Skip to main content

Sinds gister is de server connection naar server van de westcoast USA hel erg. Verbindingen met Game Server worden gewoon afgebroken naar 1 minute. `s ochtends is geen problem. Ping is tussen 150 en 200. Sinds gister is het tussen 160 en 500. Mijn internet verbinding is gewoon normal. Alleen de verbinding tussen nederland en West USA schijnt het problem te zijn. Iemand en idee?

Alvast bedankt voor de hulp

G.Marten

De verbinding naar USA lopen veelal over diverse servers, je kunt dit controleren met pingplotter (app of website).

Je kunt dan snel zien waar in de verbinding het issue zit.

15:00 is, met 6-9 uur tijdsverschil, de tijd dat de USA wakker wordt, en de servers meer internetverkeer te verwerken krijgen, dus logisch dat daar wel eens een issue zit.


Bedankt voor de informatie. Alleen raar dat dit niet erder al en problem was. Het begon pas gisteren. Ik spel al jarenlang op de server met geen problemen.


Blijkbaar is er iets veranderd in het wereldwijde netwerk, en mogelijk een omleiding? Kan je een traceroute laten zien?


graag wil ik hier ook even op inhaken. Ik heb namelijk sinds een week ook problemen met het maken van de verbinding naar de us. Op de gameserver waar ik speel heb ik normaal 60ms aan ping. Nu ga ik naar 350+ bijna onspeelbaar. Tevens zijn er meer mensen in de community die dit melden. 


Mijn traceroute naar de gameserver

Eerlijk gezegd vind ik de traceroute er helemaal niet goed uitzien. Misschien dat jullie er iets in zien?


Zoals ik hem interpreteer ben je binnen 1.2+4.9 ms voorbij de kpn server. 
dan nog 70 ms om naar de uk te komen, en daarna in de us 400ms. 
 

issue ligt duidelijk in de usa. 
 

je kunt proberen een andere dns server in te stellen ( in de hoop dat die je een andere route geeft). Verder moet je hopen dat ze dataverkeer op de servers in us verbeteren. 


Je kan proberen om https://www.global.ntt/ aan te schrijven met een traceroute. En hopen dat ze de verbinding fixxen. Maar het is 'fingers crossed’ houden, vrees ik. Het is het proberen waard.


Ja ik had inderdaad al een andere dns geprobeerd (8.8.8.8) en een dns flush uitgevoerd, maar dit maakt geen verschil. Ook heb ik een vpn geprobeerd maar mijn game accepteerd dit niet (vind dan geen servers). 
De community waar ik speel heeft meer als 150 servers draaien bij Nitrado, ze zijn ook aan het kijken naar een oplossing. Afwachten dus, vrees ik.


Â