Skip to main content

Hallo!

Sinds vanmorgen heb ik geen internet meer, de Nokia ONT komt niet online.

Power lampje staat aan en af en toe dimt dat lampje samen met de 2 lampjes eronder.

Ik heb de stroom van de ONT eraf en erop gezet, geen resultaat, router idem, geen resultaat.

Ik gebruik een eigen router (TP-Link BE800), die geeft ook aan dat de Ethernetkabel ontkoppelt is, terwijl dat uiteraard niet zo is, er is niets veranderd aan de configuratie, de router heeft geen firmware update gehad; auto-update heb ik uit staan.

Het heeft van begin af aan (zo`n 4 maanden) prima gewerkt.

Ik heb gecheckt bij de KPN site of er storingen zijn op mijn postcode maar KPN geeft aan dat die er niet zijn, de service tool wil me gelijk een monteur sturen maar dat vind ik wat voorbarig…

Heeft hier iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of toch maar die monteur?

Hoi @Denn026 

Welkom op de community van KPN.

In dit soort situaties kun je het beste direct telefonisch contact opnemen met de Storingsdienst van KPN, een medewerker zal dan jouw glasvezelverbinding gaan doormeten tussen de wijkcentrale en je woonadres, om te zien waar het eventueel fout gaat.

Op basis wat daaruit naar voren komt, zou in overleg met jouw een monteur ingepland kunnen worden, om het eventuele probleem voor je op te lossen.

Telefoonnummers:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De Storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Ik heb een storing.

@Michel.uit.Arnhem Dank voor je heldere uitleg.

Ik heb gebeld, KPN ziet ook dat de ONT offline is en er geen storing in de regio is, er is pas maandag een monteur beschikbaar, dus hele weekend geen internet en TV….

Hoi @Denn026 

Fijn dat er duidelijkheid is waar het probleem zich bevind, en dat daar een monteur bij nodig is.
Gelukkig komt de monteur al aankomende maandag, dus alleen het weekend zit je zonder diensten, wat uiteraard ook vervelend is, maar wel overbrugbaar.

Hopelijk werkt vanaf maandag alles weer als een zonnetje, zodra de monteur bij je is langs geweest.
Laat dat nog even weten.

Voor de rest heb ik je graag geholpen!

Monteur is net weg, ik heb weer een werkende verbinding.

De Nokia ONT bleek overleden, die heeft hij vervangen en alles werkt weer naar behoren.

Fijn dat het gefixt is!

Precies de reden waarom ik een bundel op mijn telefoon heb die voor normaal gebruik te groot is.

Direct back-up via Hotspot telefoon. 

Televisie ook via de Hotspot met NLZIET (kpn tv app werkt alleen via de huis verbinding).

En ook afspraak met de buren voor onderling gebruik bij uitval. Maar dat staat niet standaard ingesteld. 

Monteur is net weg, ik heb weer een werkende verbinding.

De Nokia ONT bleek overleden, die heeft hij vervangen en alles werkt weer naar behoren.

Fijn dat het gefixt is!

Hoi @Denn026 

Goed om te horen, dat alles het weer doet.
Het lag dus aan de Nokia ONT glasvezelmodem, die defect was geraakt.
Met de nieuw geplaatste ONT, kun je dus weer zonder probleemloos op het internet en natuurlijk televisie kijken.

Reageer