Skip to main content

Gisteravond werd ik gebeld door een mevrouw van “Regionaal Internet”. Vertelde me dat ik “ er ongetwijfeld van op de hoogte was dat mijn abonnement bij xs4all overgezet moet worden naar kpn”. Ik vertelde dat dit mij niet bekend was waarna een wazig verhaal volgde. Kern was “ alles blijft hetzelfde, het wordt alleen goedkoper”. Heb verzocht het verhaal even op de mail te zetten waarna een callcenter riedel volgt “ om misverstanden te coorkomen”.  Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”. Pardon???? Toch maar even xs4all gebeld. Die bevestigden mijn vermoeden: onjuiste informatie vanuit KPN om het contract over te nemen en geen enkele noodzaak aanwezig om dit te doen. Zijn er anderen met dergelijke ervaringen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”.

Kan je eens dat document en die mail met ons delen.

Natuurlijk wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Veel te veel gedoe en ik zie de meerwaarde van het delen met jou niet echt . Heb inmiddels van zowel het call centre en van kpn dat de order geannuleerd is. 


Ja, dat verbaast me hooglijk. Vind het KPN onwaardig. Gezien alle phishing e.d. ga ik nooit op tel. verkoop in. Dat weten ze kennelijk inmiddels want ben al zeker een jaar door geen enkele meer gebeld.

En dat bedrijf (callcenter) is nergens te vinden (via internet, google, telefoongids, e.d.)

Mij verbaast het totaal niet. Past naadloos in een hele reeks andere voorbeelden die ik heb meegemaakt.  Daarin bewijst  kpn keer op keer  dat het graag roept dat het klantgericht is, maar het niet daadwerkelijk is. In 2013 persoonlijk op bezoek geweest bij de toenmalige Chief Executive Customer Service van KPN, Bob Mols. Echt, (...)  ben ik zelden tegengekomen. Als dat dan 1 van je directieleden is, zegt dat genoeg.

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Mij verbaast het totaal niet. Past naadloos in een hele reeks andere voorbeelden die ik heb meegemaakt.  Daarin bewijst  kpn keer op keer  dat het graag roept dat het klantgericht is, maar het niet daadwerkelijk is. In 2013 persoonlijk op bezoek geweest bij de toenmalige Chief Executive Customer Service van KPN, Bob Mols. Echt, (...) ben ik zelden tegengekomen. Als dat dan 1 van je directieleden is, zegt dat genoeg.

Succes met de komende integratie van XS4ALL met KPN. Ik heb echt met je te doen.

 

*bericht aangepast i.v.m. huisregels


Mij verbaast het totaal niet. Past naadloos in een hele reeks andere voorbeelden die ik heb meegemaakt.  Daarin bewijst  kpn keer op keer  dat het graag roept dat het klantgericht is, maar het niet daadwerkelijk is. In 2013 persoonlijk op bezoek geweest bij de toenmalige Chief Executive Customer Service van KPN, Bob Mols. Echt, (...) ben ik zelden tegengekomen. Als dat dan 1 van je directieleden is, zegt dat genoeg.

Succes met de komende integratie van XS4ALL met KPN. Ik heb echt met je te doen.

Ik heb vooral met de echte xs4all medewerkers te doen.  Die zijn waanzinnig goed en servicegericht. Een enorm verschil met het kpn-niveau 


Die hebben mij inmiddels per mail bevestigd dat ze mijn annulering hebben ontvangen. En daarmee bevestigen ze dus ook dat ze samenwerken met dat call centre. Is jouw vraag daarmee beantwoord?

Mail van KPN? Nee, dat bevestigd helemaal niets.


Dank @Marcel038 voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat je een mail hebt gestuurd naar Regionaal Internetdienst, met het verzoek om dat abonnement per direct te annuleren. Daarbij heb je in de cc een afdeling van KPN meegenomen. Zo is dit verhaal ook bij een klachtenafdeling van ons terecht is gekomen. Men heeft geprobeerd contact met je op te nemen en de betreffende collega heeft je gemaild, met enkele gegevens zodat jullie contact konden hebben. Er is aangegeven dat als je mail van ons ontvangt je deze collega direct kunt benaderen om een bestelling annuleren. Tot op heden zie ik zelf niets van een bestelling bij ons terug, dus dat lijkt goed te gaan. 

Verder: zoals Peter aangeeft is XS4ALL een onderdeel van KPN en er zal een integratie volgen. Het hoe en wat weet ik daar ook niet van, maar dat we aan ‘binnenhengelen’ van XS4ALL-klanten en het gedwongen overzetten doen lijkt mij in elk geval bijzonder onnodig. Ik durf je ook oprecht niet te zeggen wat Regionaal Internetdienst nu voor een bedrijf is. Het zegt mij helemaal niets. Mocht er onverhoopt iets zijn, laat dat dan weten. Dan ondernemen we actie. 

Als laatste: je bent overduidelijk geen fan van KPN. Dat hoeft ook niet, maar je omschrijving van onze oud-directeur voegt niets toe aan dit gesprek. Die heb ik dan ook verwijderd. 

 

 


Die hebben mij inmiddels per mail bevestigd dat ze mijn annulering hebben ontvangen. En daarmee bevestigen ze dus ook dat ze samenwerken met dat call centre. Is jouw vraag daarmee beantwoord?

Mail van KPN? Nee, dat bevestigd helemaal niets.

Nee? Als ze me mailen dat ze de opgevoerde order annuleren bevestigen ze volgens mij dat er en order is opgevoerd. En die kan uitsluitend tot stand zijn gekomen na het contact dat ik met dat dubieuze call centre heb gehad. Dus ik weet niet welk straatje jij wil schoonvegen, maar het call centre heeft bewijsbaar toegang tot het opgeven van orders bij KPN. Duidelijk zo?


Als ze me mailen dat ze de opgevoerde order annuleren bevestigen ze volgens mij dat er en order is opgevoerd. 

Wat is de afzender van die mail?

Kan je eens een screenshot plaatsen van die mail?


Als ze me mailen dat ze de opgevoerde order annuleren bevestigen ze volgens mij dat er en order is opgevoerd. 

Wat is de afzender van die mail?

Kan je eens een screenshot plaatsen van die mail?

 


Als ze me mailen dat ze de opgevoerde order annuleren bevestigen ze volgens mij dat er en order is opgevoerd. 

Wat is de afzender van die mail?

Kan je eens een screenshot plaatsen van die mail?

 

 


Dank @Marcel038 voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat je een mail hebt gestuurd naar Regionaal Internetdienst, met het verzoek om dat abonnement per direct te annuleren. Daarbij heb je in de cc een afdeling van KPN meegenomen. Zo is dit verhaal ook bij een klachtenafdeling van ons terecht is gekomen. Men heeft geprobeerd contact met je op te nemen en de betreffende collega heeft je gemaild, met enkele gegevens zodat jullie contact konden hebben. Er is aangegeven dat als je mail van ons ontvangt je deze collega direct kunt benaderen om een bestelling annuleren. Tot op heden zie ik zelf niets van een bestelling bij ons terug, dus dat lijkt goed te gaan. 

Verder: zoals Peter aangeeft is XS4ALL een onderdeel van KPN en er zal een integratie volgen. Het hoe en wat weet ik daar ook niet van, maar dat we aan ‘binnenhengelen’ van XS4ALL-klanten en het gedwongen overzetten doen lijkt mij in elk geval bijzonder onnodig. Ik durf je ook oprecht niet te zeggen wat Regionaal Internetdienst nu voor een bedrijf is. Het zegt mij helemaal niets. Mocht er onverhoopt iets zijn, laat dat dan weten. Dan ondernemen we actie. 

Als laatste: je bent overduidelijk geen fan van KPN. Dat hoeft ook niet, maar je omschrijving van onze oud-directeur voegt niets toe aan dit gesprek. Die heb ik dan ook verwijderd. 

Je bedoelt dat je censuur toepast als ik mijn perceptie van het gedrag  een oud-directeur verwoord? En heb je tegelijkertijd de titel van dit topic ook maar even aangepast? Ongeloofljjk….

 

 

 


Je mag elke perceptie hebben die je wilt, @Marcel038 , zo lang je deze maar netjes verwoord. In onze huisregels staat dit vrij duidelijk aangegeven. De titel van het topic heb ik inderdaad aangepast. Dat heb ik gedaan zodat duidelijker is waar dit topic over gaat en om te zorgen dat dit topic beter gevonden kan worden. 


Het betreft dus blijkbaar een KleinZakelijk Hussel abonnement.

Welke gegevens heb je van dat bedrijf achter dat call-center?

Naam: Regionaal Internetdienst.nl?

Telefoon: 010- 3046058?

E-mail: ?


Je mag elke perceptie hebben die je wilt, @Marcel038 , zo lang je deze maar netjes verwoord. In onze huisregels staat dit vrij duidelijk aangegeven. De titel van het topic heb ik inderdaad aangepast. Dat heb ik gedaan zodat duidelijker is waar dit topic over gaat en om te zorgen dat dit topic beter gevonden kan worden. 

 

Oke. Dus als ik het goed begrijp mag ik elke perceptie hebben, maar als ik die op dit KPN-forum wil plaatsen moet de perceptie wel voldoen aan de ‘netheids-normen’ van KPN.
Welnu, je bevestigt hiermee mijn beeldvorming over KPN opnieuw. 


Je mag elke perceptie hebben die je wilt, @Marcel038 , zo lang je deze maar netjes verwoord. In onze huisregels staat dit vrij duidelijk aangegeven. De titel van het topic heb ik inderdaad aangepast. Dat heb ik gedaan zodat duidelijker is waar dit topic over gaat en om te zorgen dat dit topic beter gevonden kan worden. 

De aanpassing van het topic neigt eerlijk gezegd meer naar manipuleren. Kern van de zaak is niet dat namens KPN gebeld ben over mijn XS4all-abonnement.
Wel dat ik  met  een leugen en misleidende informatie overgehaald ben om een contract bij KPN te sluiten. Zie je het verschil, Bart? Ik snap best dat het jullie niet zo lekker uitkomt om met dergelijke praktijken geassocieerd te worden, maar wees daar dan transparant in. Wel zo netjes.


Kern van de zaak is niet dat namens KPN gebeld ben over mijn XS4all-abonnement.

Dat is voor mij nog steeds de vraag immers wie is die partij nu toch namens wie gebeld jij bent?

Het kan maar zo een zelfstandige businesspartner van KPN zijn voor de zakelijke markt die als intermediair zelfstandig opereert op commissie basis. Maar ja, dat weten we nog niet want we weten blijkbaar geen van allen wie "Regionaal Internetdienst" is.


Kern van de zaak is niet dat namens KPN gebeld ben over mijn XS4all-abonnement.

Dat is voor mij nog steeds de vraag immers wie is die partij nu toch namens wie gebeld jij bent?

Het kan maar zo een zelfstandige businesspartner van KPN zijn voor de zakelijke markt die als intermediair zelfstandig opereert op commissie basis. Maar ja, dat weten we nog niet want we weten blijkbaar geen van allen wie "Regionaal Internetdienst" is.

Je zegt het zelf al: een zelfstandige businesspartner van kpn is dus een bedrijf dat met kpn samenwerkt, anders zijn ze geen businesspartner. De soap gaat door: inmiddels 2 mails gekregen van een geannuleerde bestelling plus een afspraakbevestiging over monteurbezoek. Plus 3 telefoontjes van verschillende mensen bij KPN die alle drie niet weten wat ze ermee moeten. Wat een dramatisch bedrijf.


Kern van de zaak is niet dat namens KPN gebeld ben over mijn XS4all-abonnement.

Dat is voor mij nog steeds de vraag immers wie is die partij nu toch namens wie gebeld jij bent?

Het kan maar zo een zelfstandige businesspartner van KPN zijn voor de zakelijke markt die als intermediair zelfstandig opereert op commissie basis. Maar ja, dat weten we nog niet want we weten blijkbaar geen van allen wie "Regionaal Internetdienst" is.

Je zegt het zelf al: een zelfstandige businesspartner van kpn is dus een bedrijf dat met kpn samenwerkt, anders zijn ze geen businesspartner. De soap gaat door: inmiddels 2 mails gekregen van een geannuleerde bestelling plus een afspraakbevestiging over monteurbezoek. Plus 3 telefoontjes van verschillende mensen bij KPN die alle drie niet weten wat ze ermee moeten. Wat een dramatisch bedrijf.

Dus het is volgens jou een businesspartner van KPN die jou dit KleinZakelijk Hussel abonnement aangesmeerd heeft?

Ik ga het je nog één keer vragen…

Wie is de partij namens wie je gebeld bent?

Wat is het KvK nummer van die partij, deze moet (wettelijk) vermeld worden in de correspondentie (opdrachtbevestiging).


Dag @Marcel038 Het aanpassen van de titel heeft echt te maken met de vindbaarheid. Een duidelijke, kernachtige omschrijving draagt daar aan bij. 

Inhoudelijk: je hebt een contactnummer gekregen van een klachtbehandelaar, die zich persoonlijk bezighoudt met deze situatie. Heb je deze persoon al gebeld met deze informatie? Dat lijkt me het beste om te doen, want dat kan dit zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Dan voorkom je ook dat je door verschillende mensen gebeld wordt en dat mensen langs elkaar heen gaan werken. 


Kern van de zaak is niet dat namens KPN gebeld ben over mijn XS4all-abonnement.

Dat is voor mij nog steeds de vraag immers wie is die partij nu toch namens wie gebeld jij bent?

Het kan maar zo een zelfstandige businesspartner van KPN zijn voor de zakelijke markt die als intermediair zelfstandig opereert op commissie basis. Maar ja, dat weten we nog niet want we weten blijkbaar geen van allen wie "Regionaal Internetdienst" is.

Je zegt het zelf al: een zelfstandige businesspartner van kpn is dus een bedrijf dat met kpn samenwerkt, anders zijn ze geen businesspartner. De soap gaat door: inmiddels 2 mails gekregen van een geannuleerde bestelling plus een afspraakbevestiging over monteurbezoek. Plus 3 telefoontjes van verschillende mensen bij KPN die alle drie niet weten wat ze ermee moeten. Wat een dramatisch bedrijf.

Dus het is volgens jou een businesspartner van KPN die jou dit KleinZakelijk Hussel abonnement aangesmeerd heeft?

Ik ga het je nog één keer vragen…

Wie is de partij namens wie je gebeld bent?

Wat is het KvK nummer van die partij, deze moet (wettelijk) vermeld worden in de correspondentie (opdrachtbevestiging).

Nog 1 keer dan: Regionaal Internet Dienst verkoopt, KPN bevestigt vervolgens. En maken van de annulering een zootje. En vanwaar jouw enorme interesse?


Nog 1 keer dan: Regionaal Internet Dienst verkoopt, KPN bevestigt vervolgens. En maken van de annulering een zootje.

Heb je het KvK nummer van "Regionaal Internet Dienst" immers over dat bedrijf is werkelijk niets te vinden op Internet. Het is net alsof dat bedrijf niet bestaat.

Als zij jou iets verkopen, dan zullen ze je ook een orderbevestiging hebben moeten sturen en daar hoort hun KvK nunmer in te staan.

 

Heb je nu XS4ALL via glasvezel of via koper?

Betreft dat een zakelijk of particulier abonnement?

Is er bij jou glasvezel aanwezig en zo ja, welke partij heeft die glasvezel aangelegd?

 

En vanwaar jouw enorme interesse?

Omdat ik er niet van hou dat iemand (jij in dit geval) onrecht aangedaan wordt.

 

Edit: KPN heeft er ook helemaal geen belang bij om jou over te zetten naar een Hussel abonnement, ze verdienen nu meer aan jou als XS4ALL abonnee. Daarom vind ik dit ook een beetje een vaag verhaal.


De verkoopbevestiging ontving ik van RID (zonder kvk maar met een telefoonnr dat niet wordt beantwoord, 010-3046058) met als bijlage een pdf-bevestiging van KPN , Wilhelminakade 123, Rotterdam kvk 27124701. 
En of ik al dan niet glasvezel heb en een zakelijk of particulier abonnement hebt lijkt me niet relevant in deze casus.


En of ik al dan niet glasvezel heb en een zakelijk of particulier abonnement hebt lijkt me niet relevant in deze casus.

Dat is juist zeer interessant en ook de vraag door wie die glasvezel bij jou aangelegd is.

Het betreft namelijk een KleinZakelijk Hussel abonnement en dat zou inhouden dat jouw huidige XS4ALL abonnement ook een zakelijk abonnement zou moeten zijn.

En als die glasvezel niet van KPNnetwerkNL (voorheen Reggefiber) is dan zou dat een heleboel kunnen verklaren.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik je oprecht probeer te helpen maar daar heb ik wel informatie voor nodig.

Je zegt dat je een verkoopbevestiging hebt ontvangen van RID. Ik neem aan dat je die per mail ontvangen hebt. Wat is dan het e-mailadres van de verzender?

Plaats anders ook eens een screenshot van die verkoopbevestiging.


Dag @Marcel038 Het aanpassen van de titel heeft echt te maken met de vindbaarheid. Een duidelijke, kernachtige omschrijving draagt daar aan bij. 

Inhoudelijk: je hebt een contactnummer gekregen van een klachtbehandelaar, die zich persoonlijk bezighoudt met deze situatie. Heb je deze persoon al gebeld met deze informatie? Dat lijkt me het beste om te doen, want dat kan dit zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Dan voorkom je ook dat je door verschillende mensen gebeld wordt en dat mensen langs elkaar heen gaan werken. 

Bart,

Toen ik je 2e mail zag heb ik er onmiddelijk een like aan toegevoegd. Echter, ten aanzien van de verandering van de naam van het topic had je het m.i. iets beter aan kunnen pakken. Gewoon even vermelden wat de originele naam was. Ik denk dat Marcel dan begrepen zou hebben dat misleiding niet jouw doel was. 

Ik was van plan iets te schrijven over de advocaten van KPN die in deze draad actief zijn. Maar laat ik het bij deze zin maar laten. 


Ik was van plan iets te schrijven over de advocaten van KPN die in deze draad actief zijn. Maar laat ik het bij deze zin maar laten. 

Ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal over te vertellen hebt.


Reageer