Skip to main content

Hallo,

De klantenservice verbreekt de verbinding als ik aangeef dat het om een internetstoring gaat en verwijst naar de website. Daar heb ik met stappenplan en servicetool alles doorlopen zonder resultaat.

Gisteravond was er een stroomstoring waardoor de stroom twee keer achter elkaar kort wegviel.
Daarna heb ik geen verbinding met internet meer gehad. (bedraad)
Ik heb:
Stroom van de modem afgehaald x4
Modem met de aan/uitknop opnieuw opgestart x1
Het glasvezelpunt herstart door de stroom er af te halen.
Daarna de modem naar fabrieksinstellingen terug gezet.

 

Dit zonder resultaat. Aan de kant van de modem lijkt bij de WAN poort welke met een rode kabel verbonden is met het glasvezelpunt geen lampje te branden. Ik weet niet of dat hoort.

Kan iemand mij hier mee helpen?

 

Hallo @Sander VV 

Welk type glasvezelkastje heb je? Waarschijnlijk deze Genexis XGS-PON ONT?

Welke lampjes branden wel/niet? Ik neem aan dat Power en Connection groen branden, maar branden de beide lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernetpoort aan de onderzijde ook?

Er is namelijk een productie batch van dit kastje geweest waarvan de ethernetpoort defect raakt bij een stroomonderbreking. In dat geval moet dit kastje vervangen worden.


Dit is inderdaad het kastje dat ik heb! Power en Connection branden en aan de onderzijde brandt een oranje lampje.

Ik heb inmiddels op de gok een afspraak met een monteur gemaakt aan het einde van de ‘servicetool’ en daarbij aangegeven dat ik een soortgelijk kastje heb. Deze monteur komt morgen gelukkig al langs. Ik zal de oplossing hier posten. Bedankt!


Had het bezoek van de monteur het gewenste resultaat @Sander VV ?
Was een defecte Genexis XGS-PON ONT inderdaad het probleem?