Skip to main content
Vraag

Geen glasvezel op mijn nieuwe adres, rest van deze straat wel

  • June 22, 2026
  • 6 reacties
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo, 

 

Ik ben onlangs verhuisd en ben daar aangesloten op VDSL. Op mijn oude adres had ik glasvezel. Op zich is mijn internetsnelheid voldoende maar in de rest van de huidige straat is glasvezel al wel bij mensen aangelegd tot in de meterkast.

 

Wordt ik nog op glasvezel aangesloten of laat KPN mij gewoon op de bestaande lijn internetten? Binnenkort krijgt de tuin een metamorfose dus dan zie ik liever niet de boel graag alsnog opengehaald worden want echt netjes gebeurd dat niet in onze gemeente. 

 

Als uiteindelijk de koperen lijn wordt afgesloten, zijn jullie weer een klant kwijt. Lijkt me ook niet de bedoeling

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 22, 2026

Het is verstandig om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen op deze site.


  • June 22, 2026

Gaat dit om 1 huis tussen allemaal soortgelijke huizen, een blok oid of is het apart (staand) huis ?

Binnenkort krijgt de tuin een metamorfose dus dan zie ik liever niet de boel graag alsnog opengehaald worden [..]

In zo een geval, als de boel toch open gaat, altijd een mantelbuis ingraven.

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

In zo een geval, als de boel toch open gaat, altijd een mantelbuis ingraven.

Maar de kans is groot, dat de aannemer toch wil graven voor zijn eigen buis, onder het mom 'alleen met onze buizen kunnen we de minimum standard kwaliteit waarborgen ’


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 22, 2026

Als er een lege mantelbuis is gebruiken we die gewoon. Verder wordt van de straatkant naar de gevel over het algemeen een raketboring gedaan dus zal de tuin niet open hoeven. Enkel als het 1 a 2 meter is gaan ze graven. 


  • June 22, 2026

En daar bij, vaak ligt de glasvezel niet in een mantel buis en nog ondiep ook.
Een mantelbuis is altijd een goed idee.
Praktisch gezien kan dat elk soort buis cq slang zijn, een reststuk.
Het is alleen lastig dat wanneer iemand ‘m in de toekomst tegenkomt dat het niet te zien is wat er in zit.
En markerings lint er bovenop kan al helpen.
En noteren in het logboek van het huis, maar ja wie doet dat ?


rvk01
Slimmerik
  • June 22, 2026

Als er een lege mantelbuis is gebruiken we die gewoon. Verder wordt van de straatkant naar de gevel over het algemeen een raketboring gedaan dus zal de tuin niet open hoeven. Enkel als het 1 a 2 meter is gaan ze graven. 

Er zal dan wel bij de voorgevel een gaatje gegraven worden om de kabel naar binnen te leggen. En dat herstellen ze ook niet altijd netjes. Bij mij zijn het de waaltjes die ze 'slecht' hebben teruggelegd.

"Ja meneer, we maken er een melding van..."
"Ja meneer, er is een melding van gemaakt."

Nooit meer iets van gehoord. Dat hadden ze bij de aanleg van Delta een stuk netter teruggelegd 😉
Uiteraard handiger als dit gedaan wordt voordat de tuin helemaal gerenoveerd is (tenzij je bij de voorgevel alleen een strook vrij zand/grond hebt liggen waarbij een gaatje geen probleem is).