Skip to main content

Beste,

 

Op dit moment wordt er in onze stad een glasvezelnetwerk aangelegd door e-fiber. Door over te stappen op een van de aangesloten providers, wordt kosteloos de huisaansluiting aangesloten. 
 

KPN levert helaas niet op het netwerk. Mocht KPN alsnog glasvezel aan gaan bieden, worden er dan fysiek andere kabels aangelegd? Of moet ik nu overstappen om de gratis aansluiting te krijgen?

 

Ik vrees dat als ik nu niet overstap, later op hoge kosten kan rekenen voor de huisaansluiting als KPN gaat leveren. Ik blijf namelijk graag bij KPN. 

 

Bedankt!

Via https://netwerk.kpn.com/ kun je zien of KPN (binnenkort) plannen heeft voor het aanleggen van glasvezel op jouw adres.

Als KPN geen capaciteit gaat huren bij de concullega zullen ze fysiek een eigen lijn aan gaan leggen @TCGJopie 

 


Bedankt voor het antwoord! Als KPN alsnog gebruik gaat maken van het netwerk van e-fiber, sluit KPN dan kosteloos aan als je nog geen huisaansluiting hebt? Of moet je dan alsnog betalen, omdat je in eerste instantie niet bent aangesloten bij de andere providers. 


Ik heb daar geen inzicht in @TCGJopie .

Maakt e-fiber pas een (gratis) aansluiting op jouw adres als je meteen een dienst bij ze afneemt?

KPN maakt op ieder adres die ze plannen een gratis aansluiting in huis, ongeacht of je een abo bij ze afneemt of niet.

 


Beste,

 

Op dit moment wordt er in onze stad een glasvezelnetwerk aangelegd door e-fiber. Door over te stappen op een van de aangesloten providers, wordt kosteloos de huisaansluiting aangesloten. 
 

KPN levert helaas niet op het netwerk. Mocht KPN alsnog glasvezel aan gaan bieden, worden er dan fysiek andere kabels aangelegd? Of moet ik nu overstappen om de gratis aansluiting te krijgen?

 

Ik vrees dat als ik nu niet overstap, later op hoge kosten kan rekenen voor de huisaansluiting als KPN gaat leveren. Ik blijf namelijk graag bij KPN. 

 

Bedankt!

Je kan ook even op de website van Glaspoort een postcode check doen, deze staat los van KPN Netwerk, maar is wel van KPN. Alleen praten die systemen niet met elkaar.

https://www.glaspoort.nl


Ik heb daar geen inzicht in @TCGJopie .

Maakt e-fiber pas een (gratis) aansluiting op jouw adres als je meteen een dienst bij ze afneemt?

KPN maakt op ieder adres die ze plannen een gratis aansluiting in huis, ongeacht of je een abo bij ze afneemt of niet.

 

Klopt. Als ik bij e-fiber nu een contract afsluit met een van de aangesloten providers, verzorgen zij een gratis aansluiting. De huisaansluitingen zijn namelijk ‘vraag gedreven’. 
 

vandaar mijn vrees om die aansluiting te missen als ik nu niet aanhaak. 


Ik heb daar geen inzicht in @TCGJopie .

Maakt e-fiber pas een (gratis) aansluiting op jouw adres als je meteen een dienst bij ze afneemt?

KPN maakt op ieder adres die ze plannen een gratis aansluiting in huis, ongeacht of je een abo bij ze afneemt of niet.

 

Klopt. Als ik bij e-fiber nu een contract afsluit met een van de aangesloten providers, verzorgen zij een gratis aansluiting. De huisaansluitingen zijn namelijk ‘vraag gedreven’. 
 

vandaar mijn vrees om die aansluiting te missen als ik nu niet aanhaak. 

Als je het doet, is het een jaar contract?


Ik heb daar geen inzicht in @TCGJopie .

Maakt e-fiber pas een (gratis) aansluiting op jouw adres als je meteen een dienst bij ze afneemt?

KPN maakt op ieder adres die ze plannen een gratis aansluiting in huis, ongeacht of je een abo bij ze afneemt of niet.

 

Klopt. Als ik bij e-fiber nu een contract afsluit met een van de aangesloten providers, verzorgen zij een gratis aansluiting. De huisaansluitingen zijn namelijk ‘vraag gedreven’. 
 

vandaar mijn vrees om die aansluiting te missen als ik nu niet aanhaak. 

Als je het doet, is het een jaar contract?

Voor zover ik kan zien zijn er inderdaad contracten van 12 maanden die je af kunt sluiten. 


Uiteindelijk zal kpn in 90% van het land glasvezel aanleggen, maar dit gaat nog jaren duren voordat iedereen een lijn heeft. En de informatie over de planning is vaak maar een jaar voor aanleg aanwezig, dus echt voorruit kijken is lastig in deze situatie.


Uiteindelijk zal kpn in 90% van het land glasvezel aanleggen, maar dit gaat nog jaren duren voordat iedereen een lijn heeft. En de informatie over de planning is vaak maar een jaar voor aanleg aanwezig, dus echt voorruit kijken is lastig in deze situatie.

Dank!

 

Dat zal dus waarschijnlijk een fysiek ander netwerk zijn dan bijv. efiber?


En op die planningen kun je absoluut ook niet vertrouwen. Ze slaan er vaak maar een slag naar. Afgelopen najaar werd  aangegeven (postcodecheck, MijnKPN) dat hier in december door Glaspoort glasvezel aangelegd zou worden, wekelijks werd de planning bijgewerkt totdat begin januari het helemaal van de baan leek. Nu staat het weer op de planning... voor maart/april 2025, nog ruim een jaar te gaan dus en wie zegt dat het dan wel komt?


Uiteindelijk zal kpn in 90% van het land glasvezel aanleggen, maar dit gaat nog jaren duren voordat iedereen een lijn heeft. En de informatie over de planning is vaak maar een jaar voor aanleg aanwezig, dus echt voorruit kijken is lastig in deze situatie.

Dank!

 

Dat zal dus waarschijnlijk een fysiek ander netwerk zijn dan bijv. efiber?

Ik gok dat kpn inderdaad alleen op hun eigen Netwerk gaat leveren.


Bedankt iedereen voor de antwoorden tot zover!