Skip to main content

Bij installatie hp laptop wordt er aangegeven dat beveiligingssleutel (achterzijde experia box) niet wordt herkend. Wpa2 key heb ik een aantal keren ingegeven, maar krijg steeds dezelfde melding. 

Eerste aansluiting van ander device heeft de monteur gedaan (2021). Die heeft wel moeten bellen. Kan er een verkeerde code staan of anders? 

 

Hallo @ohlen2 welk merk em type modem heb je van KPN in bruikleen?

Verwissel je niet per abuis het modemwachtwoord met het wifiwachtwoord?

 


Computer vraagt om beveiligingssleutel.

Ik heb een modem experia box v10

En mbt 2e: geen idd, maar laptop vraagt bij installatie om beveiligingssleutel en na googlen zou deze achterop modem staan achter wpa2. 


Hallo @ohlen2 geef de modem eens een fabrieksreset en doe op je laptop ‘netwerkinstellingen herstellen’.

Probeer het dan nog eens.

Lukt het dan nog niet maak dan een screenshot wat de laptop laat zien.

Hierbij ga ik er vanuit dat je als OS Windows 11 op je HP hebt staan.

 


Ok, thx JanD

Goed om te weten dat deze melding ook nog laptop als oorzaak kan hebben. Ga kijken en mocht het niet lukken kom ik terug met screenshot. 


Inmiddels bij verkoper geweest voor check laptop en daar installatie gedaan. Laptop werkt dus en verbinding met wifi daar was ok. Idd Windows 11.

Helaas krijg ik thuis nog steeds dezelfde melding: de beveiligingssleutel voor het netwerk is onjuist. Probeer het opnieuw (screenshot niet mogelijk ivm grote bestand om door te sturen). 

 

Nog een idee wat ik kan doen...?

 


Nog met wps knop geprobeerd en alsnog gelukt. Vreemd dat code niet werkt, maar probleem gelukkig opgelost😅