Skip to main content

Internet werkt praktisch maar in 1 kamer. Voorheen werkte het in alle kamers. Ook op de eerste verdieping. Ook op de zolder. Ook in die ene kamer valt Internet regelmatig weg. KPN is niet te bereiken. Wachttijd van hier tot Tokio. 

Dan hebben ze een programma om Internet te verbeteren. Hiervoor moet ik aantal stappen en aantal trappen doorlopen. Uiteindelijk willen ze mij een superwifi versterker van 200 aansmeren. 

Ik weet niet wie dit allemaal leest. Hoop een KPN medewerker die hulp biedt. 

Als ik Internet in 1 kamer wil kies ik een andere provider voor de helft van de prijs die ik aan kpn betaal.

KPN mijn vraag: krijg ik hulp en normaal Internet of overstappen?

Goed Wi-Fi is natuurlijk in ieder huis mogenlijk maar niet zo eenvoudig als pakweg 10 jaar geleden.  Er is gewoon teveel Wi-Fi in de lucht.  Dus je zal er wat voor moeten doen. Kon gaat erg ver om je daarbij te helpen door bij slecht Wi-Fi, onder de 20Mbit/s gratis versterkers te geven. Die moeten uiteraard bedraad worden aangesloten. Vertel eens wat over je netwerk.  Wat hangt er aan de experiabox? Gebruik je draadloze verbindingssets of een switch? Welke experiabox heb je? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi? Kortom veel vragen:wink:


Hoi @anunnaki2020 en welkom hier op het KPN forum :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden maar zuur dat je problemen ervaart met de Wi-Fi. Goed dat je dit kenbaar maakt want we willen er uiteraard alles aan doen om dit voor je te verbeteren. Ik zie dat @Joep1965 al enkele hele goede en gerichte vragen stelt en ik ben benieuwd naar je antwoorden! Wat ik je zou willen adviseren, is om nogmaals aan de slag te gaan met de Wi-Fi Manager. Probeer een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en doorloop dan nog (2 maal) de Wi-Fi Manager. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Er zal dus alleen een gratis oplossing worden aangeboden wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die lager is dan 20 Mbit/s. Wil je me laten weten wat hier uiteindelijk is uitgekomen?


Goedemiddag @anunnaki2020 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! 


Joep stelt misschien interessante vragen maar ik weet niet wat hij bedoelt. Wat is een experiabox? Wat is een switch? Hij gaat er van uit dat ik het een en ander weet.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met een andere provider. Een monteur komt aansluiten. Hoop dat ik in meerdere kamers internet krijg. Anders is het in ieder geval goedkoper.


Een Experia Box is een ander woord voor het modem :) Een switch is een apparaat om van één aansluiting meerdere aansluitingen te maken, zonder verlies van snelheid. Zo kun je meerdere apparaten aansluiten op een switch. Uiteraard respecteer ik jouw keuze om voor een andere provider te kiezen, dat is natuurlijk je goed recht! Weet in ieder geval ook dat je altijd weer welkom bent bij KPN. 


Reageer