Skip to main content

Gisteravond werd ik gebeld door een mevrouw van “Regionaal Internet”. Vertelde me dat ik “ er ongetwijfeld van op de hoogte was dat mijn abonnement bij xs4all overgezet moet worden naar kpn”. Ik vertelde dat dit mij niet bekend was waarna een wazig verhaal volgde. Kern was “ alles blijft hetzelfde, het wordt alleen goedkoper”. Heb verzocht het verhaal even op de mail te zetten waarna een callcenter riedel volgt “ om misverstanden te coorkomen”.  Krijg vervolgens per mail een document waarin bevestigd wordt dat er een monteur langskomt voor een nieuwe router en dat ik een of ander vaag Hussel-pakket krijg”. Pardon???? Toch maar even xs4all gebeld. Die bevestigden mijn vermoeden: onjuiste informatie vanuit KPN om het contract over te nemen en geen enkele noodzaak aanwezig om dit te doen. Zijn er anderen met dergelijke ervaringen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dag @Marcel038 Het aanpassen van de titel heeft echt te maken met de vindbaarheid. Een duidelijke, kernachtige omschrijving draagt daar aan bij. 

Inhoudelijk: je hebt een contactnummer gekregen van een klachtbehandelaar, die zich persoonlijk bezighoudt met deze situatie. Heb je deze persoon al gebeld met deze informatie? Dat lijkt me het beste om te doen, want dat kan dit zo snel en goed mogelijk worden opgelost. Dan voorkom je ook dat je door verschillende mensen gebeld wordt en dat mensen langs elkaar heen gaan werken. 

Bart,

Toen ik je 2e mail zag heb ik er onmiddelijk een like aan toegevoegd. Echter, ten aanzien van de verandering van de naam van het topic had je het m.i. iets beter aan kunnen pakken. Gewoon even vermelden wat de originele naam was. Ik denk dat Marcel dan begrepen zou hebben dat misleiding niet jouw doel was. 

Ik was van plan iets te schrijven over de advocaten van KPN die in deze draad actief zijn. Maar laat ik het bij deze zin maar laten. 

Bart, heb haar gebeld en gemaild, maar niets meer van gehoord. Zo werkt het dus blijkbaar. 


Ik ben er ook ingetrapt, maar voelde eigenlijk wel aan dat het niet klopte. Ik heb nog geen e-mail gehad. Ik heb ook erg goed opgelet dat ik geen gegevens gaf waardoor je gevaar kunt lopen, zoals wachtwoord, pincode of nummer van mijn bankkaart. Dus ik snap niet zo goed wat ze nu eigenlijk willen

 


HET WORDT STEEDS STUITENDER!!!! Vandaag krijg ik een mail waarin KPN aangeeft dat er een monteur langskomt voor ‘Interctieve TV'. Ik ben absoluut tevreden over mijn huidige aanbieder Ziggo. Waar haalt KPN het lef vandaan om hun producten op deze manier op te dringen? Ik mag het van de moderator geen (...) noemen, maar dat zijn het wel. KPN, ga je kapot schamen!!!
Weet iemand hoe je een dergelijke mail kunt beantwoorden, want via kpn/service gebeurt er toch niets, net zo min als via de klachtenafdeling. Die mevrouw belt me, zegt alles te regelen, maakt er nog een grotere bende van en is daarna niet meer bereikbaar. (...)!

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels. 


Dag @Marcel038 Goed dat je dit ook meldt. Ik vind het erg bijzonder en het klopt uiteraard niet.

Nu zie ik dat je vandaag contact hebt gehad met de collega van de klachtenafdeling. Heb je dit ook met deze persoon besproken? Deze persoon is degene die dit het beste en snelste voor je op kan pakken. 

Wat ik zie is dat alles rondom die aanvraag via Regionaal Internetdienst zou zijn afgehandeld. Er is via onze klachtenafdeling contact met XS4ALL geweest, waarin is aangeven dat je bij hun klant blijft en niét naar ons komt. Dat zou moeten betekenen dat alles is opgelost. Je zou hier ook de bevestiging per mail van hebben gekregen. Heb je die inmiddels ontvangen? 

Ik heb de betreffende collega ook een bericht gestuurd, met het bericht dat er toch nog iets lijkt te spelen en dat je -naar mijn idee- het best nogmaals even contact kunt opnemen om dit op te lossen. 

 

 


Oke, dus ik moet er opnieuw tijd en moeite in steken. Ik heb vanmorgen gebeld, maar de betreffende dame was er nog niet. Later heeft ze mijn voicemail ingesproken met het bericht dat alles nu geregeld zou zijn. Wat mij verbaast is dat ik na het ‘Internet-overstap’ debacle een mail krijg over Interactieve TV. Dat wekt op z'n zachtst gezegd niet bepaald de indruk dat ik met een professionele partij te maken heb. En dan nog wat: weet je wat chique zou zijn? Als KPN excuus zou aanbieden voor deze praktijken, de miscommunicatie, de onterechte mails, het niet reageren op mails e.d. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd...


Over lef gesproken: dat je mijn oorspronkelijke bericht censureert is echt ongelooflijk. Stond geen onvertogen woord in. Wel duidelijke kritiek, maar volstrekt niet racistisch, vloeken, schelden e.d. Maar goed, onomwonden kritiek is blijkbaar niet toegestaan in het KPN-regime. “Klant centraal, maar wij bepalen wat’ie mag zeggen." En het dan vreemd vinden dat ik KPN een hypocriet bedrijf vind?


Ik ben er ook ingetrapt, maar voelde eigenlijk wel aan dat het niet klopte. Ik heb nog geen e-mail gehad. Ik heb ook erg goed opgelet dat ik geen gegevens gaf waardoor je gevaar kunt lopen, zoals wachtwoord, pincode of nummer van mijn bankkaart. Dus ik snap niet zo goed wat ze nu eigenlijk willen

Wij zijn vorige week gebeld door 0702001298. Ook geneuzel over het abonnement bij KPN. Dat da beter kon ofzo. Degene die opnam zei dat ik daar over ging en dat ik er niet was. Dus dat was gelukkig snel klaar 😁


https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0702001298

Oplichters of brutale wederverkopers … lijkt het.

Als dat klopt is het niet eerlijk alles af te wimpelen op de KPN. Als het inderdaad brutale wederverkopers zijn, dan met KPN zich wel afvragen of dit een partner is om mee verder te gaan.


De limit vandaag! Krijg een brief van xs4all waarin doodleuk wordt meegedeeld dat ze een verzoek hebben ontvangen van KPN Multimedia IP om mijn telefoonnr over te zetten van xs4all naar KPN!! De arrogantie!!! Echt schandalig hoe met mijn gegevens wordt omgegaan!!! Eerst ongevraagd internet willen kapen, dan een orderbevestiging van interactieve tv en nu dit!!! Dit krijgt een vervolg…..wat een respectloze manier van klantbehandeling, ongehoord!!!


Wie is nu toch die "Regionale Internetdienst" want dat bedrijf heb ik nog steeds niet kunnen vinden.

Jammer, @Marcel038 heeft een orderbevestiging van die club ontvangen maar heeft tot op heden die orderbevestiging en het achterliggende e-mailadres nog niet met ons willen delen.


Wie is nu toch die "Regionale Internetdienst" want dat bedrijf heb ik nog steeds niet kunnen vinden.

Jammer, @Marcel038 heeft een orderbevestiging van die club ontvangen maar heeft tot op heden die orderbevestiging en het achterliggende e-mailadres nog niet met ons willen delen.

Je liegt. En niet te zuinig ook. Soms stiekem ook een KPN-medewerker? info@regionaalinternetdienst.nl. En vijf dagen geleden de van KPN afkomstige bevestiging ontvangen. Ordernr totaal niet relevant, inhoud bevestiging des te meer. Dus kappen met je krampachtige KPN-beschermingsdrang.


Hoe meer ik zoek naar dat bedrijf des te schimmiger begint het te worden. Als ik het domein opzoek bij SIDN staan er abuse en contact email adres waar de laatste naar elemander.com verwijst. Zoek je daar op verder vind je een Rotterdams bedrijf dat in ‘zakelijke dienstverlening' actief is. Alle registraties en websites zien er erg onzakelijk uit daarintegen.

Het feit dat je nog mails krijgt komt denk ik omdat het orderproces door verschillende systemen gaat en daar niet in een keer uitgehaald kan worden. Daar kun je wat van vinden maar zul je moeten ondergaan.

Ik hou de KPN geen hand boven het hoofd, het is gewoon een administratieve moloch en die moet je niet tegenhouden want dan maak je het alleen maar erger. Uitzitten dus en blij zijn dat ze meewerken om je eigen fout te herstellen.

Met je huidige opstelling zal die medewerking niet bespoedigd worden ben ik bang.

Ps. De enige relatie die ik met KPN heb is een klantenrelatie.


Wahahahahaha, “blij zijn dat ze meewerken om MiJN fout te herstellen”? Met deze reactie val je  volledig door de mand. Maar goed, elke telecomaanbieder krijgt de klanten die het verdient. Veel plezier daar.


Soms stiekem ook een KPN-medewerker?

Nee, ik ben net als jij een (zakelijke) klant van XS4All en lid van dit forum. Daarnaast ben ik ook (particuliere) klant van KPN.

 

Je liegt. En niet te zuinig ook.

Het enige dat ik tot nu toe van die club heb kunnen vinden is deze Internet pagina.

Verder lijkt er niets maar dan ook helemaal niets over die club bekend te zijn.

Dat zet mij toch sterk te denken over de legitimiteit van die club.

Als jij nog meer informatie over die club hebt dan hoor ik dat graag.

Nogmaals ik reageer met de beste bedoelingen en probeer te achterhalen wie die club dan is en wat de relatie tot KPN is.

Ik had gehoopt dat er op jouw adres een regionaal glasvezelinitiatief was en dat KPN diensten zou leveren via dat netwerk.

Dan had ik dit verhaal tenminste kunnen plaatsen. Helaas tast ik nu volledig in het duister.

Wat ik wel weet is dat KPN er geen enkele baat bij heeft om jou pro-actief om te zetten van XS4ALL naar KPN. Ze verdienen meer aan jou als XS4ALL abonnee dan als KPN abonnee.


Ik vond nog één google resultaat hoor :sweat_smile: ​​​​​​

 

 


Het domein regionaalinternetdienst.nl lijkt inderdaad eigendom te zijn van de Elemander Group B.V. Dit bedrijf zou KvK nummer 669903 hebben maar dat KvK nummer bestaat helemaal niet.

En als je dan weer gaat zoeken op Elemander Group B.V. dan vind je bijvoorbeeld deze site en dat zet me dan toch echt te denken.

Zo blijkt ook https://www.eet24.nl een "onderdeel" van Elemander Group B.V.


@Marcel038  Zoals al eerder aangegeven is alles omtrent deze aanvraag inmiddels geannuleerd. Zoals Obeslisk al vermoed hebben de mails die je krijgt zeer waarschijnlijk te maken met de administratieve afhandeling daarvan. Verder zal er vanzelfsprekend ook naar deze bijzonder vreemde partij worden gekeken en wat ze precies met ons als provider te maken (zouden kunnen) hebben. Ik vind dit net zo'n vage partij als ieder ander hier. 

Ik heb nu een aantal keer gemeld dat we dit hoe dan ook oplossen en uitzoeken. De mails die je ontvangt zijn een onderdeel van dit administratieve proces. De collega van de klachtenafdeling heeft je geprobeerd te bellen en heeft berichten op je voicemail achtergelaten. Als jullie elkaar spreken zal dit de situatie verduidelijken. Ik snap dat je boos bent. Dat is echt wel duidelijk. Mensen hier op het Forum en medewerkers van KPN proberen je echter allemaal te helpen. Je reacties naar forumleden in dit topic en je opstelling in het algemeen maken het voeren van een normaal gesprek en het geven van uitleg echter moeilijk.  Ik vind het prima als er stevig gediscussieerd wordt en voor kritiek op ons als provider is er alle ruimte. Dat hoort echter wel met respect voor elkaar en de fatsoensnormen te gebeuren. 

 

 


@Marcel038  Zoals al eerder aangegeven is alles omtrent deze aanvraag inmiddels geannuleerd. Zoals Obeslisk al vermoed hebben de mails die je krijgt zeer waarschijnlijk te maken met de administratieve afhandeling daarvan. Verder zal er vanzelfsprekend ook naar deze bijzonder vreemde partij worden gekeken en wat ze precies met ons als provider te maken (zouden kunnen) hebben. Ik vind dit net zo'n vage partij als ieder ander hier. 

Ik heb nu een aantal keer gemeld dat we dit hoe dan ook oplossen en uitzoeken. De mails die je ontvangt zijn een onderdeel van dit administratieve proces. De collega van de klachtenafdeling heeft je geprobeerd te bellen en heeft berichten op je voicemail achtergelaten. Als jullie elkaar spreken zal dit de situatie verduidelijken. Ik snap dat je boos bent. Dat is echt wel duidelijk. Mensen hier op het Forum en medewerkers van KPN proberen je echter allemaal te helpen. Je reacties naar forumleden in dit topic en je opstelling in het algemeen maken het voeren van een normaal gesprek en het geven van uitleg echter moeilijk.  Ik vind het prima als er stevig gediscussieerd wordt en voor kritiek op ons als provider is er alle ruimte. Dat hoort echter wel met respect voor elkaar en de fatsoensnormen te gebeuren. 

 

 

Pardon? “Mijn opstelling in het algemeen”?? Beste KPN-moraalpolitie, een beetje matigen graag. Bart, wil je me je psycho-analyses besparen? Zorg jij er nu maar voor dat ik geen uren tijd verlies aan het bellen met jullie klantenservice, het annuleren van mails met overeenkomsten en aankondigingen van ongevraagd monteurbezoek en het reageren op andere misleidende en onjuiste informatie. Weet je Bart, als jullie nu eerst je eigen fatsoensnorm richting klanten eens kritisch onder de loep nemen, dan mag je daarna met mij de discussie aangaan over ‘ respect’.  Dus draai de zaken nu niet om, da’s bepaald niet fatsoenlijk. 


@Marcel038, Lukt het om jouw boosheid even opzij te zetten en rationeel naar het issue te kijken?

Heb je, zoals @Bart_ aangeeft, berichten in jouw voicemail van de klachtenafdeling?

Heb je daarna ook al iemand van de klachtenafdeling gesproken?


@Marcel038, Lukt het om jouw boosheid even opzij te zetten en rationeel naar het issue te kijken?

Heb je, zoals @Bart_ aangeeft, berichten in jouw voicemail van de klachtenafdeling?

Heb je daarna ook al iemand van de klachtenafdeling gesproken?

Nou, WJB, juist als je rationeel daar het issue kijkt raak je verbijsterd over de aaneenschakeling van fouten, arrogantie en onprofessionaliteit. Heb drie verschillende mensen van klachtenafdelingen gesproken. De 1 zegt dat ze het oplost. De ander dat ze het gaat uitzoeken. En weer een ander dat ze niets gaat doen en dat ik maar even moet afwachten omdat het dan alleen nog maar een grotere puinhoop wordt. Aldus klantgerichtheid volgens KPN.


@Marcel038, Lukt het om jouw boosheid even opzij te zetten en rationeel naar het issue te kijken?

Heb je, zoals @Bart_ aangeeft, berichten in jouw voicemail van de klachtenafdeling?

Heb je daarna ook al iemand van de klachtenafdeling gesproken?

Nou, WJB, juist als je rationeel daar het issue kijkt raak je verbijsterd over de aaneenschakeling van fouten, arrogantie en onprofessionaliteit. Heb drie verschillende mensen van klachtenafdelingen gesproken. De 1 zegt dat ze het oplost. De ander dat ze het gaat uitzoeken. En weer een ander dat ze niets gaat doen en dat ik maar even moet afwachten omdat het dan alleen nog maar een grotere puinhoop wordt. Aldus klantgerichtheid volgens KPN.

Kijk, daar kan @Bart_ vast wel wat mee, een eenduidig verhaal is iets wat je toch wel mag verwachten van KPN. 

Daarnaast is het natuurlijk ook vreemd dat een order geannuleerd is, maar dat je toch mailtjes/smsjes blijft ontvangen van geplande activiteiten t.a.v. die order.

P.S. Had je nu wel of niet voicemail berichten van de klachtenafdeling?

 

Ik blijf overigens mijn sterke bedenkingen hebben bij dat vage bedrijf "regionaal internet dienst" en hoop nog steeds dat jij een screenshot met ons zou willen delen van de mail die je van info@regionaalinternetdienst.nl hebt ontvangen ter bevestiging van de order.

 


ONVOORSTELBAAR!!!!! DIT KRIJG IK NET PER POST. BART, KPN-VRIEND, WAT IS DIT???? EN WAT BEDOELDE JE MET ‘DE AANVRAAG IS GEANNULEERD”. OPNIEUW ONJUISTE INFORMATIE!!!!!!


@Marcel038, Lukt het om jouw boosheid even opzij te zetten en rationeel naar het issue te kijken?

Heb je, zoals @Bart_ aangeeft, berichten in jouw voicemail van de klachtenafdeling?

Heb je daarna ook al iemand van de klachtenafdeling gesproken?

 

wjb, zou jij de klachtenafdeling van kpn nog serieus nemen??


Wat is de dagtekening van die brief die je van XS4ALL ontvangen hebt?

Zou het kunnen zijn dat die order geannuleerd is nadat die brief verstuurd is?

Plaats alsjeblieft ook eens een screenshot van die mail die je van regionaal internet dienst hebt ontvangen.

Dat is immers de partij waarmee deze ellende begonnen is en nog steeds weten we niet wat voor een "bedrijf" dit is en waarom dat "bedrijf" deze overgang geïnitieerd heeft.

 

@Bart_, kan jij voor eens en voor altijd duidelijkheid verschaffen?


Nou, vooruit dan, WJB:-). Hierbij het bewijs dat het mysterieuze Regionaal Internet Dienst intensief samenwerkt met de meest duurzame telecomprovider….

 


Reageer