Ik heb zelf al een hele tijd de Fritz!7590,(naar alle tevredenheid) als ik geen “super wifi” van KPN wil hebben kan ik dan gewoon steeds AVM de updates laten doen, of is er een ander voordeel om over te stappen op de KPN firmware updates voor mijn 7590 ?
Fritz!7590 modem/router en firmware updates van KPN
Beste antwoord door NHendriks
Dat is ook niet wat ik zei. Als je de V8 niet tijdelijk een keertje aansluit zodat ie het update-proces kan doorlopen gaat die V8 daarna niet meer werken. Als je dan een storing ervaart dan kun je lang wachten tot service omdat je geen werkende Experiabox meer hebt. De V8 op Telfort firmware gaat namelijk een verbinding zoeken op VLANs 4 en 34 met een DHCP server terwijl de verbinding dan is omgezet naar een PPPoE verbinding op VLANs 4, 6 en 7.
Ik weet dat er profielen in de Fritzbox zitten maar ik weet ook hoe het proces verloopt als er een eigen modem is aangesloten, dan vervalt de ondersteuning vanuit KPN gedeeltelijk omdat KPN geen informatie kan uitlezen uit het eigen modem. Daarom vraagt de klantenservice op zo'n moment ook om eerst de Experiabox tijdelijk aan te sluiten voor ze verder kunnen helpen om uit te sluiten dat er iets aan het eigen modem mankeert.
Als je Experiabox geen verbinding kan maken moet er eerst een nieuw modem opgestuurd worden waardoor je mogelijk langer geen diensten hebt. Dit valt dan ook onder eigen verantwoordelijkheid omdat de Experiabox niet de update gekregen heeft die hij had moeten krijgen omdat de klant ervoor gekozen heeft deze niet aan te sluiten na meerdere berichten.
Ik krijg het idee dat je alles al weet, waarom dan nog vragen om adviezen als daar toch niks mee gedaan wordt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.