Skip to main content

Hallo, deze ochtend slimme meters laten plaatsen enĀ sindsdien geen internet en wifi meer. Op de modem brandt het internetlampje niet en het servicelampje brandt oranje. Al 20x heropgestart, ook het glasvezelbakje. Ook al 2x reset gedaan. Niets helpt. Slimme meters hangen in zelfde kast als glasvezelbakje. Ik heb op internet gelezen dat kpn de router op een andere frequentie kan zetten want ik vermoed dat de slimme meters de internetverbinding hypothekeren. Zou graag snel van dit probleem vanaf zijn. Dank voor de hulp.

Naast de WAN poort op het glasvezel kastje zou een geel ledje moeten branden. Is dat het geval? (vast niet !)

Staan alle relevante gegevens al in je forumprofiel?Ā 

Contact telefoonnummer (mobiele Belgische nummer) er ook maar even bij zetten. Evt. onder Persoonlijke opmerkingen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Ā 


Ik heb even contact gehad met een moderator. Advies is om toch nogmaals te bellen met

+316 1200 1200Ā (het 0800 nummer werkt niet vanaf een Belgische aansluiting).

Met ā€œik heb een storingā€ zou je toch echt een medewerker moeten krijgen. Vermeld dan dat er geen lampje brandt bij de poort van het glasvezelkastje na een stroom onderbreking. (hier nog geen reactie op van je gehad maar ga ik wel vanuit)


Er brandt inderdaad geen lampje naast de wanpoort op het glasvezelbakje. Maar het bakje zelf geeft geen alarm aan...vreemd vind ik dat. Ik heb inderdaad nogmaals gebeld, mijn Belgisch telefoonnummer is duidelijk in het ticket vermeld. Men heeft mijn ticket nogmaals omhoog op de ranglijst geplaatst in de hoop dat ze mij dan vandaag voor 18u nog terugbellen. Zou toch mogen want ze hadden eigenlijk gisteren al moeten bellen.


Maar het bakje zelf geeft geen alarm aan...vreemd vind ik dat.

Dat is niet vreemd. Dat werkt alleen op het signaal van buitenaf. Als dan geen internet binnen komt gaat het rode alarm ledje branden. Dat het ding nu geen internet uitvoert heeft ie niet eens door.

Er brandt inderdaad geen lampje naast de wanpoort op het glasvezelbakje

Echt defect glasvezelbakje (heet dat zo in BelgiĆ«Ā šŸ™‚?) dus!Ā Kan alleen door monteur vervangen worden.


Ik weet niet hoe dat genoemd wordt dus heb het zelf 'glasvezelbakje' genoemd šŸ˜

Aha, ik maar denken dat het glasvezelbakješŸ˜‰ niet stuk is omdat alles normaal lijkt!Ā  Ligt het tĆ³ch daaraan!Ā 

Ik hoop dan dat ze me maandag een monteur kunnen sturen. Ik bel terug en geef deze info mee want ik vrees dat zij me zelf echt niet gaan terugbellen, het is nu al 17u10.Ā 

Ā 


Hallo @Boskat2, wat een gedoe! Is het inmiddels gelukt om een monteur ingepland te krijgen?

Mocht het nog altijd niet gelukt zijn, vul dan even jouw forumprofiel in. Ga ik eens voor je kijken hoe jij uit deze situatie zonder internet kunt komen.


Wel, blijkt dat ze me niet konden terugbellen omdat ik een Belgisch nummer heb šŸ¤£ maar dat bellen MOEST echt wel, rechtstreeks een monteur inboeken kon niet zonder dat belletje, zelfs al wist ik al wat er stuk was. Absurd.

Bon, een vriend zijn nummer gegeven en morgenochtend komt er een monteur. Haleluja!

Hopelijk dus morgen weer internet na 5 dagen zonder...


De monteur zou komen tussen 8 en 10u. Het is nu 10u45 en heb nog niemand gezien. Ik begin het dus op mijn heupen te krijgen.Ā 

Ik heb een uur extra verlof geregeld maar om 11u15 moet ik wel degelijk naar mijn werk.Ā 


KPN monteur was er uiteindelijk om 11u. Ze hadden aan haar doorgegeven van 8 tot 12 en aan mij van 8 tot 10u...soit, het bakje is vervangen nu. Eindelijk! šŸ˜