Skip to main content
Beantwoord

Geen internet en ethernet op glasvezel brandt niet

• January 4, 2026
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

Ik heb geen internet gehad de hele dag vandaag. Ik dacht dat kwam door de sneeuw of zo maar blijkbaar ik ben de einige dit probleem heeft. Ik zie op mijn computer and telefoon dat de wifi er is maar wij kunnen geen verbinding maken. 

Beste antwoord door Okarakaya

Hallo,

heel raar maar het was sen probleem vanwege de adapter. Er zijn blijkbaar adapters met een bepaalde serienummer die defect zijn. Dat was dus veranderd and nu doet die het. Bedankt voor u hulp! 

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Okarakaya 

Welkom op de community van KPN.

Het glasvezelmodem (het zwarte kasje op je foto) krijgt gewoon signaal binnen vanuit de wijkcentrale, aangezien het groene ledje bij “Glas” gewoon brand.

Het ligt aan de internet kabel tussen dit kastje en het KPN modem, dat is de rode UTP kabel (internet kabel) die je in het glasvezelkastje onderaan erin klikt, en vervolgens in de WAN poort klikt op het KPN modem.

Controleer of deze kabel goed in het glasvezelmodem (FTU) zit en ook in het KPN modem.
Is dat het geval dan is waarschijnlijk deze rode internet kabel defect, en zou je er een nieuwe tussen moeten plaatsen.

Hopelijk heb je nog ergens een internet (UTP) kabel liggen, zodat je die dan kunt vervangen voor de huidige rode internet kabel tussen het glasvezelmodem en de KPN Modem.
Bij een goed werkende en aangesloten internet kabel, zal ook het groene ledje bij “Ethernet” gaan branden.

Heb je geen nieuwe internet kabel, dan kun je die gratis aanvragen bij de klantenservice van KPN bereikbaar via 0800-0402, geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur.

Laat even weten of alles weer normaal werkt, nadat je de huidige rode internet kabel hebt vervangen voor een nieuw exemplaar.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

@Michel.uit.Arnhem Was me nét voor, reactie overbodig

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom hier ​@Okarakaya!

Niet fijn dat je internet niet werkt. Ik zie dat je al hele goede tips van Michel gekregen hebt, heb je al de kans gehad om ze uit te proberen? Het lijkt er inderdaad op dat je glasvezel aansluiting (de NT) geen verbinding met je modem had, aangezien het ‘Ethernet’ lampje niet aan was. We horen graag hoe het is gegaan!

Als je er niet uit komt, kan je voor hulp ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt en helpt je verder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hallo,

heel raar maar het was sen probleem vanwege de adapter. Er zijn blijkbaar adapters met een bepaalde serienummer die defect zijn. Dat was dus veranderd and nu doet die het. Bedankt voor u hulp! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zo zie je maar dat de oorzaak altijd op een plek kan zitten die je niet verwacht. Goed om te lezen dat de oplossing gevonden is ​@Okarakaya en dankjewel voor het delen!