Skip to main content

Hallo, deze ochtend slimme meters laten plaatsen enĀ sindsdien geen internet en wifi meer. Op de modem brandt het internetlampje niet en het servicelampje brandt oranje. Al 20x heropgestart, ook het glasvezelbakje. Ook al 2x reset gedaan. Niets helpt. Slimme meters hangen in zelfde kast als glasvezelbakje. Ik heb op internet gelezen dat kpn de router op een andere frequentie kan zetten want ik vermoed dat de slimme meters de internetverbinding hypothekeren. Zou graag snel van dit probleem vanaf zijn. Dank voor de hulp.

Ik kan me niet voorstellen dat de slimme meter van invloed is op de internetverbinding.Ā  Ik vermoed dat het glasvezelkastje de geest heeft gegeven.Ā  Bel de klantenservice 0800-0402 voor storingen 24/7 bereikbaar.Ā 


Glasvezelbakje werkt: Powerlampje brandt en connectionlampje brandt ook.Ā 

Ā 


Ik denk eerder dat de monteur een kabel los getrokken heeft of zelfs gesloopt bij aanbrengen van de slimme meter.


Kabels gecheckt, zien er normaal uit.


Glasvezelbakje werkt: Powerlampje brandt en connectionlampje brandt ook.Ā 

Ā 

Ethernet brand dus niet?

Dan heb je waarschijnlijk een Genexis TK-01. De utp poort van dat NT werkt na een stroomonderbreking in sommige gevallen niet meer.Ā 

Bel dan 0800-0402 ā†’ spreek "storing" in en vraag of ze een nieuw glasvezelkastje kunnen toesturen.

Ā 


Internet lampje op de modem brandt niet. Lampjes bij ethernet poort branden ook.

De lampjes bij de WAN poort branden NIET, zie ik nu. Is dat dan probleem met de modem, wan kabel of glasvezelbakje? ( glasvezelbakje geeft geen alarm en powerlampje en connectionlampje branden groen dus dat lijkt in orde)


Je kunt een andere ethernetkabel proberen (CAT5e of CAT6). Als dat geen effect heeft zal het probleem wrs in het glasvezelkastje zitten, volg dan de stappen in mijn vorige bericht.


Internet lampje op de modem brandt niet. Lampjes bij ethernet poort branden ook.

De lampjes bij de WAN poort branden NIET, zie ik nu. Is dat dan probleem met de modem, wan kabel of glasvezelbakje? ( glasvezelbakje geeft geen alarm en powerlampje en connectionlampje branden groen dus dat lijkt in orde)

Dit is heel erg duidelijk een probleem met de WAN poort. Bel 24/7 met 0800-0402 en geef aan dat je helemaal geen diensten meer hebt en je een monteur wilt wegens een defecte glasvezelkastje. Een monteur kan kosteloos dit kastje vervangen. Het is niet mogelijk om te vragen om het kastje en deze zelf te installeren. Hier zal altijd een monteur voor langs moeten komen.


Vreemd, dat glasvezelkastje geeft geen probleem aan?Ā 


En komt dat dan enkel doordat de stroom er tijdens de installatie van de slimme meters uit gelegen heeft? Da's dan toch wel een heel fragiele bedoening. Ik bel straks.


Blijkbaar kan ik niet bellen met mijn Belgisch nummer (ik woon net over de grens in NL waardoor ik mijn BE nummer kon behouden) bellen naar +31 6 1200 1200, helpt ook niet want de computer verwijst naar de online servicetool die ik al 2x doorlopen heb en dus niet helpt. Daarna wordt doodleuk de verbinding verbroken, er komt geen mogelijkheid om doorgeschakeld te worden met een medewerker. Wat nu?


Dan moet je roepen ik heb een storing!!! Dan zou je een mens moeten krijgen.


Bij chatbot kan je ook verzoekenĀ  dat een medewerker je terugbellen


Ik heb 'storing' ingesproken...computer verwijdt dan naar servicetoolbop de website en de verbinding wordt verbroken.Ā 

Via de chatbot kan je idd vragen om terug te bellen maar als ik dan mijn nummer ingeef, krijg ik doodleuk als antwoord dat ze niet kunnen terugbellen naar een buitenlands nummer. In deze tijden! šŸ˜… na die boodschap wordt de chatsessie automatisch stop gezet. Leuk he

Ā 


HoiĀ @Boskat2Ā 
Spreek dan in tussenĀ 08:00 - 18:00 uur Ā  Ik wil een medewerker spreken.


@Boskat2Ā Als je in NL woon is toch geen probleem een prepaid simkaart voor minder dan 5,- te kopen en laten op deze nummer terug bellen. Ik ken eigenlijk geen klantenservices, die een buitenlandse nummer bellen


Het is me uiteindelijk gelukt om iemand van kpn aan de lijn te krijgen. Blijkbaar toch geen 24/7 bereikbaarĀ  maar van 8 tot 20u.


En komt dat dan enkel doordat de stroom er tijdens de installatie van de slimme meters uit gelegen heeft? Da's dan toch wel een heel fragiele bedoening. Ik bel straks.

Helaas heeft KPN bij het begin van een bepaald type glasvezel wat glasvezelkastjes gebruikt welke achteraf niet lekker gingen op stroomstoringen. Hier is van geleerd en inmiddels hebben we nieuwe varianten die je gewoon uit mag zetten.

Ā 

Het is me uiteindelijk gelukt om iemand van kpn aan de lijn te krijgen. Blijkbaar toch geen 24/7 bereikbaarĀ  maar van 8 tot 20u.

Voor service zoals factuur vragen of abonnementen aanpassen is het niet 24/7. Voor storingen waardoor je geen internet meer hebt kan je 24/7 bellen.

Ā 

Is het inmiddels gelukt om een monteur in te boeken?Ā 


Voor storingen is het me toch pas vanaf 8u gelukt om iemand aan de lijn te krijgen hoor. Een monteur gaat me terugbellen om telefonisch na te gaan of het zeker de modem is die defect is. Dat dacht de servicemedewerker nl omdat het glasvezelbakje geen foutmelding gaf. Ze sturen dus blijkbaar geen modems meer op,concludeerĀ ik. Moet je eerst met een monteur voor bellen. Wachten op dat telefoontje dus.Ā 


Jammer genoeg geen monteur aan de lijn gehad vandaag. Was nochtans beloofd. šŸ˜•


Steek dan eens de kabel vanuit het glasvezelkastje in een laptop. Gaat het ethernetlampje dan branden?

Zo nee, is het glasvezelkastje toch echt defect. Er is geen monteur nodig om dat te beoordelen. Bel dan gewoon nogmaals de klantenservice en vraag om vervanging en noem de dingen die je al getest hebt.


Steek dan eens de kabel vanuit het glasvezelkastje in een laptop. Gaat het ethernetlampje dan branden?

Zo nee, is het glasvezelkastje toch echt defect. Er is geen monteur nodig om dat te beoordelen. Bel dan gewoon nogmaals de klantenservice en vraag om vervanging en noem de dingen die je al getest hebt.

ONTā€™s worden bij een defect niet omgeruild. Er wordt altijd een monteur gestuurd om de oude in te nemen zodat kan worden achterhaald waardoor deze defect is gegaan en om de nieuwe te plaatsen. Wel vindt ik het bijzonder wat de klantenservice tegen @Boskat2Ā heeft verteld. Normaliter plant de klantenservice mij gewoon in zonder dat er nog eens extra moet worden gebeld.


Wel vindt ik het bijzonder wat de klantenservice tegenĀ @Boskat2Ā heeft verteld. Normaliter plant de klantenservice mij gewoon in zonder dat er nog eens extra moet worden gebeld.

Duidelijk, probleem met een WAN poort en de klantenservice schakelt over op WANbeheer šŸ˜‰


Ik vond het ook vreemd dat de monteur eerst naar mij moest bellen. Kpn medewerker zei dat de monteur mij eerst nog wat vragen ging stellen om wat dingen uit te testen om daarna pas een afspraak te maken. Maar ik heb dus geen telefoontje gehad en nu zit ik al zeker nog het hele weekend zonder internet. Mjjn kinderen hebben internet nodig voor hun schoolopdrachten en sowieso is het voor iedereen vervelend. Kpn medewerker dacht wel dat het aan de modem lag, niet aan het glasvezelbakje. Hij had het signaal getest, zei hij, en dat was goed. Welk signaal hij daarmee bedoelt, weet ik niet. Maar een nieuwe modem opsturen deed hij niet, eerst de monteur inschakelen.

IkĀ heb geen laptop waar een wankabel direct inpast en heb geen tussenstukje. Dus kan die test met de kabel niet doen.Ā 


Ik vond het ook vreemd dat de monteur eerst naar mij moest bellen. Kpn medewerker zei dat de monteur mij eerst nog wat vragen ging stellen om wat dingen uit te testen om daarna pas een afspraak te maken. Maar ik heb dus geen telefoontje gehad en nu zit ik al zeker nog het hele weekend zonder internet. Mjjn kinderen hebben internet nodig voor hun schoolopdrachten en sowieso is het voor iedereen vervelend. Kpn medewerker dacht wel dat het aan de modem lag, niet aan het glasvezelbakje. Hij had het signaal getest, zei hij, en dat was goed. Welk signaal hij daarmee bedoelt, weet ik niet. Maar een nieuwe modem opsturen deed hij niet, eerst de monteur inschakelen.

IkĀ heb geen laptop waar een wankabel direct inpast en heb geen tussenstukje. Dus kan die test met de kabel niet doen.Ā 

Bel gewoon nog een keer met de klantenserviceĀ