg ik een medewerkster aan de lijn die de verkeerde wijziging MORGEN - vandaag kon op een of andere manier niet meer?! - gaat corrigeren.

Dit heb ik nog nooit, bij geen enkele organisatie, meegemaakt. Hiermee gaat u klanten verliezen.

Welkom op ons Forum @CeesO. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd.  

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is om lang te moeten wachten, vervolgens niet geholpen te worden en weer te moeten bellen om vervolgens weer lang te wachten. Dat is ook niet hoe wij het graag willen. Helaas is het erg druk de laatste tijd. Dat merken we aan de telefoon, maar ook hier op het Forum. We doen ons best om iedereen zo snel en zo goed mogelijk te helpen. 

Ik weet de situatie natuurlijk niet precies, maar ik kan je vertellen dat we de verbinding niet expres verbreken. Daar hebben we onszelf alleen maar mee en het kost jou ook nog eens meer tijd. ​Waarom de wijziging niet direct uitgevoerd kon worden durf ik zonder verdere gegevens niet te zeggen. Maar dit komt inderdaad wel eens voor. Zeker wanneer er nog andere wijzigingen/orders openstaan. 

Ik snap al met al dat dit geen fijne ervaring was. Dit is ook niet wat wij willen nastreven. En ik vind het jammer, maar begrijpelijk, dat dit je niet het vertrouwen heeft gegeven dat je de juiste keuze gemaakt hebt door te verlengen.

Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, dan kun je mij en mijn collega's hier altijd aanspreken. Dan gaan we voor je aan de slag. Ik hoop dat we dan deze ervaring weg kunnen poetsen. 

 


Dank voor deze vriendelijke reactie. Aan de vriendelijkheid van de medewerkers ligt het echter niet, wel aan interne processen en systemen: de verkeerd doorgevoerde wijziging is een week na dato en inmiddels 4 pogingen met voortdurend erg lange wachttijden nog steeds niet gecorrigeerd. Ondanks - vriendelijke - toezeggingen. Daardoor ben ik nog steeds niet bereikbaar via mijn vaste telefoonnummer dat ongevraagd in verwijderd … :( Dus, KPN, nog veel te doen!


Wanneer dit probleem bij ons bekend is en opgepakt is, dan kunnen we voor nu niet veel meer doen dan toch nog even wachten. We pakken dit op zo snel als we kunnen, maar helaas is het bij heel veel afdelingen erg druk. Vandaar dat het iets langer kan duren dan normaal. Ik hoop dat we je vaste nummer snel weer in de lucht hebben. 
 

Als je wil weten hoe het ervoor staat met de oplossing, dan kan ik even voor je kijken of ik je meer kan vertellen. In dat geval mag je jouw forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Zodra je dit gedaan hebt mag je hier weer een berichtje plaatsen. Ik kan de oplossing waarschijnlijk niet versnellen, maar ik kan wel kijken hoe het ervoor staat.  


Graag! Ik had nog even gewacht tot vandaag, 6 werkdagen na eerste poging, maar … nog steeds niets, geen aankondiging, wat dan ook. Ik heb mijn profiel aangevuld. Mobiel nummer en laatste 4 posities bankrekening in persoonlijke opmerkingen. Het profiel bood geen andere ruimte voor die gegevens. Hoor graag.


Bedankt voor het invullen! Ik zie dat vaste telefonie nog niet toe is gevoegd aan je abonnement. Het laatste wat ik zie is dat mijn collega je een aantal dagen geleden geholpen heeft en een actie heeft uitgezet bij een bepaalde afdeling om vaste telefonie weer terug te krijgen in je abonnement. Deze afdeling heeft nog geen nieuwe update geplaatst. Wellicht hebben ook zij het erg druk. 

Ik durf je daarom niet te zeggen wat de stand van zaken is op dit moment. Ik heb nog contact gezocht met mijn collega om te vragen of zij misschien nog een update van de afdeling heeft gekregen. Anders denk ik dat we toch nog iets langer geduld moeten hebben. 


Dank je Niek. Denk je inmiddels ook niet: geen wonder dat klantenservice het zo druk heeft? ;-)


Aan de ene kant ben ik blij dat de mensen ons weten te vinden, want daardoor heb ik werk natuurlijk. Maar zoals het nu gaat is het echt extreem druk. Dat is eigenlijk voor niemand meer leuk. 

Ik heb verder nog contact gehad met mijn collega, maar zij heeft geen update gehad van de afdeling. Ik wacht het daarom nog even af. Schroom niet om af en toe om een update te vragen, mocht er nog niks zijn veranderd. 


Heb je inmiddels nog reactie gekregen van de betreffende afdeling? Zo niet, dan moet ik er nog even voor je achteraan namelijk. Het duurt dan wel erg lang. 


Hallo Niek, dank voor je interesse! Vandaag - twee weken na mijn eerste melding - heb ik mijn 6e poging ondernomen, want nog steeds niet bereikbaar op mijn vaste nummer. Na te zijn doorverbonden door mijn 7e contactpersoon aan wie ik mijn verhaal deed, en weer een tijdje wachten, kwam ik plots bij een collega terecht die mij dacht uit de wachtrij te hebben gepikt. Ik wederom mijn verhaal gedaan. Het was heel moeilijk om haar duidelijk te maken wat er was gebeurd en wat ik verwachtte. Het werd aanvankelijk een beetje onplezierig, maar op een gegeven moment keerde dat. Ze bleek me zelf te kunnen helpen!? Alle andere klantenservice collega's die ik had gesproken ontkenden dat zij dat konden; dat moest een andere afdeling doen, die heeeel druk was. Toen ze me ging helpen dmv aanpassingen in de systemen stuitte ze op allerlei problemen, onverwachte systeemreacties, weer opnieuw moeten opstarten, enz. Ik leefde met haar mee. Ik noemde al eerder de erg complexe (verouderde?) systemen en processen van KPN, die veel fouten veroorzaken en veeeel klantenservice werk. Uiteindelijk, na veel 5en en 6en en 45 minuten aan de telefoon (ja, dan ontstaan langere wachttijden dan we van KPN gewend zijn) is het gelukt. Ze kon zelf de emailbevestiging sturen (ook die mogelijkheid ontkenden eerdere medewerkers) en binnen 15 minuten na haar doorvoeren en bevestigen van de wijziging was ik weer bereikbaar.
 

En nu: nergens meer aankomen. Nogmaals dank voor je aandacht. Pijnlijke casus ...


Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling. Aan de ene kant ben ik blij dat het nu opgelost is, maar aan de andere kant is dit inderdaad een beetje pijnlijk. Zoveel contacten, zoveel tijd en energie, en dat had je (en onszelf) allemaal bespaard kunnen blijven begrijp ik nu. En dan zijn er inderdaad ook nog de storingen in onze systemen. Die zijn inderdaad af en toe aanwezig, wat ook niet helpt natuurlijk. 

Ik kom in ieder geval nergens meer aan nu en ga ervan uit dat we dit hoofdstuk eindelijk definitief kunnen sluiten. Nogmaals excuses voor het lange wachten en alle tijd en energie die je hier in hebt moeten steken. 


Reageer