Skip to main content
Vraag

Geen internet, 'Ethernet lampje' op glasvezel box gaat aan en uit

• August 4, 2025
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Dag! Sinds vanmiddag heb ik geen vaste internetverbinding meer. Op de glasvezel box branden de Power- en de Glas-lampjes. Het Ethernet lampje gaat afwisselend aan en uit. Mijn pc, die via een vaste kabel met het modem is verbonden, geeft aan dat er geen internetverbinding is.

De rode kabel tussen glasbox en modem heb ik vervangen door een andere kabel, dat maakt geen verschil. Opnieuw opstarten van glasbox en modem en pc ook niet.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groet, Hans

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 4, 2025

Ik raad je aan om te bellen met de klantenservice 0800-0402. Voor storingen 24/7 bereikbaar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Ik raad je aan om te bellen met de klantenservice 0800-0402. Voor storingen 24/7 bereikbaar. 

Dank Joep. Ik ben eerst zelf nog even doorgegaan met zoeken naar het probleem. Het leek erop dat het probleem in de modem zat. Die heb ik een paar keer uit- en aangezet, zonder resultaat. Vervolgens heb ik het modem gereset (met een pinnetje de resetknop indrukken) en nogmaals opnieuw opgestart. Aanvankelijk ontstond nu weer een verbinding, maar die viel na een tijdje weer weg.

0800-0402 is bereikbaar, maar wil je contact met een mens dan moet dat toch overdag (8.00-18.00 uur).

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Update. De oorzaak is de voedingsadapter van de modem.

Hoe ik dat weet? Ik probeerde een andere (die ik nog had liggen) uit omdat KPN op zijn servicenummer zegt dat bij v12-modems soms de meegeleverde voeding storingen geeft. En met die andere voeding werkt alles weer.

Wat dan wel weer slecht is, is dat ik van KPN per sms een link toegestuurd krijg om een nieuwe voeding aan te vragen, en dat de aanvraagprocedure achter die link dan weer vastloopt. 

Al met al een uurtje of 3 zoet geweest met deze storing.

Erwin van KPN
Moderator

Update. De oorzaak is de voedingsadapter van de modem.

Hoe ik dat weet? Ik probeerde een andere (die ik nog had liggen) uit omdat KPN op zijn servicenummer zegt dat bij v12-modems soms de meegeleverde voeding storingen geeft. En met die andere voeding werkt alles weer.

Wat dan wel weer slecht is, is dat ik van KPN per sms een link toegestuurd krijg om een nieuwe voeding aan te vragen, en dat de aanvraagprocedure achter die link dan weer vastloopt. 

Al met al een uurtje of 3 zoet geweest met deze storing.

Dat is jammer om te lezen. Is het uiteindelijk wel gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025

De alternatieve voeding (van mijn externe harddisk) zit nog steeds op de modem en het werkt nog. De nieuwe voeding heb ik telefonisch aangevraagd, omdat de link vastliep op de authenticatie. Nog niet ontvangen.Â