Skip to main content

Wij hebben nu al 2 weken geen fatsoenlijke wifi verbinding. 
dit is net één knipperlicht, boven hebben wij helemaal geen WiFi.

je zou verwachten dat wij als trouwe klant ( iTV, telefoon en 4 mobiele abonnementen

)fatsoenlijk zouden worden behandeld.Ik kreeg gewoon te horen ja maar u heeft geen recht op fatsoenlijke WiFi.

maar jullie maken er wel reclame voor 

 

 

Jouw voordelen 
met wifi van KPN 

  • Voor elke woonsituatie een wifi-oplossing
  • Stabiel, veilig en overal in huis wifi 
  • Check en verbeter je wifi makkelijk zelf met de Wifi Manager
  • Sluit alles makkelijk zelf aan met de KPN Thuis app

wij willen ook graag boven Wifi

wat moeten we doen?????

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Trek een kabel naar iedere verdieping en daar sluit je wifi versterker op aan en klaar is Kees. En die Wi-Fi versterkers krijg je vaak gratis als je de wifi manager doet.https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login maar de de Wi-Fi versterkers zijn even niet op voorraad hen ik begrepen. En heb je geen zin om kabels te trekken dan kan je de super wifi's aanschaffen.

 


Hallo Joep,

 

goede tip. maar dat hebben wij ook.

wij hebben kabels door het hele huis en in de tuin. wij in elke kamer van het huis een itv kastje bekabeld. In de tuin maak ik gebruik van een Ubiquiti antenna ook bekabeld natuurlijk( hele buurt kan mee surfen op dat ding, bij wijze van)

de gratis wifi versterker hebben wij ook en bekabeld aangesloten zoals het moet.

en uiteraard hebben wij al gekeken naar stoorfactoren en ook al ens het modem verplaatst.

en dan nog hebben wij geen wifi boven.

en dan krijg je van KPN te horen dat je er ja ook geen RECHT op hebt.

dus nog andere suggesties?

 


Dat is bijzonder, En heb je boven ook een wifi versterker staan?


Ja hebben we.

1 bij het modem en 1 boven 

geprobeerd op zolder en op de eerste verdieping.

maar niets werkt ☹️


Heb je het idee dat de versterker helemaal niets doen? Branden de lampjes wel? Welke experiabox heb je? Doet de versterker beneden wel wat?


ja de lampjes op de versterkers branden zoals het hoort.

wij hebben de experia V10.

erge is zodra de versterkers zijn aangesloten werkt de wifi beneden ook niet meer.

wij hebben ook geprobeerd om maar 1 aan te sluiten. ook dan valt de wifi uit.

dus je zou denken dat het aan de versterkers ligt.

maar enige wat ik te horen kreeg.

ja helaas maar u heeft ook geen recht op goed werkende wifi.

 

dus ben nu aan denken om toch maar over te stappen naar Ziggo

zij garanderen namelijk wel overal in huis goede wifi.

 

toch bedankt voor het mee denken

 


Dat is toch raar. Ik heb dezelfde combinatie en ze werken als een tierelier. Dus ergens gaat het fout. Maarja waar??


Hallo @Hexhex Uiteraard heb je recht op goed werkende wifi: iedereen heeft dat en ik kan me me nauwelijks indenken dat iemand dat betwijfelt. Goede wifi vergt soms enige tijd en moeite en soms ook een investering. Nu heb je wifi manager al doorlopen en je hebt dus gratis Experia Wifi's gekregen. Dat werkt in de regel prima. Heb je de installatiekaart goed bij langs gelopen? Ik denk net als Joep dat het daar ergens fout gaat. Je kunt er ook voor kiezen om Super Wifi's aan te schaffen. Die zijn echter niet gratis en dat is dan een investering. 

 


Dat heeft de medewerker van de klantenservice echt anders gezegd.

U heeft geen recht op goede WiFi. 
‘ik begrijp het niet. Wij hebben altijd goede WiFi gehad met de versterkers.

al een aantal jaren en nu sinds een paar weken niet meer.

en om ons dan zomaar te laten vallen wat betreft service is echt geen style.

wij hebben niets veranderd behalve dat wij nu een nieuw experia box hebben. De V10.

Dat was omdat de tv haperde en de WiFi heeltijd weg viel.

Maar zodra ik de experia WiFi heb aangesloten valt de hele WiFi weg. En geloof me me ik weet wat ik doe, ben geen dummie. Heb eerst alles gereset en dan via de thuis app aangesloten. Het zou moeten werken maar doet het niet.
de medewerker was echt niet vriendelijk of behulpzaam.

ik vroeg nog of misschien 1 van de versterkers defect kon zijn.

geen idee zei hij hier kon hij niks aan doen.

dus omdat ze gratis zijn hebben we geen recht op service blijkbaar?

 

 

 


Die medewerker heeft verkeerde dingen gezegd punt.  Een monteur komt niet ivm corona dus we moeten dit op zien te lossen. Wil je nog dingen proberen of ben je er klaar mee?


Heb je nog ideeën dan?


@Hexhex Natuurlijk heb ‘recht’ op goede wifi en heb je ook ‘recht’ op goede service. Wellicht dat jullie elkaar verkeerd begrepen hebben? En om alles helemaal duidelijk te hebben: mag ik vragen wat je precies bedoelt met ‘recht op service’? In mijn optiek betekent jouw ‘recht op service’ dat we gaan uitzoeken waarom iets misgaat en dat we het proberen op te lossen. Dat is een volstrekt logisch uitgangspunt, volgens mij. 

Wat mij triggert is dat aangeeft dat je een nieuwe Experia Box hebt, de V10. De Experia Wifi's nemen het wifi-signaal van jouw Experia Box V10 over (enkel bij de V10A wordt de wifi niet uitgeschakeld). Spelen de wifi-problemen ook sinds het moment dat je deze nieuwe Experia Box hebt aangesloten? De Experia Wifi's nemen het wifi-signaal dus over, maar het zou dan niet moeten wegvallen.  Dus hoe heb je deze Experia Wifi's aangesloten? 


Wij hebben de V10. 

De experia WiFi zijn beide bekabeld aangesloten. Wij hebben overval kabels liggen.

1 staat bij het modem en de andere op zolder.

zo hebben wij dit al een aantal jaren.

maar zoals ik al zei, zodra ik die aansluit hebben wij helemaal geen WiFi meer.

met recht op service bedoel ik idd dat er wordt geprobeerd dit probleem op te lossen.

Jullie maken toch echt reclame voor “ Stabiel, veilig en overal in huis goede WiFi “ 

De medewerker zei toch echt” ja maar het is niet zo dat u er recht op hebt”

Zie ik dat dan verkeerd?

wij hebben nu boven helemaal geen WiFi omdat ik dus de WiFi experia niet kan aansluiten want dan hebben we nergens meer WiFi.

Ik zou hier toch echt graag een oplossing voor willen.

 


Daar maken we inderdaad reclame mee en we doen er ook alles aan om voor goede wifi te zorgen. We hebben een wifi manager, waarmee je de situatie thuis in kaart kunt brengen en waarmee veel problemen al worden verholpen. Een uitkomst van de wifi manager kan zijn dat we gratis Experia Wifi's opsturen. Die heb jij ook ontvangen. Daarmee kun je eigenlijk bijna alle gevallen goede wifi krijgen. Als het echt niet wil of gewoon niet naar je wens is, zul je het anders moeten doen.

Klaarblijkelijk loopt er iets niet helemaal lekker met jouw Experia Wifi's , dus wat we kunnen doen is kijken waar het nu precies misgaat. Kun je alle vragen beantwoorden die ik je in mijn vorige bericht stelde?  Heb je de aansluitkaart goed doorgenomen en komt de situatie op de kaart overeen met hoe jij ze hebt aangesloten? Zou je ook de software eens willen updaten? En als je ze niet hebt aangesloten, zou je dat dan eens opnieuw willen doen? 


Reageer