Skip to main content
Beantwoord

Gaat het 4G buitengebied in de toekomst ook 5G ondersteunen?

  • 5 September 2024
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Zit er ook bij KPN een 5G upgrade aan te komen voor het 4G buitengebied?

Vandaag aangekondigd door Odido.

KPN en Glaspoort glasvezel aanleg datum is allemaal onbekend .

Delta is bezig maar als KPN 5G buitengebied beschikbaar is met 300-609mbĀ  , dan geen Delta hier in huis.

Hi @Motorman, goede vraag. 5G Buitengebied zou ook heel fijn zijn, maar hier is nog geen nieuws over helaas. Mochten we daar informatie over krijgen, dan laten we het hier weten!Ā 

Je kunt wel kijken of jeĀ glasvezel via SolconĀ wel aan kunt vragen via het Delta netwerk. Als je dan bijvoorbeeld nog mobiele abonnementen hebt bij KPN, dan kun je die alsnog voorĀ Solcon CompleetĀ voordelen aanmelden.Ā 
Wellicht is dat dan een mooie tussenweg tot we meer snelheid op Buitengebied aanbieden, of zelf glasvezel aanleggen!


De hoge snelheden van 5G werken alleen als u vlak naast de zendmast woont @Motorman. Het bereik van de frequenties die daarvoor gebruikt worden is namelijk maar een paar 100 meter.

Welke snelheid haalt u op uw mobiele telefoon?Ā 


Odido gaat 4G voor thuis dit jaar vervangen door 5G voor thuis @MotormanĀ en @Nick83Ā 


@Nick83Ā De korte afstand van 5G is beperkt door de kleine antennes van de smartphones, immers deze moeten ook terug kunnen zenden. De 4G-router van Odido heeft buiten-antennes, de 5G-router waarschijnlijk ook, odido suggereert snelheid tot 300Mbs bij 3,5Ghz. Maar of je deze 5G internet kan bestellen, bepaald altijd nog een postcode check.


Bedankt voor de reactie's.
Mobiel is nu 200-300Mb, als we voor 5G thuis buiten antenneĀ moeten zitten is dat geen probleem.
De Solcon optie zullen we eens gaan onderzoeken.
Zit denk ik voorlopig weinig anders op dan even afwachten waar KPN mee gaat komen.

5G of Glasvezel.

Ā 


Bedankt voor de reactie's.
Mobiel is nu 200-300Mb, als we voor 5G thuis buiten antenneĀ moeten zitten is dat geen probleem.
De Solcon optie zullen we eens gaan onderzoeken.
Zit denk ik voorlopig weinig anders op dan even afwachten waar KPN mee gaat komen.

5G of Glasvezel.

Ik zou glasvezel niet voorbij laten gaan. Wachten op KPN kan enorm lang duren...


Je bedoelt de Odido optie denk ik @MotormanĀ 


Reageer