Skip to main content

ik heb sinds 6 juli ook een nieuwe experiabox 12 of v12. 

De experiawifi's waren niet meer leverbaar dus heeft de monteur twee Fritz repeaters geplaatst. Deze werkten twee weken goed tot de monteur de Fritz repeaters om kwam ruilen voor gebruikte experiawifi.

Die kreeg de monteur niet aan de praat. Hij heeft ver vervolgens de Fritz weer geplaatst. Sinds dien valt steeds de wifi weg. Krijg steeds de melding 'verboden zonder internet.

Twee keer een harde reset gegeven en dan werkt het weer twee dagen om vervolgens weer hetzelfde te krijgen.

Nu komt het: gebeld met KPN, willen ze me niet helpen met ondersteuning van de Fritz repeaters omdat ze die niet ondersteunen. Wie weet wat er aan de hand is. Heeft het mogelijk met een instelling te maken.

Vriendelijk groet,

Marco

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @MJHamers , vreemde reactie van de klantenservice. Een KPN-monteur installeert FrtizBox repeaters en de klantenservice weet (nog) niet dat ze in het programma zitten.

Nu kwam mij dat ook onbekend over want in de webshop voor particulieren staan die repeaters (nog) niet in, misschien in de webshop voor zakelijk gebruik, dat zal ik eens opzoeken.

De repeater wordt inderdaad via de zakelijke webshop van KPN aangeboden, vandaar de onbekendheid bij de KPN helpdesk particulieren.

Zie onderstaand de link:

https://www.kpnwebshop.com/zoeken/fritz!wlan-repeater-2400-(kpn)/2?origin=915&q=Fritz

 


Hoi Jan,

Bedankt voor de info en de link. Ik ga gelijk kijken of ik hier iets mee kan.

Gr Marco


Hoi @MJHamers, welkom op het forum! We leveren in de particuliere webshop ook FRITZ!Repeaters. Dit omdat we tegenwoordig ook een FRITZ!Box beschikbaar hebben, en als je daarvan de wifi wilt uitbreiden met mesh, dan heb je ook de FRITZ!Repeater nodig.

Wel is de ondersteuning daarvan via de reguliere klantenservice beperkt omdat je in principe deze alleen gebruikt als je ook een F!B hebt. En ondersteuning op F!B is alleen mogelijk via de Tech Desk. Heb je een F!B via ons, dan zit de Tech Desk erbij in en wordt je daar ook automatisch naar doorverbonden. Heb je een los een F!B aangeschaft, dan kun je Tech Desk ondersteuning voor €5 per maand aan het abonnement toevoegen.

Dat wat betreft achtergrond info. Natuurlijk moeten deze apparaten wel gewoon functioneren. En dat doen ze op dit moment duidelijk niet goed. Ik weet alleen ook niet precies wat er wel of niet ingesteld kan worden op de repeaters zelf. Meer info en ondersteuning op dit product vind je hier.


Hoi Erik 

Nog evem voor de duidelijkheid. Ik heb de Fritz repeaters niet zelf aangeschaft maar gekregen van de monteur. Ze staan ook op de factuur genoteerd als 0 euro. Dus wel vreemd dat ik dan vastzit aan een abonnement van 5 euro per maand. 


Hoi Erik 

Is het niet een mogelijkheid om de experiabox om te ruilen voor een Fritzbox.


Je zit ook niet vast aan een abonnement, MJHamers. De FRITZ!Repeaters zijn apparaten die je zelf aanschaft (of in jouw geval van de monteur hebt gekregen). Het enige wat ik heb aangegeven is dat de ondersteuning op de FRITZ!Repeaters via de reguliere klantenservice beperkt is. De redenering daarachter is dat de meeste mensen die de Repeaters hebben, ook een FRITZ!Box hebben. Als zij de FRITZ!Box zelf hebben aangeschaft zijn ze over het algemeen ook technisch genoeg om geen ondersteuning nodig te hebben op de Repeaters. En als de FRITZ!Box via KPN wordt afgenomen zit de Tech Desk ondersteuning daarbij in. 

In een geval als de jouwe zal de reguliere klantenservice proberen je te helpen, maar omdat het geen apparaat is dat wij zelf uitbrengen (zoals de Experia Wifi / Superwifi) zijn ze daarin wat beperkter. Als je dan wel via de telefonische klantenservice een uitgebreidere ondersteuning wilt, dan is de Tech Desk toevoegen aan je abonnement een optie. Dat is wat ik heb willen aangeven. Deze optie is ook maandelijks weer opzegbaar.

Hier op het forum kunnen we over het algemeen wel wat meer doen in dit soort gevallen. Veelal met hulp van andere forumgebruikers. Dat is ook wat we nu aan het doen zijn. Heb je een kijkje genomen op de supportpagina die ik linkte? Daar vind je handleidingen en dergelijke waarmee je de Repeaters goed kunt instellen. Als het dan nog niet goed werkt hoor ik het graag, want dan kunnen we kijken of we achter kunnen komen wat er misgaat.

 

Wat betreft je omruilvraag: je kunt de Experia Box wisselen voor een FRITZ!Box, maar dit is dan wel een betaalde optie. Je kunt, voor €7,49 per maand, de FRITZ!Box toevoegen. Je krijgt deze dan thuisgestuurd. Hier zit ook Tech Desk ondersteuning t.w.v. €5 bij in. Mocht je dit willen, je kunt dit in je MijnKPN aanpassen. Let er wel op: deze optie heeft een contractstermijn van zes maanden, daarna is het maandelijks opzegbaar.