Skip to main content

We hebben 1 GB glasvezel via digitale stad. Dit heeft met fritzbox 7590 goed gewerkt voor enkele

maanden en sinds een paar dagen halen we ineens nog maar 100mb bedraad binnen. Modem

al herstart via stroom er af en NT maar nog steeds zelfde probleem. Iemand een idee? 

Log eens in op je Fritzbox en ga naar:

 

Thuisnetwerk - Netwerk - tabblad Netwerkinstellingen. Scroll naar benden naar LAN instellingen. Staan hier alle poorten op powermode

Kijk ook even bij:

Internet - Toegangsgegevens - Tabblad internettoegang, Scroll naar beneden naar verbindingsinstellingen, staat hier de Up en Downstream op 1000 Mbit/s


Beide gecheckt en staan goed in mijn beleving. 


 

 


Heeft u al andere kabels geprobeerd? Want dit klinkt als een defecte kabel.


Het klinkt als een defecte WAN kabel (kabel tussen NT en Fritzbox).

 

Mocht dat niet de oplossing zijn, 

 

Haal alle LAN aansluitingen op uw fritzbox los en sluit enkel een windows laptop of desktop aan (een andere dan hierboven gebruikt is) en sluit deze aan via een cat5e, cat6(a) of cat7 kabel

 

Download de "Speedtest by Ookla" APP uit de Windows Appstore en draai via deze app een speedtest, gebruik géén webbrowser maar de APP!

 

Mocht de snelheid nu nog steeds te laag uitvallen en u heeft dit op 2 verschillende computers / laptops uitgesloten kunt u het beste de provider benaderen want dan klopt er iets niet met de access.


Hallo en welkom @AngeliqueEng, ik zie dat de community al aardig aan helpen is geslagen. Ik verneem graag van jou of het inmiddels is opgelost. 


Reboot ook eens je ONT, even twee minuten van het stroom afhalen. Kabels goed nalopen.

Als echt niks werkt, zou je ook eens als laatste redmiddel een fabrieksinstellingen reset kunnen doen. Zorg ook dat de Fritz!box up to date is!

 

Bij zo een reset, verlies je al je settings en gaat de Fritz!box terug naar de instellingen zoals hij uit de doos kwam.


Reageer