Skip to main content

We hebben Frame TV gekocht: QE55LS03BGUXXN serienummer 0LF93HCWA00655. Is het mogelijk dat de one connecter van de Frame TV van invloed is op je Wifi? Wij hebben namelijk na het installeren van de TV grote problemen met Wifi op telefoon en pc. Wat betekent dat als we de TV aan hebben staan er geen wifi meer is op telefoon en PC.

Nu zijn er best veel zaken die invloed hebben op wifi verbindingen, toch klinkt dit vreemd.

 

Even iets concreter zien de telefoon en pc de wifi netwerknaam wel en kunnen deze hiermee verbinden?

Ik vermoed dat het wezenlijke probleem zit in de verbinding naar buiten toe.

 

Welke Experiabox heeft u of andere wifi toegangspunten? Mogelijk is uw interne netwerk niet in orde of heeft u een lage bandbreedte ter beschikking.


Beste Galdor

We zien netwerknaam wel staan, maar als ik 4g icoontje zie verschijnen en ga naar verbindindingen, dan staat er Verbonden zonder internet, of geen. En dan opeens ziet ik onze netwerknaam staan en kan ik verbinden. Maar wifi is zeeeeeeeer traag. Netflix kijken op PC is ook niet mogelijk. Dit alles is onstaan sinds afgelopen woensdag toen de Frame tv door monteur is geïnstalleerd. Daarvoor geen problemen.

Via kpn al alles getest maar lost niks op.

We hebben een Experabox V 10 en 2 wifi versterker punten (Rond zwart)


Niet dat mijn opmerking enige toegevoegde waarde heeft om uw probleem op te lossen maar ook wij gebruiken een recent aangekochte Samsung TV met de One Connect Box en een een KPN V10 modem / router en ondervinden geen probleem.

ik vind juist dat wij met de V10 een uitstekend Wifi bereik hebben, de V10 staat in de meterkast en ik meet in de woonkamer Down / Up een snelheid van 87 / 17 Mbps.

Dut gebaseerd op een xDSL verbinding Hussel 100.

Het verschil is wel dat wij geen Wifi versterkers in gebruik hebben.

Dus naar mijn mening heeft dit probleem niet direct met de TV te maken.

 

Misschien een optie om de 2 Wifi versterkers even buiten bedrijf te zetten.

U kunt ook proberen om in de configuratie van de TV tijdelijk de Wifi verbinding buiten bedrijf te zetten.

Ik veronderstel dat de TV niet bedraad met Internet is verbonden.

 

 


De tv is dus door de leverancier opgehangen en met het internet verbonden via wifi?

Als een smartfoon verbonden zonder internet aangeeft is er vermoedelijk iets anders mis. Wat vreemd genoeg toevallig samenvalt met de installatie van deze tv.


Dat denken wij ook. Het ligt niet aan onze WiFi, deze is goed, maar hebben slecht internet.

We gaan vandaag alles resetten en hopen dat het dan opgelost is. Anders iemand inschakelen van KPN?


Dat denken wij ook. Het ligt niet aan onze WiFi, deze is goed, maar hebben slecht internet.

We gaan vandaag alles resetten en hopen dat het dan opgelost is. Anders iemand inschakelen van KPN?

Hoe moeten we dat slecht internet lezen?

Als een apparaat bedraad wordt aangesloten welke snelheid wordt dan gemeten?

www.speedtest.net

Wat voor bandbreedte neemt u af en wat voor type aansluiting? 


Speedtest is 68 maar gisteren was die ruim 80 ;(

We hebben een gewone aansluiting maar volgens Kpn gaan we binnenkort over op glasvezel.

Helaas weet ik niet waar ik kan zien welke bandbreedte we hebben.


Dat zou in MijnKPN of op de factuur moeten staan.

Op zich is die bandbreedte prima om via een PC Netflix te kijken.

Vinden deze problemen nog steeds plaats?


Heeft het resetten geholpen @Anne-Lieke? 
En heb je verder de wifi manager doorlopen? Die kijkt naar het signaal en hoe die deze kan verbeteren. 


Beste Bart en Galdor

Vandaag ruim een uur KPN aan de telefoon gehad waarin we alle stappen, ( resetten, wifimanager etc etc etc) voor de zoveelste keer hebben doorlopen. Resultaat? Morgen komt er een monteur want bovenstaande niks opgeleverd.

 


Dat is niet zo mooi. Fijn dat de monteur nu geweest is. Hoe is dat afgelopen?


Ij weet niet wat de monteur gedaan heeft maar her lijkt erop dat het is opgelost. Bedankt voor het meedenken


Top! :)