Skip to main content
Antwoord

Geen glasvezel signaal en alarm rood lampje na probleem/storing netwerkkabel

• July 10, 2025
  • 2 reacties
  • 74 keer bekeken

In mijn postcode (Zwolle) gebied gisterochtend storing begonnen ivm kapotte netwerkkabel. Inmiddels meerdere berichtjes van KPN gehad over de storing en dat opgelost zou zijn, en gisteren gebeld voor 18u en het zou die dag opgelost worden (want het probleem was niet verholpen, ook al was er een KPN sms gestuurd dat het wel opgelost was).

Nu 1,5 dag later is mijn internet verbinding nog steeds niet terug. Op glasvezelkastje brand het rode lampje bij alarm, en experia box v10 brand afwisselend paars en dan weer oranje.

Volgens de storing zoeker, zou er in mijn postcode gebied geen storing zijn…. maar goed dat bleek gister ook niet up-to-date te zijn (klantenservice telefonisch bevestigd)

Na 1,5 dag op mobiele bundelen thuiswerken… wordt het wel erg vervelend. Hopelijk volgt er snel echt een oplossing!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Janett 

Welkom op de community van KPN.

Een verstoring (in dit geval een kapotte kabel) is nooit leuk, zeker als je internet nodig hebt.
Na een storing, dus zodra deze is opgelost, kun je het beste even het KPN modem een reset geven, net zoals het glasvezelkastje in de meterkast.

Ga als volg te werk:

• Haal als eerste de stekker uit het stopcontact van het glasvezelkastje in de meterkast.
  • Wacht een kleine 3 minuten.
  • Stop vervolgens de stekker weer in het stopcontact.
  • Wacht tot het glasvezelkastje weer stand-by is.
  • Nu ha je het KPN Modem (V10) een reset geven.
  • Pak een naald of een uitgeklapte paperclip en stop dit in het gaatje aan de achterzijde van het modem, waar reset bij staat vermeld.
  • Hou dit ingedrukt totdat alle lampje van het modem uitgaan, en stop met indrukken.
  • Het KPN modem gaat zich nu resetten
  • Wacht tot het modem weer stand-by staat, en de lampjes weer branden.
  • Het zou nu mooi zijn als deze weer groen gaan branden.
  • Zo ja, ga achter je PC of Laptop zitten en kijk of je weer op websites kunt komen.

Heeft het resetten van het glasvezelkastje en het KPN modem niets geholpen, en blijft het rode lampje branden op het glasvezelkastje, bel dan even met de storingsdienst van KPN.

Telefoonnummer: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag storing

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch te bereiken.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Janett 

Welkom op de community van KPN.

Een verstoring (in dit geval een kapotte kabel) is nooit leuk, zeker als je internet nodig hebt.
Na een storing, dus zodra deze is opgelost, kun je het beste even het KPN modem een reset geven, net zoals het glasvezelkastje in de meterkast.

Ga als volg te werk:

• Haal als eerste de stekker uit het stopcontact van het glasvezelkastje in de meterkast.
  • Wacht een kleine 3 minuten.
  • Stop vervolgens de stekker weer in het stopcontact.
  • Wacht tot het glasvezelkastje weer stand-by is.
  • Nu ha je het KPN Modem (V10) een reset geven.
  • Pak een naald of een uitgeklapte paperclip en stop dit in het gaatje aan de achterzijde van het modem, waar reset bij staat vermeld.
  • Hou dit ingedrukt totdat alle lampje van het modem uitgaan, en stop met indrukken.
  • Het KPN modem gaat zich nu resetten
  • Wacht tot het modem weer stand-by staat, en de lampjes weer branden.
  • Het zou nu mooi zijn als deze weer groen gaan branden.
  • Zo ja, ga achter je PC of Laptop zitten en kijk of je weer op websites kunt komen.

Heeft het resetten van het glasvezelkastje en het KPN modem niets geholpen, en blijft het rode lampje branden op het glasvezelkastje, bel dan even met de storingsdienst van KPN.

Telefoonnummer: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag storing

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch te bereiken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hi ​@Janett, welkom bij onze community. 

We zijn een paar dag verder en ik ben benieuwd of het inmiddels weer werkt en of je anders al contact met ons hebt gehad. Michel heeft erg mooi uitgelegd wat de stappen zijn die je kunt nemen. 

Hou je ons hier op de hoogte van de voortgang?