Skip to main content
Antwoord

Geen glasvezelsignaal in nieuwbouwhuis en monteur kan niets doen

• May 23, 2025
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik zag op dit forum dat ik niet de enige ben, dus blijkbaar gaat er iets structureel mis. Mijn verhaal in het kort:

• Ik ben in mijn nieuwbouwhuis klant van KPN en heb een glasvezelabbonement/KPN Thuis afgenomen.
  • Er is een maand geleden een monteur geweest en die heeft geconstateerd dat er nog geen signaal binnenkomt op de glasvezel. Er zou een onderaannemer (Volkerwessels/Habab) wel de verdeelkast in kunnen om dit te regelen, maar de KPN monteur zelf niet.
  • Ik bel hier achteraan, omdat ik snel dit geregeld wil hebben. Iemand van KPN (de Provider) weet mij het nummer van de onderaannemer te geven. VolkerWessels zegt dat het zo niet werkt omdat het nieuwbouw is en dat KPN dit zelf gaat doen.
  • Plompverloren wordt afspraak met de monteur #2 ingepland. Ik gooi direct mijn agenda om en ga thuis werken. Anderhalve week later is er de monteur; die kan andermaal niks doen, want er is nog niks gebeurd. Hij belt na en het ticket wordt afgekeurd door de backoffice van KPN Netwerk om onduidelijke reden. Hij laat opnemen dat dit niet meer moet gebeuren.
  • Een week later wordt afspraak #3 ingepland, weer een monteur van KPN. Ik denk, dat komt vast niet goed want er komt nog geen signaal binnen. Dus ik bel KPN (de provider) en die verzekeren mij dat het ticket is doorgezet en dat het nu geregeld moet zijn, maar dat de monteur nog wel “iets” moet komen doen.
  • Monteur van afspraak #3 komt binnen, doet de kast open en zegt, ja er is dus nog niks gebeurd, ik kan niks voor je betekenen. Zij geeft mij andermaal een ticketnummer (een nieuwe, die oude is afgekeurd weer?). Dit volg ik telefonisch op, maar zonder duidelijk resultaat. 
  • Inmiddels is er na het weekend weer monteurafspraak #4 ingepland. Ik heb geprobeerd iedereen te bellen en ik weet zelfs waar alle verdeelkasten in de wijk staan, maar KPN weet zelf blijkbaar niet welke bij mijn huis hoort. Ik zal wel een soort speurtocht meegeven aan de monteur en dan hopen dat het maandag wel goed komt. Ik heb alvast wat meetings verzet.

Ik heb inmiddels het directonlinepakket, maar dit is een waardeloze mifi-router uit de vorige eeuw. Ik kan niet fatsoenlijk thuis werken. 

Intussen betekent dit:

• ik moet iedere dag op kantoor werken en heb daarom al honderden kms extra gereden en dus onnodige kosten gemaakt.
  • Ik ben hierdoor een uur aan reistijd per dag kwijt.
  • Ik heb denk ik wel al 8 uur aan de telefoon gehangen met KPN de provider, KPN Netwerk en Volkerwessels.
  • Ik diverse dingen in huis moet uitstellen, zoals het installeren van domotica.

Het is een zeldzaam Kafkaeske situatie waarbij blijkbaar iemand een kast in moet om een knopje om te zetten, maar er maar op “het proces” wordt gewezen.

Het is jammer dat het feit dat er geen enkel alternatief is voor KPN Netwerk ervoor zorgt dat ik blijkbaar het mag uitzoeken. Het lijkt ook onmogelijk om een echte klacht in te dienen (dit wordt meer gezien als een soort vraagticket). 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Geensignaal ,

Hopelijk gaat afspraak vier de oplossing geven. Wat betreft het indienen van een klacht: 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Hallo ​@Geensignaal ,

Hopelijk gaat afspraak vier de oplossing geven. Wat betreft het indienen van een klacht: 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Het heeft dus niet geholpen dat de monteur kwam, de pogingen van de monteur, die hier een uur zelf met KPN heeft gebeld ten spijt. Het schijnt nu wel intern geëscaleerd te zijn maar het vertrouwen in KPN is intussen tot ver onder het vriespunt gedaald.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Het probleem lijkt te zijn nu dat ik in plaats van gemarkeerd was als “glasvezel aanzetten”  ben gemarkeerd als glasvezel afmelden. Dat wijzigen schijnt heel erg lastig te zijn. Ik heb voorlopig nog geen oplossing.

Ik dacht dat ik te maken had met clowns, maar het lijkt het hele circus te zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Geensignaal, welkom op onze community! Ik zie dat Noordzee ook al goed meedenkt.
Ik kan me goed voorstellen dat er nog weinig vertrouwen is op dit moment. Ik hoop dat mijn collega's hierover snel contact met jou opnemen!

edit: ik zie dat je net gereageerd hebt, hebben mijn collega's nog iets concreets met je afgesproken over de vervolgstappen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Nee, de vervolgstap is dat ik lijdzaam moet afwachten en daar staat een termijn van 3-5 werkdagen voor blijkbaar. Dat zou niet zo erg zijn, als er uitzicht was op dat er fundamenteel iets anders is dan de afgelopen 4x.

Dit gaat ook over het weekend met hemelvaart heen dus waarschijnlijk zit ik minstens nog 1,5 week zonder internet. KPN is de enige netwerkbeheerder in mijn wijk en koper ligt er ook niet, ik heb dus geen alternatief.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Nee, de vervolgstap is dat ik lijdzaam moet afwachten en daar staat een termijn van 3-5 werkdagen voor blijkbaar. Dat zou niet zo erg zijn, als er uitzicht was op dat er fundamenteel iets anders is dan de afgelopen 4x.

Dit gaat ook over het weekend met hemelvaart heen dus waarschijnlijk zit ik minstens nog 1,5 week zonder internet. KPN is de enige netwerkbeheerder in mijn wijk en koper ligt er ook niet, ik heb dus geen alternatief.

Is er geen Ziggo mogelijkheid of odido klik en klaar of starlink

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Ziggo is hier niet de netwerkbeheerder, dus die moeten uiteindelijk ook bij KPN Netwerk langs. Odido klik en klaar zou kunnen en is wellicht een goede tip hoewel ik mijn twijfels heb over een pure 5g-verbinding, maar zal allezins beter zijn dan niks. Starlink idem dito, hoewel ik liever niet Musk cs steun en ik gewoon in een normale woonwijk woon en niet op een boorplatform zit ofzo. Dit zou niet zo ingewikkeld moeten zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Geensignaal inmiddels zijn we al weer even verder. Hoe staat het er nu bij?