Skip to main content
Beantwoord

Fout met SSL-verbinding (op de Smart TV)

• January 18, 2026
  • 8 reacties
  • 45 keer bekeken

Op mijn LG Smart TV doet internet het niet. Ik krijg de melding Fout met SSL-verbinding. Fout 107.

Wat kan ik doen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Als niet alle sites een foutmelding geven, dan lijkt het me inderdaad iets met de TV. Navragen bij de fabrikant, in dit geval LG, kan sowieso geen kwaad! Mocht je nog vragen of bevindingen willen delen, doe dat gerust, en we horen ook graag hoe het uiteindelijk afloopt!

8 reacties

• January 18, 2026

Heb je al geprobeerd om de tv te updaten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2026

TV update de firmware automatisch. Verder ook een internetcheck via de KPN-site uitgevoerd.

Het gekke is dat alles op de telefoon en computers gewoon werkt. De TV is bekabeld aangesloten op het modem.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@almerejos, wat gek dat alleen je tv geen verbinding met internet krijgt. Ik lees dat andere apparaten allemaal wel werken, dat is goed om te weten.

Gaat het om één specifieke app die op je smart tv niet werkt, of werkt geen enkele app? In het laatste geval: Lukt het om eens een andere kabel aan te sluiten tussen je modem en tv - en werkt het dan wel? Of, kan je je televisie via wifi verbinden? En zo ja, maakt dat verschil? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Op mijn LG Smart TV doet internet het niet. Ik krijg de melding Fout met SSL-verbinding. Fout 107.

Wat kan ik doen?

Is het soms een specifieke website die je soms op de browser van je televisie bekijkt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Ik dacht dat het misschien aan de mediabox kon liggen. Maar ik heb twee van die dingen en dus heb ik ze verwisseld met die van de andere TV, waar overigens alles prima werkt. De verwisseling gaf eigenlijk hetzelfde resultaat. Daaruit leid ik af dat het probleem niet bij KPN ligt, maar waarschijnlijk aan mijn Smart TV. Misschien te oud voor bepaalde websites. Het bleek namelijk ook dat niet alle websites een foutmelding geven. Ik ga verder snuffelen bij LG.

Dank iedereen voor het geleverde commentaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Ook heb ik nog eens goed gekeken. Ik meldde dat ik een bekabelde verbinding heb, maar dat alleen voor de TV zenders. Het internet is via draadloze Wifi.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Hoe oud is je televisie eigenlijk?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als niet alle sites een foutmelding geven, dan lijkt het me inderdaad iets met de TV. Navragen bij de fabrikant, in dit geval LG, kan sowieso geen kwaad! Mocht je nog vragen of bevindingen willen delen, doe dat gerust, en we horen ook graag hoe het uiteindelijk afloopt!