Skip to main content

Sinds het plaatsen van een nieuwe modem (box 12) heb ik op 1 van mijn Samsung Smart tv’s geen draadloze netwerkverbinding meer. Omdat ik op deze modem 12 andere apparaten heb die wel werken (waaronder ook een andere Samsung Smart tv) zocht ik het probleem in eerste instantie bij Samsung.

ik heb daar onderstaand topic aangemaakt en heb komende woensdag een 2e remote afspraak staan op zoek naar een oplossing.

 

Vandaag werd ik echter terug gebeld nav een aangemaakte klacht na 1 van mijn telefoontjes van vorige week door de technische dienst van KPN. Als ik het goed onthouden heb was haar naam Eveline. ZEER prettig gesprek mee gehad en zij gaf mij het advies ook hier een topic te openen. En daarnaast gaf zij aan dat het probleem mogelijk veroorzaakt wordt door de Soft@home software die tegenwoordig op de box 12 geinstalleerd is, en wat op mijn oude box 12 niet geinstalleerd zou zijn.

 

zijn er mogelijk hier andere leden die dit probleem ook ervaren hebben? En zo ja wat was dan de oplossing? Voor de volledigheid hieronder alle overige informatie mbt het probleem.

 

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/geen-draadloze-netwerkverbinding-mogelijk-met-smart-tv/td-p/9568901

@Petrovitz

zend jouw nieuwe modem de ssid gegevens uit, of de ssid gegevens van je OUDE modem.

als je een nieuwe modem plaatst, worden namelijk de ssid gegevens vd oude modem overgenomen in het systeem.

 

gr,

 

ernest.

Hai Ernest, ik heb echt geen idee. Ik ben maar een leek die sinds al mijn belletjes met de helpdesk inmiddels iets meer weet. Alles wat ik geprobeerd heb tot nu toe (of wat ik schrijf) is op aangeven van de helpdesk van KPN, en eerder van die van Samsung.

 

Hoe kan ik de ssid controleren en wat is mogelijk het effect als het zo is? Nog 1x voor de zekerheid resume:

  1. Ik had een box 12 die jarenlang heeft gefunctioneerd op alle apparaten. Die ging stuk
  2. Nieuwe box 12 gehaald, alles werkte op 1 smart tv na. Na alles geprobeerd te hebben omgeruild
  3. Nu heb ik een box 12B met dezelfde firmware als nr 2. Probleem is er niet mee verholpen

Gelukkig is het probleem nu opgelost. Ik zelf heb een box 12 en ook een samsung tv uit 2022, wel bedraad aangesloten, maar heb ook wel een paar keer met wifi verbonden,  had hierbij geen probleem. Wel apart , dat het je gelukt is met de wps knop vd modem, in principe zou je ook gewoon in netwerk lijst je tv met het wifi ww moeten kunnen instellen.

Ik denk dat jou modem de soft@home software draait, een voorbeeld van de inlogpagina zag ik hier eerder verschijnen.

Als je evt nog wil inloggen in je modem, dan kan je naar 192.168.2.254 gaan, om daar evt nog instellingen te veranderen. Wanneer je de mijnkpn app download kan je hier ook zo in, deze app wordt steeds belangrijker, en kan je veel mee.

 

Als Je nog vragen hebt,  laat het gerust weten.

 

Gr,

Ernest.

 

 


En….het nieuwe beste antwoord gaat naar Niels uit Groningen vd helpdesk van KPN. We hebben een extra netwerk aangemaakt op 2.4 GHz en vervolgens de WPA key aangepast naar WPA-2. Alleen de betreffende tv draait nu op dit extra netwerk en doet het. Ook bij opnieuw aan/uit doen vd tv.

 

Niels, als je dit leest….nogmaals heel erg bedankt!


@Petrovitz Ah wat super. Dankjewel voor het delen, en ik zorg dat je compliment bij mijn collega terecht komt :)


Reageer