Skip to main content

Goedenavond,

Een aantal dagen geleden ben ik overgezet van Oxxio naar KPN toe. Eigenlijk veranderde er technisch niets, daar Oxxio nagenoeg al alles van KPN zelf aanbood.

Nu heb ik een FRITZ!Box 7590, bij Internet > Toegangsgegevens dien je je internet provider aan te geven. Wanneer ik hier KPN selecteer dan resulteert dit in een PPPoE time out. Selecteer ik echter Telfort (en nee ik ben geen oud Telfort klant), dan werkt het wel.

Het lijkt er op dat er onder water een soort van Telfort dienst geleverd is? Kan dit verholpen worden (ook kijkend naar de toekomst als AVM met nieuwe updates over de brug komt)?

Klantgegevens toegevoegd aan profiel. Ik verneem graag!

Hallo @Naud , dan ben je technisch nog niet overgezet naar KPN, alleen administratief.

 


Hallo @Naud , dan ben je technisch nog niet overgezet naar KPN, alleen administratief.

 

Vanuit Oxxio was het juist andersom. Technisch al KPN, administratief nog niet en dat is juist afgerond 😉

Toch bedankt voor het meedenken!


Beide antwoorden zijn zowel waar als onwaar.

 

Oxxio was voor KPN een zogenoemde WMP wholesale-partij. Zij kochten de verbinding in maar ook de bijbehorende apparatuur. Voor dergelijke internetproviders is altijd dezelfde netwerkstructuur gebruikt als Telfort gebruikte. Waarom precies is mij niet bekend maar technisch zit je dus inderdaad op een KPN-verbinding, echter niet met de KPN-instellingen. Binnen KPN spreken we nu van een administratieve migratie. Er zal vast een technische migratie volgen zoals dit ook voor Telfort nu gaande is, hier ga je van te voren een mailtje over krijgen dat er een modemupdate aan zit te komen. Zodra die technische migratie in gang gezet wordt kan je in de Internet-wizard van de Fritzbox het KPN-profiel selecteren.