Skip to main content
Vraag

Gastnetwerk wel zichtbaar maar geen internet na modemupdate ExperiaBox V10

• May 21, 2025
  • 9 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik heb een gast netwerk aangemaakt en dat werkte prima. Maar sinds enige tijd (ik vermoed sinds modem update) kan ik het gastnetwerk niet meer gebruiken. Het is wel zichtbaar en kan aanloggen met opgegeven password, maar indicatie is dat er geen internet beschikbaar is. Dit gebeurt op elk device, mobiel, apple of android and pc's (windows).

Het opzetten van een gastnetwerk is simpel, en ik zie geen opties om wel of geen internet te definieren. Is dit een bekend probleem? Zou graag weer een werkend gastnetwerk hebben.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Geen probleem hier met V10. Zijn de instellingen correct overgenomen bij de upgrade?

Thuisnetwerk → DHCP server → Gastnetwerk.

DHCP: Aan

IP adres: 172.30.255.254

Subnet mask: 16 (255.255.0.0)

Start IP pool 172.30.0.1  

End IP pool 172.30.255.253

Leasetijd 3000 sec.

Op een Windows PC kunt u een commando venster  openen, zoek op “cmd”

Het commando “ipconfig” laat de IP adressen zien. Staat er een adres tussen binnen de geconfigureerde gasten pool? 

Krijgt u antwoord bij het commando “ping 1.1.1.1” ? (stop met control-c)

Krijgt u antwoord met “ping google.nl” of  “kan google.nl niet vinden” ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Cees26, welkom bij onze community. 

Ik herken dit ook niet zo snel. Welke modem heb jij? 

Je kunt ook proberen om de modem helemaal te resetten, de poortinstellingen moet je daarna wel opnieuw instellen als je hier iets specifieks hebt ingesteld. De normale WiFi gegevens worden wel onthouden. 

Een reset doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Bedankt voor de reacties. Het is een Experia Box V10. Ik zie geen knopje dat ik met een tandenstoker in moet drukken maar wel een 'herstel’ knop. Deze melding krijg ik sinds een tijdje. Dus kan wel connecten naar de router. Maar vanaf router naar internet werkt niet. Op de reguliere KPN verbinding werkt het prima.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 22, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2025

Bedankt voor alle suggesties. Moest mijn standaard SSID ook weer aanpassen en alles werkt weer. Behalve het thuisnetwerk. Dat geeft nog steeds aan dat er geen internet verbinding is….

Ga het maar uitzetten want mijn telefoon pakt dat netwerk af en toe op, en dan heb ik dus geen inter verbinding meer. 

Voor alle duidelijkheid: connectie tussen device en router werkt, maar connectie naar internet niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Heb je de modem wel gereset door het knopje ingedrukt te houden? De verbinding is in ieder geval goed, want je maakt wel verbinding met het gastnetwerk. 

Zou je het gewone netwerk Bospracht in je telefoon willen verwijderen/vergeten? Daarna kun je weer verbinding maken, er wordt opnieuw gevraagd naar het wachtwoord. Dit zodat alles met een schone lei weer wordt ingeladen vanuit je modem. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 28, 2025

Allemaal gedaan. Knopje ingedrukt gehouden waardoor ook KPN netwerk werd gereset naar oude naam. We hebben 2 jaar geleden ofzo een nieuwe router gekregen maar omdat al onze devices de naam van het oude netwerk hadden, hebben we de SSID naam omgezet naar de naam van de vorige router. Werkt prima allemaal. Door de reset vielen we terug om de officiële netwerk naam van het nieuwe modem. Bewijs dat alles gereset is lijkt me.

Het gaat echt om de verbinding tussen de router en het internet. Het is niet alleen de iPhone maar ook windows laptops die hetzelfde euvel hebben. Het ligt niet aan de client-router connectie, dat lukt wel.  

Bedankt voor de ondersteuning, ik nam aan dat er misschien meer mensen waren met deze vreemde klacht.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Ik herken dit niet op grote schaal, dus hier moet iets aan de hand zijn en vooral ook omdat je dit op meerdere apparaten hebt. Ik stel voor om contact met ons op te nemen zodat we specifiek op jouw verbinding kunnen kijken wat er aan de hand is. Niet waarschijnlijk maar de modem kan ook defect zijn. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Nieuwkomer
  • June 9, 2025

Ik heb sinds de software update precies het zelfde probleem.

Wel verbinding met gasten netwerk maar geen internet.

Net bel afspraak gehad met de kpn maar geen oplossing gekomen. 

Alles gereset en opnieuw ingesteld.

Kan je de update terug draaien?