Skip to main content

Tijdje terug een verkoper van KPN aan de deur,

Gefeliciteerd! uw woning is voorzien van glasvezel en kunnen een mooie aanbieding doen. Daar ik (nog) klant ben van ziggo wil ik eerst het e.a naast elkaar zetten. Ik ga nl niet zomaar aan mijn voordeur een akkoord geven.

Affijn, de verkoper heeft zijn 06 achter gelaten, en is na een telefoontje van mijn kant een aantal dagen later langs gekomen en zijn tot een goede aanbieding gekomen. Ziggo wordt afgezegd en ik wordt dan aangesloten op glasvezel.

 

Aantal jaren geleden dit huis gekocht, maar eigenlijk nooit omgekeken naar mijn glasvezelaansluiting. Want ja, ziggo heeft coax, wat moet ik met glas?

Nu valt me op dat de KPN moet aansluiten op een wit kastje in de meterkast. Die heb ik niet? Wel heb ik een oranje rolletje draad liggen in de meterkast. Maar hier zit geen stekker oid aan vast.

 

Als ik dan vervolgens kijk bij de installatiehandleiding moet ik een kastje insteken op het glasvezel aansluitpunt. Wordt deze dan door KPN die dag gemonteerd? Of zijn ze iets vergeten te monteren in mijn woning? Volgens de postcode check van KPNnetwerk is de glasvezel op mijn adres klaar.

 

Als ik kijk in mijn KPN bestelling wordt er haarfijn uitgelegd hoe ik het pakket moet installeren, De verkoper vertelde mij dat er een monteur zou langskomen, dit vindt ik dan weer niet terug in “mijn bestelling”

 

Wie weet hier raad mee?

0800-0402 bellen en een monteur boeken. Helaas zal deze niks voor je kunnen betekenen omdat het glasvezel nog niet klaar is maar deze kan wel KPNNetwerk laten komen om te zorgen dat er een glasvezel kastje komt. Hierna kunt u het of zelf installeren of de monteur terug laten komen.